Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Potrzebny Intercooler

SuJaK, 22.05.2013, 19:58 « poprzedni - następny »

TAM

Cytat: weksla w 13.01.2015, 20:51np 700 czy 900 konne samochody (podał przykłady konkretne) w tym momencie nie pamiętam)
albo 1500konna Calibra Tsunami równiez jexdzi na IC FMIC.

Tyle, że to akurat nie jest żaden argument. W takich samochodach turbodziura powodowana przez IC nie ma najmniejszego znaczenia.

vtec

Cytat: weksla w 13.01.2015, 20:51
Koledzy jestem po rozmowie z przedstawicielem FMIC i zamówiłem Intercooler 600x300x76 malowany na czarno.

po pierwsze twierdzi że lakier nie ma prawa odchodzić, (Mogą pojawić się jedynie odpryski np od kamieni)
po drugie, Intercoolery FMIC sa z olbrzymim powodzeniem używane przy duuuuużo większych projektach niż powiedzmy "smieszne 300 czy 350 koni" w Fordziku.

np 700 czy 900 konne samochody (podał przykłady konkretne) w tym momencie nie pamiętam)
albo 1500konna Calibra Tsunami równiez jexdzi na IC FMIC.

Tyle w temacie.

no to konkretne uzasadnienie. zdziwiłbym się jakby ten przedstawiciel mógłby zaproponować coś innego....
tak właśnie w tych samochodzikach, gdzie o każdy KM walczy się, to przy tych klockach, gdzie turbina jest wielkości twojego silnika, to wcale nie dziwię się, że i na tym moim fabrycznym IC z ST to i by 500KM wycisnął....
o malowaniu widzę że też coś twierdzi, a tak dokładniej, może pochwaliłby się jaka jest technika lakierowania?

weksla

Nie wiem, nie kłócę się, ja zamówiłem, jak się będzie sprawował czas pokaże.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

AdixST

Przymierzam się do założenia FMIC`a do Foki. Pomożecie?
Z tego co czytałem jeśli ktoś nie planuje mocy 300+ to wystarcza 550x230x65 i raczej na takowy się skuszę.
Zakładał ktoś ten wymiar? Jakie kolanka/redukcje są potrzebne do montażu tego IC? I tak w ogóle co kupić, żeby później nie domawiać byle pierdół, a wszystko mieć skompletowane? :)
pozdrawiam!

PyRsHaL

Ja mam 430x230x76 i ogarnia to co jest.
Na wiosnę planuje zmienić na 600x300, bo apetyt jest większy :D

AdixST

To jak Twój pocisk jeździ na takim małym, to mi 550x230x65 w zupełności wystarczy :D
Czyli do IC potrzeba mi będzie dwa kolanka redukcynje 90st. i kawałek kwasówki (+opaski)?

PyRsHaL

Belkę mocujaca będziesz musiał jeszcze dorobić w sumie żeby się to trzymało jakoś

AdixST

W następnym tygodniu w końcu będę zakładał FMICa. Zdecydowałem się na 550x230x65, bo w więcej niż 300KM nie będę celował. Tylko mam pytanko.. Warto robić nowy dolot czy zostawić tak jak jest i zająć się samym IC?

TAM

Jeśli teraz masz standard, to zdecydowanie warto coś zrobić. A konkretnie, to z powodzeniem wystarczy przerobiona oryginalna puszka - nawet wystawiłem ją jakiś czas temu w dziale ,,Części ST/RS", pewnie nadal tam jest. U mnie wystarczyła do 350 KM.

AdixST

Aktualnie u mnie full seria, nic nie zmieniane :) IC jak wiadomo jest podstawą do wymiany i się zastanawiam czy coś więcej dłubać (tak jak pisałem docelowo chcę uderzyć w ok. 270-280KM nie pchając się w dodatkowe koszta), czy wymienić sam IC i zastanawiać się dalej nad wydechem :)
Seryjny dolot da radę przy takiej mocy?

TAM

Niekoniecznie, ze wskazaniem na nie. Przerobiona puszka to żaden koszt w porównaniu z IC, wymiana 10-15 minut.

weksla

Wrzuć chociaż ECU Spacer bedzie napewno miała lżej
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

Odświeżam starocia.

Jestem na etapie wyboru IC'ka do mojej Foki i zastanawiam się nad dwiema rzeczami.

1-sza to wybór konkretnego produktu - jestem na 99% zdecydowany na FMIC 550x230x65

Zakładam póki co Stage1 czyli powiedzmy okolice 270-280KM, a docelowo 300-320KM(na 100% nie w tym roku) - jest w takim przypadku sens pakować się w tego większego???


2-ga sprawa
Tak się zastanawiam, czy nie wymienić ori rur idących od IC z jednej strony do turbiny a z drugiej strony do przepustnicy...

Najtańszą opcją wydają sie ori rury od Mondeo/S-Max'a 2,5T, bo tam sa sporo większe średnice niz w ST - co sądzicie o takim pomyśle?

Z czym może sie wiązać taka zmiana? Kwestia mocowania MAP sensora to jedno, a drugie to chyba kwestia wywalenia SoundSymposera? Coś jeszcze?




Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0