[Focus] wkładka blok-tuleje 2.5

thomas198, 14.05.2014, 22:13 « poprzedni - następny »

pasqd

 Blaszki ma kolega Monti, sam u niego nabyłem i właśnie na nie czekam :)
Samo zdjęcie głowicy w warsztacie to robocizna koło 1k zł, a ze szpilkami, uszczelką i rozrządem robi się 2k.
Skoro robimy to, żeby tam długo nie zaglądać warto zrobić mały remont. Splanować głowicę, szlifowanie gniazd zaworowych, można przy okazji zdjąć miskę i spojrzeć na panewki.
Warto też na początku pomierzyć ciśnienie sprężania, jeśli będzie kulało na którymś cylindrze to może warto wymienić pierścienie..
Znajdź jakikolwiek zaufany warsztat w Twojej okolicy, to w miarę prosta robota i wg mnie nie ma sensu robić 300 czy 500 km bo jeśli coś pójdzie nie tak będziesz musiał tam dymać z każdą głupotą.

AndyGD

Cytat: AdixST w 18.10.2018, 08:49
pasqd, wyciągając wnioski z tego tematu to najlepiej nic z tym silnikiem nie robić, bo i tak źle, i tak niedobrze :D
Jedni hejtują wkładki, jedni hejtują blaszki :D
Ja mam 280KM bez blaszek i bez wkładki, jeżdżę z głową już ponad 30tys km i nic się nie dzieje, także to chyba najlepsza opcja :)

A jak byś chciał przekroczyć te 280KM to wzmocnienie bloku jest już raczej konieczne..


Z tańszych aut , najlepszy do tuningu jest 2.0T z Vectry C i Saab, bez kucia wyciągają z nich 320KM ( nie ma w nich potrzeby wzmacniania bloku)
Z Vectry C po liftingu z seryjnych 175KM , przy samym chipie można wyciągnąć do 250KM

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

AndyGD

Cytat: jacekplacek w 22.09.2018, 11:45
Hmm... No faktycznie
Rozumowanie godne mistrza
Skoro było w subaru to zróbmy i w fordzie
To może jak jest problem z mieszanką paliwowo-powietrzna to załóżmy do tego gaźnik? Przecież w polonezie doskonale dawał radę!
Oczywiście że silniki bez wkładki padają jak i silniki zakute bo zabija je temperatura! Proste! Za odpowiednią temp spalin jest odpowiedzialny tuner! Na torach padają fury za na prawdę grube pieniądze! Jak jest zje**ny soft to nawet "tłoki z platyny" nie pomogą!
Z tego co wiem kolega "wazelina" ma zrobiony "u was" silnik na wkładce i program według jego "własnych wytycznych"
Jaki był efekt? 3 remont silnika?
Wracając do meritum- każdy st na wkładce PADNIE!
Może(!) na seryjnym sofcie przeżyje ale po co robić wkładke przy seryjnym sofcie ktoś pomyśli... Przecież jak się robi wkładke to po to, aby więcej "dmuchać"
I tu zaczyna się problem!
Problemem wkładki w 2,5t wykonanej przez firmę w Zawoi a wkładanej "na siłę" przez firmę spod Oświęcimia jest to, że przy górnym szczytowym położeniu tłoka, tłok się przyciera! Przez wkładke zaburzona jest "naturalna rozszerzalnosc" tulei cylindrowych. Wiadomo że podczas pracy silnika wszystko "puchnie"
Skoro tłok "puchnie" a tuleja nie może bo jest "uciskana" przez wkładke która notabene jest wykonana z innego materiału niż blok, przez co rozszerzalnosc cieplna jest zupełnie inna, EFEKT MAMY TAKI ZE NASTĘPUJE PRZYCIERANIE TŁOKA A NASTĘPNIE DESTRUKCJA SILNIKA!
A jest to efekt zamierzony "wspaniałej firmy" bo klient wraca i mówi "padł mi silnik"
A w odpowiedzi słyszy że "to absolutnie nie wina wkładki tylko pewnie wtrysk się zawiesil albo padła pompa paliwa przez co temp skoczyła i z tłokow zrobiła się galareta przez wysoka temperaturę"

Każdy silnik (szczególnie turbodoładowy) ze złym softem padnie!
A wkładka to jest "ZABICIE SILNIKA" na własne życzenie i to za gruba kasę!
Oglądając ogłoszenia st-kow z wkładka celem zakupu lepiej od razu omijać te auta bo- albo są już przegrzane albo już je *uj strzelił i są poskładane na szybko i byle jak, aby się tylko pozbyć problemu!

Czyli jak coś blaszki wystarczają?
Jak pisałem z FSV to najbardziej zalecali wkładkę ( koszt 9-11tys)...
Na grupie ford Trójmiasto , jak pytałem się czy gdzieś w 3city ktoś zakłada blaszki to myślałem, że mnie zjedzą bo jedynie wkładka.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

incognito8848

Blaszki też Ci zrobią. Są dwie opcje szlif bloku lub nie

pasqd

Właśnie na tym etapie utknąłem.. co innego zdjąć czapkę, przeszlifować, wsadzić blaszki i złożyć a co innego zabawy z wałem..(koszty!)
Mało tego, część jeśli nie większość mechaników mówi, że bez szlifowania wału silnik i założeniu nowej uszczelki może zacząć brać olej nawet jeśli wcześniej nie brał...

MAG

Skąd wziąłeś zabawę z wałem?

Chodzi o to, że przy wkladaniu blaszek Tomek z FSV zdecydowanie sugeruje szlif bloku od góry, tak żeby na styku głowica-blok było idealnie równo.
Niektórzy po prostu pakują blaszki robiąc tylko głowicę - albo i nie ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

incognito8848

Tak jak Maciek napisał

weksla

Każdy ma swój rozum i portfel:)
W tym temacie było powiedziane już raczej wszystko:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

incognito8848

11.07.2019, 21:38 #68 Ostatnia edycja: 11.07.2019, 21:39 by incognito8848
Akurat szlify bloku bardzo mało

pasqd

Tfu tfu oczywiście chodziło mi o szlif bloku, który żeby zrobić rzetelnie trzeba wyjąć i pomierzyć na stole a to daje cenę 2x

weksla

też temat szlifyu bloku był już walkowany. Idąc tym tokiem rozumowania wymieniając uszczelkę pod głowicą w jakimkolwiek samochodzie należałoby wyciągać i rozbierać cały silnik. A tego raczej nie robi nikt. Ale jak ktoś chce płacić to jego sprawa:P
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

AndyGD

Cytat: incognito8848 w 11.07.2019, 19:40
Blaszki też Ci zrobią. Są dwie opcje szlif bloku lub nie
Wiem, że blaszki też robią.
Ale jak tu czytam to chyba jednak lepsze są te blaszki , bo przy nich jednak tłoki się nie przypieka.
Tylko jak pytałem o blaszki w Trójmieście to wszyscy , że nie bo fsv mówi , że wkładka lepszą itd

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

weksla

A co to fsv to jakaś wyrocznia? bożyszcze Focusów? Jak pisałem każdy robi jak chce. Na blachach ponad 400 koni się struga i jeżdżą elegancko.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

incognito8848

Trzeba zakuwac do takiej mocy?

weksla

Teoretycznie przy 400 koniach powinno się zmienić tłoki i korby na kute, praktyka wykazuje że są auta jeżdżące i mające się dobrze przy mocach pod 400 koni. Nowa oczywiście o ST. Podstawą to dobrze zrobiony Soft i umiejętność operowania obrotami.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps