modyfikacja hamulców Mondeo mk4/S-Max

MAG, 02.08.2014, 19:26 « poprzedni - następny »

MAG

Mam zaciski z RS'a z przewodami od S-Max'a z przerobioną końcówką, żeby pasowała do zacisku z RS'a
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ethernal

Sprawdziłem i rzeczywiście do Mondeo mk4 i S-maxa długość przednich przewodów jest taka sama 145mm, natomiast do foki rs 460mm... 4,5cm więcej. Jeśli w twoim samochodzie wystarczą standardowe dla s-maxa dł. przewodów, to boję się, że rs`owe mogą być za długie...

MAG

Przewody z RSa mozna ulozyc w fabrycznych miejscach, a tych moich sie nie da bo sa za krotkie i sa trytytkami umocowane zeby nie majtaly sie luzem.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ethernal

Ok, dzięki @MAG za odp. W takim razie zamawiam HEL`a do foki rs na przód.

Ponawiam pytanie ws. klocków Hawk: HPS czy HPS 5.0?
Normalna dynamiczna jazda w trasie i mieście (żadne tory itp.)?

sseebbaa1

Hawk twierdzi, że 5.0 jest ulepszoną mieszanką.
Ale porównałem ich stare zestawienie z obecnym i jakoś nie widzę tego postępu...

Poniżej są wykresy (oba oficjalne) przedstawiające zależność pomiędzy aktualną temperaturą roboczą klocka, a współczynnikiem tarcia generowanym przez taki klocek.

Pierwszy wykres to stare zestawienie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A tutaj zestawienie, które aktualnie jest na stronie producenta:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Widać, że zmieniły się nazwy niektórych mieszanek, ale przebieg poszczególnych wykresów jest taki sam.

HPS i HPS 5.0 idealnie pokrywają się...

:|
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ethernal

Heh... a oba modele dostępne i cena różna :D
Chyba nie ma sensu dopłacać za 5.0, pewnie przy mojej jeździe nie poczułbym różnicy ;)

Dzięki @sseebbaa1 za wyjaśnienia i wykresy

olaf6500

Ja mam inne pytanie czy zacisk w mondeo mk4 jest taki sam jak w mk3 skoro tarcza jest 300mm jest to możliwe.
Druga sprawa rozstaw rozstaw otworów montażowych.
I żeby nie utrudniać innym w poszukiwaniach najlepiej podać numer końcowy wybity na zaciskach.

ccLot

Zacisk jest inny, tarcza też jest inna (różne grubości i różny offset tarczy).
Jak chcesz wymiary to na stronie ate masz katalog z rysunkami tarcz zarówno do mk4 jak i mk3

olaf6500

Dzięki za odpowiedż.
Znalazłem to co chciałem i wiem że są sporo różnice.
A może ktoś wie czy da rade zaadaptować zwrotnice z mk4 do mk3 aby założyć większe zaciski.
Co by nie otwierać nowego tematu

ccLot

Ale do mk3 wkładasz p&p zaciski z focusa st lub volviaków pod tarczę 320 mm.
Tutaj masz wszystko ładnie opisane:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,44.0.html


olaf6500

Mam już te zaciski czekają na montaż (zbieranie kasy na tarcze i klocki ) ale ciekawi mnie czy przyszłościowo takie coś można przeprowadzić.
Wiem zacisk dalej jeden tłoczek ale tarcza większa i grubsza

ccLot

Czyli chciałbyś mieć tarcze 336 mm w mk3?

olaf6500

Tak dokładnie.
Nie boję się o założenie większych felg bo na zapas do zacisków z foki st kupiłem 17" ale niepotrzebnie bo na moje 16" wchodzą.
Powoli przeszukuję internet niestety nic konkretnego nie znalazłem

ccLot

Może to Cię zainteresuje:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.co.uk/itm/Mondeo-Mk3-Brembo-336mm-Big-Brake-Disc-Upgrade-Conversion-Bracket-Kit-/321601366334

olaf6500

Dzięki wielkie cena jeszcze do przyjęcia
Na szczęście mam kilka zakładów gdzie mogą mi takie cuś dorobić więc już wiem na czym stoje, jak mi będzie mało z zaciskami z st