Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Audi A6 3.0 TDI vs. BMW E91 3.0d

weksla, 27.08.2014, 16:10 « poprzedni - następny »

weksla


sseebbaa1

Nie pomyliło Ci się coś z tym symbolem BMW?

e91 to "trójka", a linki dajesz do "piątki" (e60).

:)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

weksla

Sorry nie ogarniam jeszcze tych oznaczeń.
Chodzi mi o "piątkę" :D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

Rijndael

Te modele z tymi silnikami mają bardzo podobne opinie.

Ale w kwestii gustu -- moim zdaniem jak przedliftowe A6 to tylko kombi, bo ma już z tyłu ledy w stylu tych nowszych modeli i wygląda dużo bardziej świeżo, z kolei jeśli 5, to tylko sedan, bo BMW kombi zawsze wyglądają jakoś dziwnie. Wizualnie znika z nich 50% dynamiki. :)
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Części tuningowe z mojego byłego auta -- kliknij tutaj.

weksla

Jakoś wewnętrznie tez bardziej skłaniam się do Audi i właśnie kombi. Ale prosże o więcej szczegołów osoby znające te samochody
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

wild_weasel

Weksla, co prawda nie są to moje własne spostrzeżenia, tylko stereotypy i banialuki z sieci, ale ponieważ zadajesz pytanie na fordtuning.pl a nie emeryt-blogspot.pl ;) to zwrócę tylko Twoją uwagę na drobne różnice:
- w Audi dostaniesz zapewne w tym modelu i roczniku bez większych trudności zbierający dobre opinie napęd quattro, który bodajże po Y08 czy Y09, czyli po lifcie oparty jest na Torsenie o nieco większych zdolnościach rozdziału momentu (60:40); natomiast bez quattro (nie wiem, czy taką wersję rozważasz) powinieneś liczyć się z dość dużą podsterownością z uwagi na ciężki przód i FWD
- w BMW dominującą wersją jest RWD, natomiast xDrive jest wersją rzadszą
Ponadto, jeśli nastawiasz się na automat, to zwróć uwagę na łopatki zmiany biegów przy kierownicy - wydaje mi się, że przy tiptronicu w Audi występują znacznie częściej niż w steptronicu w BMW.

I tak jak Rijndael pisze - opinie są dość podobne.

Cytat: weksla w 27.08.2014, 16:10co byście wybrali

Moim zdaniem oba auta różnią się od siebie dość wyraźnie.
Cały czas nie mogę oprzeć się wrażeniu, że Audi są nieco przewartościowane i w większym stopniu nastawione na osiąganie efektu marki premium w koncernie VAG poprzez odpowiednie pozycjonowanie, zastosowane materiały, poziomy cenowe, itd.
Natomiast BMW jest mi bliższe ze względu na większy nacisk na to, co dla kierowcy najważniejsze, czyli silniku i napędzie, natomiast reszta jest dodatkiem.
Bazując na w/w stereotypach i subiektywnych wrażeniach (bo z żadnym z tych aut nie miałem do czynienia na tyle długo, żeby wyrobić sobie zdanie poparte konkretami i twardymi dowodami), dla siebie szukałbym E61 (czyli piątki kombi) ... tyle że z benzynowym silnikiem i xDrive ;)

wilhelm

Kup audi od woja ;)

Rijndael

A co, zepsuł i sprzedaje? ;)
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Części tuningowe z mojego byłego auta -- kliknij tutaj.

Czen

Uważam że Audi będzie lepszym wyborem. 3.0 zawsze  jest w quattro .
Wewnątrz bajka , zewnętrznie jak kto lubi ja preferuje kombi w S-line jest kozak. Co do silników to 224 Km ma jakieś tam bolączki ale który silnik ich nie ma . Rozrząd swoje też kosztuje. No i spalanie miasto 10-14 ON .

AdixST


xylon

Chyba pośród tych 2 aut, które dałeś do porównania to Audica jest lepszą opcją nie dość, że quattro w opcji 2.4 V6 - mega kozak. Tylko ta cena ale jak ktoś chce dobre auto to musi też dobrze kosztować.

Rijndael

Wykopane, nie wykopane. Temat może być nadal aktualny. :)
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Części tuningowe z mojego byłego auta -- kliknij tutaj.