[Mondeo mkIII] Naprawa włącznika spryskiwaczy - przód

Bora, 17.05.2010, 00:45 « poprzedni - następny »

Bora

Przedstawiam tu relację z udanej naprawy włącznika spryskiwacza przedniej szyby w Mondeo mk3. Okazuje się że nie zawsze musi on być wymieniony na nowy.

  Po wymontowaniu włącznika trzeba go otworzyć podważając zaczepy w miejscach gdzie można je lekko podważyć (koło otworu na manetkę i na prawo od niej) Ja użyłem 4 małych śrubokrętów by jednocześnie uchylić pokrywę w kilku punktach. Po otwarciu włącznika mogą z niego wypaść dwa elementy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



   Bez paniki! Łatwo je potem można umieścić z powrotem.Otwarty przełącznik wygląda tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



   Tu zaznaczony jest suwak włączający spryskiwacz:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



   Naciśnięcie przycisku na końcu manetki powoduje ruch metalowej pałeczki przełożonej przez otwór w manetce i wsadzonej to otworu na tym suwaczku a tym samym przesunięcie suwaczka. Wtedy styki suwaczka najeżdżają na dwa różne końce ścieżek których zwarcie uruchamia spryskiwacz i wycieraczkę przednią. W moim przypadku jeden styk suwaczka był jakby ułamany (podejrzewam że się starł) i był krótszy od drugiego styku.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



   Tu właśnie widać, o ten, po lewej ... :))))
Poza tym ścieżka którą miał łączyć była pokryta czarnym smarem (jak widać na innych stykach smar jest czysty)
Naprawa polegała na wyjęciu suwaczka (odchylając ściankę jego prowadnicy śrubokrętem), następnie oczyszczeniu ścieżki
z brudu i lekkim zeskrobaniu nalotu z wierzchniej warstwy ścieżki celem poprawienia przewodnictwa prądu ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



   Natomiast krótszy styk suwaka przy pomocy śrubokrętów ukształtowałem na wzór tego dobrego styku, (coś jak płoza w saniach) nadając mu również właściwy kąt, by dobrze przylegał
do ścieżki. Potem włożyłem go na swoje miejsce i zmontowałem resztę do kupy. Należy pamiętać by pałeczka trafiła dokładnie w otworek na suwaczku.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



   Ale to potem, bo najpierw trzeba włożyć plastikową płytkę stykami w dół, i w jej rowek włożyć prowadnicę w na końcu manetki. (Płytka porusza się w górę lub w dół gdy włączamy wycieraczkę tylną)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



   W pokrywce przełącznika jest otworek na drugi koniec pałeczki.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



   Podczas zakładania pokrywki należy przechylić manetkę tak by pałeczka trafiła w ten otwór. Można też lekko naciskać włącznik by pałeczkę odpowiednio wpasować (mnie to pomogło).
Jeżeli oba elementy zostały właściwie zapakowane pozostaje zatrzaśnięcie pokrywki i przełącznik można montować w aucie.  

Poradnik zapożyczony z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.mondeoklubpolska.pl
w poszukiwaniu mondeo mk3 ...

eng

Więcej takich opisów. Mam nadzieję, że MPK się na nas nie obrazi.