[Mondeo] ST220 by pietro

pietro89, 16.09.2014, 12:32 « poprzedni - następny »

pietro89

16.09.2014, 12:32 Ostatnia edycja: 16.09.2014, 12:39 by pietro89
Witam, chciałbym przedstawić mojego STeka którym poruszam się już jakiś czas... a więc:

Ford Mondeo mk3 ST220 ( mk3 koniec 2003, model 2004 )

SILNIK: 3.0 Duratec V6 226KM + LPG ( stag 300-6, butla w kole )

UKLAD DOLOTOWY: 3"

UKLAD WYDECHOWY: Seria, dwa końcowe ( w trakcie zmian )

ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: ABS, ESP, poduszki, grzana szyba przednia, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, czujniki cofania, i inne pierdoły.... generalnie to co większość ST

UKLAD NAPĘDOWY: seria, skrzynia 6biegów manual

ZAWIESZENIE: seria ST220

UKLAD HAMULCOWY: seria 4xtarcza

BODY-KIT: pełen pakiet ST220, xenony, felgi 18" ST220

ŚRODEK: grzana skóra recaro czarna, pełna elektryka szyb, lusterek, jest ładnie i wygodnie ;)

CAR-AUDIO:pakiet seryjnych głośników, wymienione radio z "Ford 6000CD" na SONY


jakieś foto poglądowe z zakupu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Oczywiście zainspirowany postami kolegów z tego forum zacząłem co nieco dłubać przy aucie i coraz to nowe plany przychodziły do głowy... także zaraz po zakupie i pierwszym dużym serwisie ( zawieszenie, oleje, kable świece itd ) zaczęła się moja przygoda:

black front ( malowanie lamp... czarny mat, wyszło wg mnie elegancko ), zmiana lamp tylnych na te po drugim lifcie, całe oświetlenie wewnętrzne wymienione na led ;), wymiana radia 6000CD na Sony ze zmieniarką, zrobienie wolnej odmy, zmiana rury dolotu na gładką 3", wkładka pipercross...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





W trakcie jeszcze przepustnica 65mm z explorera oraz thin blade:


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




W planach również decat oraz zastąpienie środkowych tłumików prostymi rurami 2"...

obecnie auto wygląda tak:


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Nie prędkość zabija lecz jej gwałtowna utrata ...

T

Cytat: pietro89 w 16.09.2014, 12:32W planach również decat oraz zastąpienie środkowych tłumików prostymi rurami 2"...
Po takiej modyfikacji auto będzie brzmiało jak dwa polonezy z dziurawymi wydechami. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

pietro89

niekoniecznie.... nie zamierzam w miejsca katów wspawać rury ( wtedy pewnie i wyszedłby polonez ).... a tłumiki przelotowe w obudowie katów ( wiadomo, przeglądy... )
Nie prędkość zabija lecz jej gwałtowna utrata ...

T

Cytat: pietro89 w 16.09.2014, 14:25niekoniecznie... nie zamierzam w miejsca katów wspawać rury ( wtedy pewnie i wyszedłby polonez )... a tłumiki przelotowe w obudowie katów ( wiadomo, przeglądy... )
Wierz mi, że "koniecznie", taki mały, krótki tłumik przelotowy praktycznie nic nie zmienia. Jak zostawisz seryjne końcowe, to będziesz miał ucięte niskie tony i mnóstwo wysokich, co niektórzy określają mianem "pierdzenia" lub "brzęczenia", a jak wstawisz też końcowe przelotowe, to będziesz miał bardzo głośny ryk i trudno będzie jeździć.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

pietro89

16.09.2014, 16:11 #4 Ostatnia edycja: 17.09.2014, 16:06 by pietro89
hmm... więc jakie rozwiązanie? mimo wszystko chciałbym uzyskać możliwie duży przelot ale zachować dźwięk w akceptowalnych granicach

« Dodane: 17.09.2014, 16:04 »

dziś założona przepustnica 65mm + thin blade :D pytanko czy mechaniczną przepustnicę też trzeba adaptować? w jaki sposób?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 17.09.2014, 16:06 »

p.s. myślę nad programem i tutaj pytanie ... orientuje się ktoś gdzie w Pomorskim warto zajrzeć i orientacyjne koszta chociaż w przybliżeniu? póki co wykonałem telefon do v-tech pomorze ... ok 1800,-
Nie prędkość zabija lecz jej gwałtowna utrata ...

T

Cytat: pietro89 w 16.09.2014, 16:11hmm... więc jakie rozwiązanie? mimo wszystko chciałbym uzyskać możliwie duży przelot ale zachować dźwięk w akceptowalnych granicach
Przede wszystkim nie usuwaj tłumików środkowych, to są tłumiki przelotowe i mają właściwą średnicę, ich usunięcie NIC nie da, tylko pojawi się brzęczenie. OK, MAG je usunął i dało to całkiem przyjemny efekt dźwiękowy, ale cała reszta (w szczególności katalizatory) zostały na miejscu, a same tłumiki były chyba wcześniej uszkodzone...

Generalnie to przejrzyj wątki na ten temat na forum, bo pisałem o tym już bardzo dużo. Ogólna zasada jest taka, że im tłumik (katalizator to też tłumik) bliżej silnika, tym tłumi wyższe tony. Tak więc katalizator tłumi głównie najróżniejsze brzęczenia, strzelania, natomiast tłumiki końcowe — bas.

Bardzo trudno jest uzyskać sensowne przyrosty za pomocą przeróbki wydechu w taki sposób, żeby nie był on głośny. Z czysto teoretycznego punktu widzenia, w ST220 słabe punkty wydechu to:

- katalizatory (jak w każdym aucie, ale w ST220 są dwa i bardzo duże, więc jest to relatywnie mniejszy problem niż w innych autach),
- zwężka do ok. 2,25" przy przejściu przez tylną oś. Powinno być ok. 2,5" w seryjnym silniku i tak jest zrobione w każdym wydechu aftermarketowym,
- końcowe tłumiki komorowe (ale trudno powiedzieć, ile da ich wymiana na przelotowe, przy czym jest najzupełniej pewne, że będzie wtedy dużo więcej hałasu).

Z tym, że przeróbki wydechu mogą nic nie dać poza wzrostem hałasu (i działo się tak u wielu osób, które ten wydech próbowały przerabiać), może tez być nawet głośniej i gorzej. Tu bardzo liczą się niuanse. Jeśli chcesz to przerabiać według własnego pomysłu, a nie po prostu zamontować jakiś aftermarketowy cat back w stylu Milteka czy Mongoose, to najpierw przerób solidnie teorię, naucz się liczyć wydechy (zjawiska falowe, rezonansowe), bo bez tego, jest naprawdę mała szansa, że coś poprawisz.

A jeśli chcesz mieć tylko więcej basu, to zmień tłumiki końcowe na jakieś markowe, przelotowe, pasujące wymiarem (średnica przelotu 2") i resztę zostaw w spokoju.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko


pietro89

problem tkwi w tym iż jeden z katów już się kończy i wali check'iem  ... stąd pomysł żeby je usunąć i zastąpić inną puszką i zapodać emulatory ... co do środkowych może rzeczywiście się wstrzymam, dzięki za poradę ;) A czy ktoś mi podpowie jakie czynności muszę wykonać po zmianie przepustnicy na 65mm? oczywiście odłączyłem aku żeby się "zresetował" lecz nie wiem czy to wystarczający zabieg ...
Nie prędkość zabija lecz jej gwałtowna utrata ...

steveno

Fajne autko konkret felga ,ale co do modów to warto popytać chłopaków a potem modzić szkoda czasu i kasy na ślepe trafy. Daj znać jak efekt końcowy.
Gratuluje zakupu.
Do przodu!!!

pietro89

30.03.2015, 12:13 #9 Ostatnia edycja: 30.03.2015, 12:18 by pietro89
Mały UP

Póki co wyleciały tłumiki środkowe ( zostawiłem je sobie jakby coś nie poszło w mojej koncepcji ) oraz dziś auto oddane na decat ( znalazłem ogarniętego tłumikarza w okolicy ), wpadną nowe sondy za katami oraz emulatory

Zmiana tarcz przód ( nacinane, nawiercane ) i klocków na MIKODA i na koniec układ zalany ATE SL.6,
Wpadła też większa pompa paliwa WALBRO
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Okleiłem smutny środek folią carbon ( szczególnie drażniła mnie umęczone ramiona kierownicy )
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Oczywiście nastąpił serwis gazowy pozimowy
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po drodze niestety żywot zakończyła cewka zaplonowa... wpadła nówka NGK
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Zrobiłem też krótki chwyt powietrza z błotnika
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Przez zimę również padł prawy wewnętrzny czujnik cofania ... czekam na paczuszkę z nowym czujnikiem Bosha

Mam nadzieje że wszystkie zmiany wyjdą STekowi na plus ;)


Zastanawiam się nad olejem.... póki co leje 5w30 Formula F ale nie wiem czy to najlepszy wybór... boję się o siniczek przy ostrzejszej jeździe, macie może jakieś sugestie? Przeglądałem wątek oleju jednak niestety nie rozwiał moich wątpliwości
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





EDIT: W planach mam również short shifter ale tutaj pytanie ... czy wszyscy macie w swoich ST wsteczny zapinany w ten sam sposób? ( Jak jedynkę tyle że głębiej trzeba dać wajchę w lewo... bez "podciągania" ani "wduszania" ) ... jak to ogarnąć?
Nie prędkość zabija lecz jej gwałtowna utrata ...

yayko

nagraj jak brzmi bez katów w miejscu i w czasie jazdy :)

zajc

Cytat: pietro89 w 30.03.2015, 12:13
Zastanawiam się nad olejem... póki co leje 5w30 Formula F ale nie wiem czy to najlepszy wybór... boję się o siniczek przy ostrzejszej jeździe, macie może jakieś sugestie? Przeglądałem wątek oleju jednak niestety nie rozwiał moich wątpliwości
Nie lej Formuly F, mam to u siebie, nie jestem zadowolony, za niedługo wymieniam to na coś dobrego w stylu 5W40, mam na myśli np: Valvoline. Póki co może być ale przy następnej wymianie pasowałoby zalać coś lepszego ;)

Alek

30.03.2015, 20:01 #12 Ostatnia edycja: 30.03.2015, 20:03 by Alek
Valvoline robi specjalnie pod specyfikację Forda, Long Life 5W30 "FE". Argument taki na przykład:Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Odnośnie hamulców to Mikody zawsze mi się udaje powyginać, tyle że mam klocek ebc czerwony tak więc proponuję Ci docierać raczej "po cywilnemu" niż "ambitnie" ;)

pietro89

dzięki za sugestie ;) Prace nadal trwają ... a co lepsze 5w40 czy 5w30?
Nie prędkość zabija lecz jej gwałtowna utrata ...

caqerr

Zdecydowanie 5w40, jak często korzystasz z mocy to nawet 5w50 możesz zalać ;)
Na 5w30 szkoda silnika... Panewki często padają na 5w30...