[Focus] Focus II ST 5d black edition

weksla, 03.11.2014, 08:31 « poprzedni - następny »

weksla

Oto wynik ostatniej modyfikacji softu przeprowadzonej przez kolegę TAMa podczas mojej wizyty w Warszawie.
Jestem bardzo zadowolony z wprowadzonych zmian względem oryginalnego softu. EGT spadło znacznie bo o około 50st C. Dodatkowo został obniżony i wypłaszczony do szerszego przedziału obrotów moment obrotowy.
Z braku czasu nie uzyskalismy finalnego efektu który bedzie jeszcze bardziej zoptymalizowany i wprowadzone będzie jeszcze klika kosmetycznych zmian.
Jeśli ktoś potrzebowałby naprawdę dobrych softów polecam kolegę TAMa
Z moich obserwacji auto znacznie lepiej jezdzi. Lepiej przyspiesza i jest dynamiczniejsze. A co najważniejsze odczuwalnie mniej się grzeje.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

lolomanolo

Potwierdzam, Tam dogłębnie zna ten sterownik i zaszyte w nim funkcje, programowanie niskiego poziomu w paluszku.
Jak tylko znajdę czas (i On) to jestem następny.

TAM

Dziękuję za miłe słowa, ale to spora przesada! Zdążyłem co prawda już w miarę dobrze poznać ten sterownik, ale do dogłębnej wiedzy jeszcze baaardzo dużo mi brakuje... W każdym razie najważniejsze sprawy opanowałem na tyle, żeby osiągnąć co chcę, no i żeby nie miało to niebezpiecznych efektów ubocznych.

paweleczek666

30.10.2016, 19:03 #978 Ostatnia edycja: 30.10.2016, 19:06 by paweleczek666
na jakim doładowaniu autko teraz jedzie?
PS. Niezły wynik, może skuszę się na mały upgrade u mnie..masz generalnie to co u mnie, czyli graty z RSa tak?
Pzdr

TAM

Max boost występuje w okolicach 5k obr. i nie przekracza 1.5 bara, poza tym zakresem mieści się w 1.1-1.3 bara.
O gratach niech wypowie się właściciel :-)

weksla

Całe serce z Rsa. Wieksze wtryski 550cc
Troszkę inny dolot. Aktuator Forge
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

weksla

Długo nic nie pisałem, ale to nie znaczy że nic się nie działo:)
Okres zimowy nie sprzyja dłubaniu no chyba że ktoś ma ogrzewany garaż:)
Tak czy inaczej kilka rzeczy zostało zrobionych.

Po pierwsze i najważniejsze zrobiłem kompletną konserwację podwozia razem z nadkolami i profilami zamkniętymi. Robiłem to osobiście sam krok po kroku na srodkach z wyższej półki i przy pomocy kompesora (dużo grubsza warstwa kryjąca konserwacji niż spray). każdy szczegół został dokładnie oczyszczony z ewentualnej korozji zabezpieczony podkładem żywicznym następnie zabezpieczony 2 warstwami szwedzkiego środka konserwującego używanego przez koncerny VOLVO/SAAB jako pierwszomontażową konserwację. Użyłem produktów NOXUDOL. Wszystkie przeszkadzające elementy zostały zdemontowane (wydech, osłony termiczne itp) Po ponad 3 tygodniach roboty dopiąłem swego:) Myślę że starczy na kilka lat.

Po drugie zostały wymienione oryginalne węże od układu chłodzenia na węże silikonowe dedykowane do modelu

Po trzecie została zmieniona pompa paliwa na dużo wydajniejszą 340l. Ciśnienie na wolnych obrotach to około 4bary.
Pompa sprzedawana jako dedykowana do modelu, jednak nie jest tak do końca i aby wpasować ją w oryginalny kosz potrzeba kilku przeróbek kosza. Ale jest to wykonalne.

Po czwarte. Przy okazji wymiany pompy wrzuciłem też zbiornik paliwa z Focusa RS (62litry) ST (55litrów).
Aby zamontować ten zbiornik trzeba było dokupić jedną osłonę termiczną z Focusa RS oraz zmodyfikować wydech w miejscu zbiornika paliwa. Teraz komputer mi nie przekłamuje spalania i ilości km.

W zasadzie tyle.
Niestety nie posiadam fotografi z prac związanych z konserwacją (a miałem ich sporo), nie posiadam fotografii węży, oraz pompy paliwa. W międzyczasie straciłem wszystkie fotografie gdyż nie zgrywałem ich na bieżąco a zniszczył mi się telefon no i przepadło - nauczka na przyszłość.

Jedynie klika fotografii zostało

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Cel do osiągnięcia to 400 koni. Myślę że do wiosny się z tym uporamy jakoś z kolegą Tam-em :P Niech tylko znajdzie troszkę czasu :)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

ST

15.01.2017, 21:30 #982 Ostatnia edycja: 15.01.2017, 21:32 by ST
Piękna robota i szczytny cel. Potem to już chyba tylko zostaje przeróbka na 4x4, aby ten power można było  wykorzystać już na starcie...

Mustang

ogrom pracy przy foce w tak krótkim czasie, podziwiam! :) Teraz podwozie jak nówka.
Swoją drogą nie wiedziałem nawet, że RS miał większy bak :P W STeku też by się taki przydał już seryjnie.

weksla

Zaległy prezent choinkowy założony ;D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

weksla

Mały update softu. Pierwsze i czwarte hamowanie
Uśredniająć jest koło 400koni czyli cel osiągnięty.
Logi w normie czyli tylko jezdzić

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

Niestety w pierwszym hamowaniu nastąpił uślizg na rolkach (zimowe, wąskie opony), potem samochód był już za słabo obciążony i wynik wyszedł zbyt optymistyczny. Natomiast ostatni wykres jest ok, tyle że z kolei bardzo pesymistyczny (było to czwarte hamowanie), pomiar trwał długo, a samochód był naprawdę mocno obciążony. Ale zależało mi żeby zobaczyć jak się zachowa właśnie w takich warunkach. Wszystko zagrało jak trzeba, najniższy AFR był 11.2.

ST

Gratulacje osiągnięcia celu. I jak mówią: niech moc zawsze będzie z Tobą :)

orzel_man


sseebbaa1

Cytat: weksla w 24.02.2017, 22:14Uśredniająć jest koło 400koni
weksla a dlaczego musisz to uśredniać, aby poznać swój wynik?
Nie do końca rozumiem. :S

Żeby było jasne - już 390 KM robi piorunujące wrażenie! Tylko nie rozumiem tego stwierdzenia o konieczności uśrednienia, zamiast odwołania się wprost do wyniku czy to wyższego, czy niższego.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy