Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Jakie sprzęgło wzmocnione do ST lub RS

sanczo, 31.01.2020, 22:02 « poprzedni - następny »

sanczo

Witam potrzebuję małej porady jakie sprzęgło zainstalować w podkręconym ST

wybrałem kila pozycji

NR-1
Sprzęgło ACT FF5-HDSS Stage 1 z kołem zamachowym XACT Streetlite Ford Focus RS Mk3 2.3 EcoBoost

Stage sprzęgła:   Stage 1
Moment maksymalny:   677 Nm
Typ tarczy sprzęgła:   Organiczna ze sprężynkami
Typ docisku:   Stalowy - zwiększona twardość
Koło zamachowe:   XACT Streetlite


NR-2
Sprzęgło ACT FF5-HDG6 Stage 2 z kołem zamachowym XACT Streetlite Ford Focus RS Mk3 2.3 EcoBoost

Stage sprzęgła:   Stage 2
Moment maksymalny:   868 Nm
Typ tarczy sprzęgła:   Cerametaliczna 6-łopatkowa ze sprężynkami
Typ docisku:   Stalowy - zwiększona twardość
Koło zamachowe:   XACT Streetlite


NR-3
Sprzęgło Xtreme KFD24640-1A 240mm Organic Single Plate z kołem zamachowym Ford Focus RS Mk3 2.3 EcoBoost

Stage sprzęgła:   240MM Xtreme Single Plate Organic
Typ tarczy sprzęgła:   Organiczna ze sprężynkami
Średnica tarczy:   240 mm
Moment maksymalny:   600 Nm
Ilość tarcz:   1
Typ docisku:   Aluminiowy


Najbardziej mi przypadlo sprzęgło NR 2
tylko nie wiem jak to się będzie sprawować na codzień
może ktoś się wypowie co miał już doświadczenie z takimi sprzęgłami

andrejj123

Na podkręconym st właśnie mam ACT FF5-HDG6 i sprawuje się bez żadnych zastrzeżeń.

sanczo

Konkretne!

jedno z mocniejszych sprzęgieł od ACT
jak to się tym jezdzi bo to sprzęgło pracuje zero jedynkowo

ja zamówiłem do swojego  ACT FF5-HDSS
ale po  3 tyg. anulowali mi zamówienie w UK (tego nie mają na stanie i ściągają to za wielkiej wody)
trochę się wkurzyłem ale co poradzić musiałem coś na gwałt kupić i kupiłem nowe seryjne od RSa z kołem zamachowym
teraz ST ma coś koło 375KM może starczy na jakiś czas

Rijndael

Jeździłem w Mondeo na różnych ciekawych sprzęgłach i moje wrażenia są takie:

- Na sprzęgle z okładziną kevlarową jeździło się najgorzej, łapało dość agresywnie, ale słabo trzymało (z Ebaya).
- Na spieku 4-łopatkowym jeździło się... ciekawie, jednak była to jazda dość zerojedynkowa. Trzeba to lubić.
- Na spieku 6-łopatkowym jeździło się super, trzymał doskonale, łapał agresywnie, ale był bardzo dobrze wyczuwalny.

Ostatnie dwa sprzęgła zostały zrobione w Mickey Garage. Spiek 4-łopatkowy na bazie tarczy z ST200 (z czterema sprężynami), natomiast 6-łopatkowy na bazie tarczy z tego sprzęgła z Ebaya (z sześcioma sprężynami).

Do tego wszystkiego miałem koło zamachowe o masie ok. 6 kg odchudzone z seryjnego przez Otoczaka.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.