Najszersze felgi do Mondeo ST220

sseebbaa1, 13.01.2015, 23:45 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: WojtasS w 02.06.2015, 15:57spore naciągnięcie to by było jakbyś na taką felgę założył oponę 185, a nie 225...
No to hardcore! Zerknąłem na Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.tyrestrech.com jak wygląda opona 185 na feldze 8.5 - kosmos! Cały rant felgi jest poza oponą.
Na takim czymś to można się turlać, ale nie jeździć. Modliłbym się tylko, żeby guma w zakręcie nie zeszła całkiem z felgi.

W takim razie opona 225 na feldze 8.5 nie jest wielkim naciągnięciem, ale ciągle jest!
Poznać to można chociażby po tym, że rant ochronny opony (jeżeli w danym modelu opony występuje) nie chroni już felgi, bo bok opony jest już tak odchylony.
Ale nie zamierzam się w tej materii kłócić (ani o to co jest "sporo", a co nie jest "sporo") - nie jestem po prostu fanem tyre strech.
Wolę mieć więcej opony przy asfalcie dzięki większej jej szerokości roboczej, niż +10 do wyglądu auta. To moje subiektywne zdanie.


Cytat: WojtasS w 02.06.2015, 15:57zakładałem do siebie felgi z mkIV (masz nawet zdjęcia w temacie, jak nie to na mkp są... ) felga 8x18 ET55 na tyle felga tarła o amor, na przodzie było ok
Tego akurat nie rozumiem. I nie chodzi mi tu o Twoją wypowiedź, tylko o porównanie tej informacji do wpisu innego kolegi z tego forum.
Kolega Tigerbart ma w swoim kombi mk3 założone felgi od RS-a, czyli 19x8.5 ET60 z oponami 235/35 i Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.twierdzi, że nic nie obciera, a dopiero przy maksymalnym skręcie obciera delikatnie wewnętrzna strona koła o nadkole (czyli jak rozumiem przednie koła).

Wyliczenie pokazuje, że koła RS-a są głębiej aż o 1,1 cm od tych kół wskazanych przez Ciebie, a jednak nie obcierają o amortyzatory.
Nie wiem o co tu chodzi...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

WojtasS

Cytat: sseebbaa1 w 02.06.2015, 16:10WojtasS:
zakładałem do siebie felgi z mkIV (masz nawet zdjęcia w temacie, jak nie to na mkp są... ) felga 8x18 ET55 na tyle felga tarła o amor, na przodzie było ok
Tego akurat nie rozumiem. I nie chodzi mi tu o Twoją wypowiedź, tylko o porównanie tej informacji do wpisu innego kolegi z tego forum.
Kolega Tigerbart ma w swoim kombi mk3 założone felgi od RS-a, czyli 19x8.5 ET60 z oponami 235/35 i twierdzi, że nic nie obciera, a dopiero przy maksymalnym skręcie obciera delikatnie wewnętrzna strona koła o nadkole (czyli jak rozumiem przednie koła).

Wyliczenie pokazuje, że koła RS-a są głębiej aż o 1,1 cm od tych kół wskazanych przez Ciebie, a jednak nie obcierają o amortyzatory.
Nie wiem o co tu chodzi...


po pierwsze, ma kombi, ma dystanse 15mm co daje et 45 co daje 3.6mm dalej od amora... i tyle by wystarczyło żeby było ok ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.willtheyfit.com/index.php?width=225&aspect=40&diameter=18&wheelwidth=8&offset=55&width2=235&aspect2=35&diameter2=19&wheelwidth2=8.5&offset2=45#content
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

MAG

Bartek nie ma jeszcze założonych dystansow, ale zapewne zawiecha w kombi robi różnice.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Tigerbart

Widzę i wkraczam hehehe

Naciag to ja miałem w czerwonym escorcie- felgi cosworth 8x16 et25 i guma 195/40 :) cały rant był na zewnątrz co w polaczeniu z glebą na prawie max wymagało długich treningów jak jeździć. Powiem jedno - DA SIĘ ZROBIĆ.

W st220 nie mam jeszcze dystansów. Opona 235/35 na feldze 8.5 nie zrobiła naciągu a teraz miejsca w nadkolach mam okolo 20mm z przodu i trochę więcej z tyłu. Lubię naciag i jak felga wystaje, ale w tym przypadku będzie po założeniu gwintu i dystansów możliwość mimo wszystko schowania kol w nadkolach. Z resztą zobaczcie ostatnie zdjęcia co zalaczylem w moim wątku i widać jeszcze spore możliwości z miejscem.

WojtasS

jako że mam na stanie fele z foki RS 19cali ET60 8.5" to przymierzyłem na tylną oś czy pasują...

no i niestety nie, na tyle w liftbacku ,tak do środka wchodzą, że felga opierając się o amor nie dochodzi do piasty

jak i na podniesionym jak i na opuszczonym samochiodzie

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

fabio210

Z felgami z rs'a musisz zakupić dystanse. Ja kupiłem BBS ck 19", osadzenie 42, pasują idealnie, i nawet szeroko siedzi.
Co do dystansów, musisz zakupić 10mm, lub 20mm, aby szerzej siedziały.

WojtasS

wiem wiem ;) do kombiaka wchodzą bez dystansów ;)

ja mam obecnie wolfy 19" Et40  8.5" jest tak jak ma być ;)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

sseebbaa1

Dzięki WojtasS za sprawdzenie tego!
Bardzo przydatna informacja dla właścicieli B5Y i B4Y!
(w modelach BWY koło o takim rozmiarze nie opiera się o tylny amortyzator ze względu na inną konstrukcję kombi - potwierdził to Tigerbart)

Z ostatniego zdjęcia (szpara pomiędzy felgą a piastą) wynika, że brakuje kilku milimetrów, ale nie widać dokładnie. WojtasS jakiej grubości dystans na Twoje oko załatwiłby temat, żeby koło nie ocierało o tylny amortyzator?


fabio210 - to oczywiste, że takie felgi przy takim ET są bardzo głęboko schowane. To co WojtasS sprawdzał, to nie wygląd auta, lecz jak głęboko może się schować opona do wewnątrz (aby mieć konkretne dane do obliczeń dla innych felg i opon).


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

WojtasS

Cytat: sseebbaa1 w 26.07.2015, 10:46Z ostatniego zdjęcia (szpara pomiędzy felgą a piastą) wynika, że brakuje kilku milimetrów, ale nie widać dokładnie. WojtasS jakiej grubości dystans na Twoje oko załatwiłby temat, żeby koło nie ocierało o tylny amortyzator?

w teorii 7-10mm by załatwił sprawę, ale dla świętego spokoju przykręcany 15-25mm i byłoby w porządku

Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

MotoManiaq

Odkop!

Podpowiedzcie , jakie najniższe ET wejdzie przy feldze 18' i szerokosci 8cali do st220 kombi na eibachu ??  :)

Tigerbart

Cytat: MotoManiaq w 31.01.2016, 15:15
Odkop!

Podpowiedzcie, jakie najniższe ET wejdzie przy feldze 18' i szerokosci 8cali do st220 kombi na eibachu?  :)

8 cali szeroka felga w naszych Mondeuszach mogłaby mieć osadzenie 25, a nawet 20. Wchodzą w grę zatem felgi dedykowane do francuskich marek.

Czemu tak?

Ja mam 19" 8,5 cala szerokie o obecnie ET 45 (dzięki dystansom 15mm). Patrząc na krawędź błotnika i płaszczyznę koła można przód spokojnie osadzić na ET35 a tył na ET25 (np większym dystansem). Zdejmując dystanse można więc założyć na przód 9 a nawet 9,5 cala felgę, ale musiałaby mieć osadzenie około 40-45 ET ze względu na amory i spory naciąg opony. Na tył 10 - 10,5 szeroka z takim samym ET i naciągiem. To jest według mnie MAX.

Tu możecie popatrzeć sobie różne naciągi Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.tyrestretch.com

Mówię to wszystko w oparciu o praktykę metodą prób i błędów z różnymi konfiguracjami a nie obliczeniami. Do końca z resztą im nie wierzę bo według nich nie było możliwości montażu felg z FFRS Mk2 z ET60 do naszego auta.

Nie mówię tu że nie mogę się mylić - otóż mogę, ale uważam, że 9,5x19 ET 45 na przód i 10,5x19 ET45 z naciągiem powinno wejść bez obcierania i uszczerbku na promieniu skrętu.

NP felgi Japan Racing JR11 fajnie się prezentują w tej konfiguracji (kosztują 600 funtów +KW)

sseebbaa1

Cytat: MotoManiaq w 31.01.2016, 15:15
Odkop!

Podpowiedzcie, jakie najniższe ET wejdzie przy feldze 18' i szerokosci 8cali do st220 kombi na eibachu?  :)

Pytanie jest nieprecyzyjne. Brakuje informacji jaką oponę chciałbyś na taką felgę założyć.

Jeżeli opona będzie prawidłowo dopasowana do takiej felgi 8,0 (powiedzmy szerokość opony 225-235), to będzie możliwe mniejsze wysunięcie, niż przy naciągnięciu opony na felgę (tzn. zbyt wąska opona do felgi, np. 205).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MotoManiaq

31.01.2016, 20:49 #57 Ostatnia edycja: 31.01.2016, 20:50 by MotoManiaq
Cytat: sseebbaa1 w 31.01.2016, 20:42Brakuje informacji jaką oponę chciałbyś na taką felgę założyć

opony mam 225/40 i takie bede zakladal :)

Tiger, dzieki za podpowiedz, widze, ze spokojnie moge et40 lub nawet 35 wkladac do STefana  8)

Tigerbart

31.01.2016, 20:54 #58 Ostatnia edycja: 31.01.2016, 20:55 by Tigerbart
No właśnie, kluczowy parametr to szerokość felgi.

Według mnie:
8X18 - min ET 25, opona 225 (bez naciągu)
8,5x18 - min ET 35 opona 235 (bez naciągu)
9x18 - min ET 35 opona 225 (z naciągiem) lub większe ET i opona bez naciągu (max ET 50)
9,5x18 - min ET 35 opona 215 (z naciągiem) lub większe ET i opona 225 (z naciągiem) (max ET 45)

Tak to mniej więcej widzę.

TAM

Heh, to dodam swoje 3 grosze... Powyższe rozważania można znacznie uprościć, gdyż poza nielicznymi przypadkami (dla bardzo dużych ET, gdy felga zaczyna ocierać swoją wewnętrzną stroną o elementy zawieszenia) szerokość felgi jest bez znaczenia. Wynika to z prostego faktu, że opona zawsze jest bliżej błotnika niż felga i to opona, nie felga, zaczyna trzeć o błotnik/nadkole. Dlatego liczy się tylko ET felgi i szerokość opony.