[Focus] RS MK2 White Power

vtec, 19.01.2015, 18:17 « poprzedni - następny »

vtec

Cytat: skoti79 w 06.09.2015, 21:33
czasami żonę powinieneś w domu zostawić :)
nie bardzo mogłem ;)

KrisSz

Hmmm - wygląda z opisu ok. Twardza sprężyna w recirc valve powoduje że  trzyma dłużej  ciśnienie ale zaworek zamyka się /otwiera bardziej zero jedynkowo - stąd "dzięcioł" u pasażerów ;-). Turbo działa zero - jedynkowo iniestety to turbo ma taką charkaterystykę. Nie jest to dobre przy wychodzniu z winkla, dla napędów, sprzęgła i na śliskim jest nie bałdzo czasami. Taka charakterystyka do której rzeba się przyzwyczaić. Dlatego właśnie zdecydowałem się na hybrydę turbiny żeby ucywilizować charakterystykę i qni trochę nagonić ;-)
Pozdrawiam

K

lolomanolo

07.09.2015, 01:19 #77 Ostatnia edycja: 07.09.2015, 01:20 by lolomanolo
Ciekawe, czy dalaby cos zmiana charakterystyki przepustnicy na bardziej "wykladnicza". Wiem, ze to tylko polsrodek, ale moze zawsze cos...

vtec

Cytat: KrisSz w 06.09.2015, 22:49
Hmmm - wygląda z opisu ok. Twardza sprężyna w recirc valve powoduje że  trzyma dłużej  ciśnienie ale zaworek zamyka się /otwiera bardziej zero jedynkowo - stąd "dzięcioł" u pasażerów ;). Turbo działa zero - jedynkowo iniestety to turbo ma taką charkaterystykę. Nie jest to dobre przy wychodzniu z winkla, dla napędów, sprzęgła i na śliskim jest nie bałdzo czasami. Taka charakterystyka do której rzeba się przyzwyczaić. Dlatego właśnie zdecydowałem się na hybrydę turbiny żeby ucywilizować charakterystykę i qni trochę nagonić ;)
KriSsz, jak zwykle potrafisz uspokoić :). Jak to jest normalne, to kierownik musi się dostosować...
inne ciekawostki z podróży:
WAW-KRK
spalanie na kompie 9,1 w rzeczywistości 10,0. (jazda z prędkością 130-140)
KRK-WAW (wraz z próbami na hamowni - jakieś 50km zostało zrobione) - (jazda z prędkością 140-160, i czasami coś tam więcej ;) )
spalanie na kompie 9,1 w rzeczywistości 12,2.

Na podstawie info od KrisSza testowałem również jazdę z cyferką zero w zakresie pozostałości km do przejechania. Od wskazania 0 km zrobiłem 35km. Na stacji weszło równo 58l - do pierwszego odbicia. Oczywiście nie polecam tak jeździć, bo wiadomo co może przydarzyć się, ale była siła wyższa...

KrisSz

Przekłamania spalania to normalne przy programie i większych wtryskach. Co do błędu to mam taki link:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.focusrsoc.com/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=13041

Jak nie działa daj znać

Pozdrawiam

K

ethernal

^^
Nie działa:
CytatSorry, you don't have permission for that!

You do not have permission to view this attachment.

KrisSz

Gdzie tego pdfa można wrzucić ? W wiadomości się nie da
Pozdrawiam

K

TAM

Cytat: KrisSz w 06.09.2015, 22:49
Hmmm - wygląda z opisu ok. Twardza sprężyna w recirc valve powoduje że  trzyma dłużej  ciśnienie ale zaworek zamyka się /otwiera bardziej zero jedynkowo - stąd "dzięcioł" u pasażerów ;). Turbo działa zero - jedynkowo iniestety to turbo ma taką charkaterystykę. Nie jest to dobre przy wychodzniu z winkla, dla napędów, sprzęgła i na śliskim jest nie bałdzo czasami. Taka charakterystyka do której rzeba się przyzwyczaić. Dlatego właśnie zdecydowałem się na hybrydę turbiny żeby ucywilizować charakterystykę i qni trochę nagonić ;)
KrisSz, nie do końca się z tym zgodzę. RV dziala niemal zerojedynkowo, bo taka jest jego rola - ma nie dopuścić do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia przed przepustnicą po jej gwałtownym zamknięciu, bo mogłoby to uszkodzić turbo. Z reguły po zdjęciu nogi z gazu różnica ciśnień jest tak duża, że RV otwiera się całkowicie, ale przy małych obciążeniach może się uchylać tylko częściowo. Twardsza sprężyna daje taki efekt, że wzrasta minimalne utrzymywane ciśnienie w układzie, co skutkuje szybszym odbudowywaniem ciśnienia doładowania po depnięciu. Oczywiście musi to być skorelowane z maksymalnym roboczym ciśnieniem doładowania i ustawieniem aktuatora (który też musi mieć wtedy mocniejszą sprężynę, bo nie wszystko da się dobrze zrobić samym programem w przypadku źle dobranej sprężyny).
Natomiast zerojedynkowa reakcja turbiny nie jest normalną rzeczą - turbo powinno reagować zgodnie z pedałem gazu. Oczywiście jak depniesz, powinno dmuchać na maksimum, ale w stanach pośrednich zgodnie z położeniem pedału gazu. Jeśli tak nie jest, to albo winny jest kiepskiej jakości aktuator, albo źle zrobiony program. Można to łatwo stwierdzić na hamowni, logując pracę BS-a raz dla pełnego depnięcia i co najmniej drugi raz dla depnięcia np. 50%. Powinno być widać wyraźną różnicę w sterowaniu BS-em (%).
Podobnie ma się sprawa z większymi wtryskami - jeśli wskazania spalania są zaniżone, to winny jest program, bo nie została w nim uwzględniona zmiana wtryskiwaczy we wszystkich potrzebnych miejscach, a jedynie w tych odpowiedzialnych za skład mieszanki.

KrisSz

Tam - oczywiście masz rację. Praktyka jest taka że mało któremu tunerowi chce się cyzelować program. Fajnie by było mieć prawidłwowe wskazania zużycia paliwa ale wolę żeby lepiej jeździł. Ślinię się albo na dobrego tunera który w Pl ogarnie albo seryjny sterownik albo pcm syvecsa żeby poprawić nie tylko moc ale sterowanie kontrolą trakcji, doładowania, etc
Pozdrawiam

K

vtec

w tygodniu zauważona kolejna różnica, tj. rano, na zimnym pod odpaleniu jest chwilowy przysiad ("bujnięcie") do ok. 500obr/min. Dziś po odpaleniu przysiad był tak duży że auto zgasło. Za drugim razem odpalił bez problemu ... ciekawe jak będzie w zimie ...

KrisSz

A nie masz nieszczelności w dolocie i MAF czysty? Przy większych wtryskach czasami tak bywa. Kupiłeś jedno czy wielootworkowe ?
Pozdrawiam

K

MAG

U mnie po zmianie wtrysków przez kilka dni sie do nich adaptował...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

KrisSz

09.09.2015, 11:52 #87 Ostatnia edycja: 09.09.2015, 11:58 by KrisSz
Wyjmij bezpiecznik nr 26 (kam fuse - podtrzymanie pamięci pcm). Pozwól mu pochodzić na luzie do drugiego włączenia wiatraka i zobacz czy jest ok. U mnie po wymianie wtrysków też czasami obroty po zdjęciu nogi z gazu lekko falują ale ltft się nie zmienia (nie ma nieszczelności) więc raczej wszystko gra. Taka uroda większych wyrysków które tuner mógłby poprawić sle być może mu się nie chciało.
Pozdrawiam

K

steveno

Wynik całkiem całkiem chodź jak Cię znam mało:)spalanie mi tez oszukuje ok 1 l po wymianie wydechu i kolektora.Powodzenia w modach podbij czasem na narodowy.
Do przodu!!!

vtec

Cytat: steveno w 09.09.2015, 17:46
Wynik całkiem całkiem chodź jak Cię znam mało:)spalanie mi tez oszukuje ok 1 l po wymianie wydechu i kolektora.Powodzenia w modach podbij czasem na narodowy.
modów kolejnych nie planuje. na narodowy jak najbardziej, tylko z czasem ostatnio krucho ...