Opony 225/55R17 - Ford S-Max - czy zmieści się? przekłamanie licznika? komfort?

sseebbaa1, 31.01.2015, 11:53 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Są co najmniej 3 powody do rozpoczęcia tego tematu.
W kilku miejscach na forum pojawiały kwestie związane z innym rozmiarem opon do S-Maxa (a więc i Galaxy), niż to zaleca producent.
Poruszane były także problemy z przekłamywaniem wskazań licznika prędkości, a to też jest związane z rozmiarem opon.
Akurat odnośnie tytułowego rozmiaru opon były też wątpliwości czy takie koło zmieści się do auta i nie będzie obcierało on nadkole.

Dlatego chciałbym podrzucić informacje, które udało mi się zgromadzić. Zwłaszcza, że zostały one ostatecznie poparte osobistym doświadczeniem.


Ford S-Max ma trzy rozmiary kół przewidzianych przez producenta, różniących się średnicą całego koła.
W nawiasie podano wysokość opony, a więc jest to też istotna informacja ile gumy oddziela felgę od dziur w jezdni :)

215/60R16 - średnica koła 664,4 (129,0)
225/50R17 - średnica koła 656,8 (112,5)
235/45R18 - średnica koła 668,7 (105,75)

Nadto akcesoryjne koła MS Design z oficjalnego katalogu akcesoriów Forda (a więc też zaakceptowane przez producenta):
245/35R20 - średnica koła 679,5 (85,75) 


Te większe koła wskazane w tytule tematu mają wymiary:
225/55R17 - średnica koła 679,3 (123,75)

Już porównanie tych dwóch ostatnich rozmiarów opon, a zwłaszcza ich średnic pokazuje, że opona bez problemu zmieści się.
Takie też opony (225/55R17 na felgach 17x7.0 ET50) założyłem do swojego S-Maxa.
Bardzo ciekawą informacją jest to, że licznik prędkości w końcu pokazuje prawie idealnie rzeczywistą prędkość samochodu. Zawyża w całym zakresie prędkości zaledwie o 1 do maksymalnie 2 km/h. Wynik oczywiście ustalony po porównaniu do wskazań GPS.

Na oponach 215/60R16 licznik przekłamuje o 6-8 km/h, a więc już sporo.
Na 225/50R17 musi być to jeszcze większe przekłamanie - patrz różnice w średnicy koła.

Komfort na tych siedemnastkach jest porównywalny do komfortu na szesnastkach - tu istotną rolę gra wysokość opony.
Naprawdę nie muszę teraz kłaniać się żadnym dziurom. Po prostu przelatuję przez nie.


No i na koniec jeszcze wstawię zdjęcia, jak wygląda opona 225/55R17 na samochodzie. Tutaj porównywana jest do rozmiaru 215/60R16 na stalowych felgach.

Największa różnica w wymiarach jest pomiędzy siedemnastkami zalecanymi przez producenta, a tymi które ja zamontowałem. Moim zdaniem 225/50R17 wyglądają wręcz jak za małe do nadwozia S-Maxa. To właśnie fakt tak niewielkiej średnicy seryjnych siedemnastek spowodował poszukiwanie lepszego wymiaru.


I jeszcze odnośnie argumentu o nieprawidłowości takiego wymiaru opon, jak te wskazane w tytule tematu.
Średnica zewnętrzna tych opon jest prawie identyczna jak oficjalnie zalecanych przez Forda dwudziestek. Po wprowadzeniu do akcesoriów rozmiaru 245/35R20, to już prędzej rozmiar 225/50R17 stał się nieprawidłowy :o bo ma sporo mniejszą średnicę od reszty wymiarów.

No i ostatnia rzecz - efekt wizualny! Nie sądziłem, że koła trochę lepiej wypełniające nadkole aż tak mocno wpłyną na ogólne wrażenie jaki robi auto. I nie chodzi już o porównanie do paskudnych stalowych szesnastek, ale do innych S-Maxów jeżdżących na 17" z oponami o profilu 50.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy