Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Focus RS vs większe auta

marcin uk, 02.02.2015, 02:23 « poprzedni - następny »

marcin uk

Wrocilem na forum. Ladne te RSki , ale osobiscie nie zdecydowalbym sie , za bardzo rzuca sie w oczy :) , za maly za lekki.

Auto mialem zmienic , ale robote niestety stracilem i dupa :) zostaje z kochanym niezawodnym ST220

DejaVu ten moment 560 to w Twoim RS ?

DejaVu

Cytat: marcin uk w 02.02.2015, 03:23za lekki.
200kg za dużo ma . tak 560Nm
370KM 560Nm by Heko

marcin uk

02.02.2015, 14:44 #2 Ostatnia edycja: 02.02.2015, 22:00 by badger
Cytat: DejaVu w 02.02.2015, 07:03200kg za dużo ma. tak 560N

Jak lubisz lekkie autka :)

560 ladnie, ja przejechalem sie starym Cls 55 z 2008 roku i to jest jazda. Przy predkosci powyzej 200 auto plynie, wiatr, deszcz nierowna droga nic po prostu bajka.

Moment powyzej 700 i do setki ponizej 5 s i auto duze, silnik v8 to bajak mialem w bmw wiec dziwiek po prostu :) miodzo

Lekkie auta chyba bylyby malo stabilne to moje zdanie, doswiadczenie tym co jezdzilem i mialem przyjmnosc.




TAM

02.02.2015, 18:24 #3 Ostatnia edycja: 02.02.2015, 18:42 by TAM
Cytat: marcin uk w 02.02.2015, 02:23za bardzo rzuca sie w oczy , za maly za lekki.
Za bardzo sie rzuca w oczy to fakt, ale za mały? Dla 5-osobowej rodziny do wyjazdu na wakacje pewnie tak, ale to chyba nie tego typu samochód. Natomiast za lekki? To już brzmi jak herezja - jest dużo, dużo za ciężki!


« Dodane: 02.02.2015, 18:42 »

Cytat: marcin uk w 02.02.2015, 14:44Przy predkosci powyzej 200 auto plynie, wiatr, deszcz nierowna droga nic po prostu bajka.
Hm... dla mnie to brzmi raczej złowrogo, nie bajecznie. Nie czujesz drogi, nie wiesz po czym jedziesz i czego się spodziewać. W takich warunkach przy 200 km/h chyba sfajdałbym się ze strachu.
A przy masie ponad 1900 kg ponad 700 Nm to tak jak w Focusie ponad 515 Nm, a więc wyraźnie gorzej niż opisywany RS. Poza tym pali jak smok, jeździ głównie na wprost, naprawdę nie wiem czym tu się zachwycać.

marcin uk

Cytat: TAM w 02.02.2015, 18:24A przy masie ponad 1900 kg ponad 700 Nm to tak jak w Focusie ponad 515 Nm, a więc wyraźnie gorzej niż opisywany RS. Poza tym pali jak smok, jeździ głównie na wprost, naprawdę nie wiem czym tu się zachwycać.

:) komfortem, wyposazeniem , pali jak smok coz to V8 , dziek i brzmienie, na wprost :) przejedz sie zmienisz zdanie :) mialem dwie BMW i 2 fordy ( st220 obecnie i focusa starego St 170KM) , audi quattro 2.7 bi turbo, reszta to byly dupowozy, a Mazda 6 2.3 sport tez byla ok to moje auta.

200km to predkosc ok w aucie o klasey wiekszym lub dwie nie odczowasz bo czujesz , ze jedzie , a nie sie trzesie po dziurach :)

Lubie ST nie krytykuje bo to dobre autka lepiej wygladaja niz bmw czy oklepane audi o hondach typ R nie wspomne bo to dal 16latkow.

TAM

Cytat: marcin uk w 02.02.2015, 19:36200km to predkosc ok w aucie o klasey wiekszym lub dwie nie odczowasz bo czujesz, ze jedzie, a nie sie trzesie po dziurach
Właśnie o tym mówię - albo masz komfort i nic nie wiesz o nawierzchni po której jedziesz, albo kosztem komfortu dostajesz taką informację od samochodu. Znam jak dotąd 2 osoby, które zachwycały się komfortem jazdy i utożsamiały to (na swoje nieszczęście) z bezpieczeństwem. Jedna z nich musiała wysiadać z samochodu na polu, w pozycji góry zamienionej z dołem, druga musiała wysiąść drzwiami pasażera, bo drzewo zablokowało drzwi kierowcy. W obu przypadkach przyczyna była ta sama - mocno nierówna droga na zakręcie. Na szczęście obie te osoby żyją i nie odniosły istotnych obrażeń, jednak teraz trochę inaczej oceniają samochody.
Ja też nie krytykuję komfortowych aut, tylko trzeba sobie jasno zdawać sprawę czego można, a czego nie można się po nich spodziewać. No i oczywiście jest jeszcze kwestia kto co lubi.

carlosc

albo rybki albo akwarium... dziekuje dobranoc ! :-)
Kiedyś focus st 2.5t 287km,teraz focus rs 2.5t 410.7km  :-D
Fb : Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/carlosrs410/

marcin uk

A czym jechaly peugotem czy audi a6.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=SiUhAneUAqE

i troszke glupoty :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=neR1Dqdm8Sg

moja ex bmw miala tylko 3.5 v8 silniczek, dodatkowo obnizona na - eibach i prowadzila sie swietnie, przejechalem sie cls 55 i dla mnie bomba :) cls w koncu coupe :)

« Dodane: 02.02.2015, 20:48 »

Cytat: carlosc w 02.02.2015, 20:46albo rybki albo akwarium... dziekuje dobranoc

nie :) mozna 2 in 1

carlosc

tzn?
Kiedyś focus st 2.5t 287km,teraz focus rs 2.5t 410.7km  :-D
Fb : Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/carlosrs410/

marcin uk

Cytat: carlosc w 02.02.2015, 20:50tzn?

tnz. 2 in 1 , sport, wygoda, moc, dzwiek i przyspieszenie

carlosc

nie zgodze sie... w tej kwestii...dla mnie to auto o ktorym pisales nie spelnia tych kryterii sa gusta i gusciki kazdy ma swoje zdanie :-)
Kiedyś focus st 2.5t 287km,teraz focus rs 2.5t 410.7km  :-D
Fb : Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/carlosrs410/

sseebbaa1

Cytat: marcin uk w 02.02.2015, 20:54
tnz. 2 in 1, sport, wygoda, moc, dzwiek i przyspieszenie
Też zgadzam się z carlosem, że do słowa "sport" potrzebna jest dużo mniejsza masa.
Każdy kierowca wyczynowy powie, że jeżeli masz do wyboru osiągnięcie konkretnych osiągów dzięki:
1.podniesieniu mocy
2.obniżenia masy
to drugie rozwiązanie będzie dużo lepsze.

Oba samochody będą przyśpieszały tak samo, ale lżejsza konstrukcja lepiej będzie hamowała i przede wszystkim skręcała.

I żeby było jasne, nie jestem przeciwnikiem CLS-a. Wprost przeciwnie. Zwłaszcza późniejsza generacja jest jednym z moich marzeń, bo Mercedes robił jedne z najlepiej brzmiących V8.
Ale po prostu nie mogę zgodzić się na łączenie sportu z wielką masą, "ciągnącą" samochód w każdym zakręcie.
Ten sam problem ma RS6 ważące 2 tony.

Na całe szczęście ostatnie lata przyniosły modę na odchudzanie samochodów :)

CLS do tzw. cruisingu, nawet z ogromnymi prędkościami - TAK. Do sportu - NIE.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

marcin uk

:) o jakim sporcie mowimy, przejzad dwoch okrazen na torze, czy "usporotowionej jezdzie" w miescie !?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=9na4xZgfieg

Sa gusta itd. po prostu wiecej widze plusow w starym cls niz RS.

Mialem przyjemnosc jezdzic jako pasazer w Mitsubishi  Evo IX 400 , kotry mial dodatkowy tuning w niemczech. Jakies 3 guziczki kompresji mocy czy cos nie wiem :)

Wrazenie, hmmm przyspieszenie zolodek przy kregoslupie, jakies porshe 911 probowalo cos tam zero szans.

Hamowanie mege.

Minusy twardo, glosno, plachy jak z papieru (moje odczucie) fotele twarde.  Miejsca hmmm bez komentarza.

To moze dajcie cos posredniego miedzy sportem a konfortem skor waszym zdaniem CLS 55 czy 63 nie sa !? ;)

DejaVu

03.02.2015, 07:29 #13 Ostatnia edycja: 03.02.2015, 07:32 by DejaVu
nie wiem czemu twierdzisz że Cls taki szybki bo mnie tam M5 nie ucieka. na tor to chyba tylko nurburgring bo napewno na takim by sobie nie poradził
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/2JiIUhosNFM
a co do jazdy na wprost to uwiez mi nie na darmo w RSie inżynierowie doczepili spoilery dające autu cx0.38. od 200 słychac jak przysysa sie do asfalutu.
370KM 560Nm by Heko

caqerr

Cytat: DejaVu w 03.02.2015, 07:29bo mnie tam M5 nie ucieka.

Heh, dziwne. U nas RS@370km nie daje rady m5 e39. Tyle ,że akurat to m5 jest zdrowe ;)
Pytanie na jakie m5 trafiłeś i czy kierowca wiedział ,że się ściga :p