Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


V6 vs TDCI

weksla, 19.07.2010, 22:55 « poprzedni - następny »

RSSSS

Cytat: Petersan w 23.07.2010, 16:48
jak wygląda spalanie w 2,2 tdci po wirusie?

Tak samo, najczęściej zawirusowanie nie zmienia spalania przy normalnym użytkowaniu.
Oczywiście jak się upala to większa moc musi się brać z większej ilości spalanego paliwa.
Dla przykładu mój focus w serii i po programie na ponad 350 koni pali dokładnie tyle samo przy normalnej dynamicznej jeździe
Focus RS mk2 370PS i 512NM
Focus RS mk1 330PS i 440NM

"Hamulce są dla tchórzy"

weksla

ja nawet na 6 biegu wyprzedzam, a koło mnie jest taka dupna góra ja tam wyjeżdżam na 5 biegu, w benzynie musiałbym do 3 redukować hehehe.
A z tym wyprzedzaniem kilku aut Tomasz to mógłbyś się bardzo zdziwić czy muszę szybko zmieniać biegi
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 23.07.2010, 17:44
ja nawet na 6 biegu wyprzedzam, a koło mnie jest taka dupna góra ja tam wyjeżdżam na 5 biegu, w benzynie musiałbym do 3 redukować hehehe.
Tak, może do zera. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=Y6ElccUtEug -- źle się wyprzedza z niskich obrotów? (oczywiście tutaj V-ka była już podłubana)

Cytat: weksla w 23.07.2010, 17:44A z tym wyprzedzaniem kilku aut Tomasz to mógłbyś się bardzo zdziwić czy muszę szybko zmieniać biegi
Masz właściwie 2x mniejszy użyteczny zakres obrotów więc nie ma cudów.

Jak chce wyprzedzić dieslem to zawsze mam dylemat. Czy wyprzedzać z 2 tys. i czekać ~sekundę aż turbina się rozkręci i auto zacznie jechać, czy wyprzedzać z 3 tys. i za chwile zmieniać bieg. Ogólnie tragicznie wolna reakcja na gaz na niskich obrotach jest chyba tym co najbardziej mnie w dieslu denerwuje kiedy próbuję jechać "sportowo".
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wojoo

Cytat: Tomasz w 23.07.2010, 20:09
.

Jak chce wyprzedzić dieslem to zawsze mam dylemat. Czy wyprzedzać z 2 tys. i czekać ~sekundę aż turbina się rozkręci i auto zacznie jechać, czy wyprzedzać z 3 tys. i za chwile zmieniać bieg. Ogólnie tragicznie wolna reakcja na gaz na niskich obrotach jest chyba tym co najbardziej mnie w dieslu denerwuje kiedy próbuję jechać "sportowo".

albo nie za bardzo ogarniasz diesla albo poprostu twoja octavka wymaga zmiany mapy - u mnie nie wystepuje turbo dziura o ktorej piszesz ... reakcja na gaz jest prawidlowa
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

KLUSEK

W kazdym w serii TDCI jest sekundowy lag. Chyba ze cos robiles w tym kierunku, aby to wyeliminowac

T

Cytat: wojoo w 23.07.2010, 20:25
albo nie za bardzo ogarniasz diesla albo poprostu twoja octavka wymaga zmiany mapy - u mnie nie wystepuje turbo dziura o ktorej piszesz ... reakcja na gaz jest prawidlowa
Nie wiem jaka jest, ale na pewno nie taka jak w benzynie N/A z dużą przepustnicą z bezpośrednim przełożeniem. Jak jedziesz ze stałą prędkością przy powiedzmy 2 tys. rpm to spalin jest bardzo mało, więc turbina słabo się kręci. Nie ma siły, żeby po wciśnięciu gazu od razu pojawiło się maksymalne ciśnienie, najpierw muszą pojawić się spaliny, które następnie rozpędzą turbinę, która z kolei zbuduje odpowiednie ciśnienie. Być może można coś tutaj poprawić programem, ale do ideału i tak będzie daleko.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla



« Dodane: 23.07.2010, 21:46 »

Tomasz chyba faktycznie nie ogarniasz diesla, albo masz 90-konną oktavie to być może, ja nei mam z wyprzedzaniem problemów żadnych 0d 1800 obr moje auto rwie żwawo do przodu, i można ją spokojnie ciągnąć do 3500 - 4000 tyś, ten zakres bez problemu wystarczy do wyprzedzania w bardzo szybkim tempie nawet kilku samochodów. By7ć może "V" umiesz jeździć, ale dieslem widze luki w podstawach.
kończę to mój ostatni post przed wyjazdem. hej

ps. patrzcie na wykres i tzw użyteczny zakres obrotów.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 23.07.2010, 21:44
Tomasz chyba faktycznie nie ogarniasz diesla, albo masz 90-konną oktavie to być może
Nominalnie ma 110, ale Octavka jest lżejsza o ładne 200-300 kg od mk3.

Cytat: weksla w 23.07.2010, 21:44ja nei mam z wyprzedzaniem problemów żadnych 0d 1800 obr moje auto rwie żwawo do przodu, i można ją spokojnie ciągnąć do 3500 - 4000 tyś, ten zakres bez problemu wystarczy do wyprzedzania w bardzo szybkim tempie nawet kilku samochodów.
"Bez problemu" i "szybkie tempo" to pojęcia względne. Najwyraźniej rozumiemy je inaczej.

Cytat: weksla w 23.07.2010, 21:44
By7ć może "V" umiesz jeździć, ale dieslem widze luki w podstawach.
W jakich konkretnie podstawach mam luki?

Cytat: weksla w 23.07.2010, 21:44
ps. patrzcie na wykres i tzw użyteczny zakres obrotów.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wartości nie ma, bo mierzone na drodze, więc margines błędu jest duży, ale przebieg jest ok. Jaśniejszy wykres to ten "dobry", ciemniejszy -- po awarii.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

boro

Cytat: RSSSS w 23.07.2010, 12:31
Co do porównań to się nie wypowiadam bo nie wiem, które auto byłoby szybsze ale fakt jest taki, że w codziennym użytkowaniu (moment/wyprzedzanie, spalanie,itp.) zdecydowanie lepiej spisywałby się diesel po chipie.

Reasumując- albo 2,2tdci z chipem albo ST220 jak już ktoś chce mieć V-ke i nie przeraża go spalanie na poziomie 14l
Jeśli chodzi o codzienne użytkowanie to jakiś czas temu jeden z userów MKP szybko wymieniał świeżo zakupione 2,2 TDCI właśnie na ST220... Z tego co pamiętam, to według niego ten dieselek nie bardzo nadawał się do jazdy po mieście.


Cytat: weksla w 23.07.2010, 13:54
dłubniętym 2.0 tdci się jeździ lepiej niż 2,5 V6:)
i co mi po tym że na 400m będzie CIUT lepszy, skoro w warunkach typowych, czyli autostrada lub droga szybkiego ruchu, tdci sprawdza się dużo lepiej, ta elastyczność i moment obrotowy.
W takich warunkach o jakich piszesz również bez problemu da się wyprzedzać V-ką. A w razie potrzeby czy choćby tylko dla samej frajdy zawsze można zredukować... Tam gdzie u Ciebie kończą się obroty V-ka bierze drugi oddech i ciągnie dalej  :)
Jedyne w czym moim zdaniem bezdyskusyjnie wygrywa diesel to spalanie. Z tym, że po pierwsze koszt zakupu diesla jest wyższy, a po drugie te wszystkie oszczędności na paliwie prędzej czy później trzeba będzie przeznaczyć na wtryski  ;). Co mi po większej elastyczności i większym momencie skoro ciąglę trzeba uważać gdzie się tankuje ON i czy aby za chwilę nie zapali się sprężynka?

Po drugie to porównujemy tutaj kilkunastoletni silnik 2,5 V6 z MKI z kilkuletnim TDCI z MKIII. V-ka była montowana w czasach kiedy jedynym dieslem w Mondeo był 1.8 TD i wtedy V-ka to był szał. Dlatego moim zdaniem ta stara, poczciwa V-ka i tak świetnie sobie radzi z nowszymi od niej dieslami CR o zbliżonej mocy. Może więc idąc z duchem czasu należałoby porównywać nowe TDCI, TDI czy CDTI (czy jak je tam zwał jeszcze) z V6 ale już na turbinie?  :evil:

Cytat: weksla w 19.07.2010, 22:55
Kolego Petersan, skąd u Ciebie taka niechęć do diesli, śmiem twierdzić że mk4 2,2 po wirusie objeżdżam Twojego st220
2,5T w MKIV po wirusie też? Poza tym może poczekajmy na ST w MkIV...
Cytat: weksla w 23.07.2010, 13:54Skoro zwykłym mk3 2.0 da sie objechać dłubanego 2,5 V6.
O ile się nie mylę Kleber swoim starym 2.0 też objeżdżał TDCI... No i niech to mk3 2.0 ponownie objedzie V-kę Klebera... :evil:

KLUSEK

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-moment-obrotowy/3/

Polecam fragment o Integrze, gdzie mozna zastosowac analogie do diesla, ktory szybko osiaga max moment obrotowy. Tak jak mówi "badżer" subiektywne wrazenie przyspieszenia jest po stroje TDCI, ale to Vka jest szybsza. Potwierdza to fizyka :)

Clue tej historii takie, ze

CytatLepiej jest uzyskiwać maksymalny moment obrotowy przy wysokich obrotach, aniżeli przy niskich, gdyż możesz wykorzystać przełożenia skrzyni biegów!

T

Ogólnie, bardzo upraszczając, można powiedzieć, że mając 200 Nm przy 5000 obr/min można uzyskać podobne przyspieszenie co mając 500 Nm przy 2000 obr/min. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Cytat: Tomasz w 23.07.2010, 20:09
Tak, może do zera. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=Y6ElccUtEug -- źle się wyprzedza z niskich obrotów? (oczywiście tutaj V-ka była już podłubana)
Sorki, ale chyba nie zauważyłeś, że on jak jeszcze nie skończył wyprzedzać, to już zmienia bieg. To jest ten dowód niskich obrotów i braku potrzeby zmiany biegów? On tutaj wyskoczył z wysokich obrotów.

Cytat: Tomasz w 23.07.2010, 20:09
Jak chce wyprzedzić dieslem to zawsze mam dylemat. Czy wyprzedzać z 2 tys. i czekać ~sekundę aż turbina się rozkręci i auto zacznie jechać, czy wyprzedzać z 3 tys. i za chwile zmieniać bieg. Ogólnie tragicznie wolna reakcja na gaz na niskich obrotach jest chyba tym co najbardziej mnie w dieslu denerwuje kiedy próbuję jechać "sportowo".
Po pierwsze ja wyprzedzam od 1800 rpm i mogę do 3500 dociągnąć. Ty masz zakres od 0 do 6000, ale pierwsze 3000 masz bezużyteczne. Więc używasz od 3000 do 6000 rpm. Ponieważ masz inne przełożenie, więc wcale nie masz dłuższego zakresu użytecznego.


Cytat: boro w 24.07.2010, 01:03
Jeśli chodzi o codzienne użytkowanie to jakiś czas temu jeden z userów MKP szybko wymieniał świeżo zakupione 2,2 TDCI właśnie na ST220... Z tego co pamiętam, to według niego ten dieselek nie bardzo nadawał się do jazdy po mieście.
Nic dziwnego. Jak ja wsiadłem w TDCI też dziwnie mi się jeździło. Dieslem trzeba nauczyć się jeździć, bo jak się wsiądzie, to wydaje się, że biegi są ekstremalnie krótkie.

Jak wsadzisz kogoś w Vkę i TDCI, to w Vce nie masz co myśleć. Gaz do dechy i jazda. W Dieslu to nie wypali.

T

Cytat: Polarny w 26.07.2010, 19:17
Sorki, ale chyba nie zauważyłeś, że on jak jeszcze nie skończył wyprzedzać, to już zmienia bieg. To jest ten dowód niskich obrotów i braku potrzeby zmiany biegów? On tutaj wyskoczył z wysokich obrotów.
To moje auto, więc mi nie mów na jakich obrotach. ;)

Cytat: Polarny w 26.07.2010, 19:17
Po pierwsze ja wyprzedzam od 1800 rpm i mogę do 3500 dociągnąć. Ty masz zakres od 0 do 6000, ale pierwsze 3000 masz bezużyteczne. Więc używasz od 3000 do 6000 rpm. Ponieważ masz inne przełożenie, więc wcale nie masz dłuższego zakresu użytecznego.
Przy 2200 jest już całkiem żwawy i można wyprzedzać. Poniżej niby też można, ale nie ma to większego sensu. A ciągnie do 7000, nie do 6000. Czyli mam 2200-7000. A przy stałej prędkości można spokojnie jechać poniżej 2000 rpm.

Cytat: Polarny w 26.07.2010, 19:17
Nic dziwnego. Jak ja wsiadłem w TDCI też dziwnie mi się jeździło. Dieslem trzeba nauczyć się jeździć, bo jak się wsiądzie, to wydaje się, że biegi są ekstremalnie krótkie.
Jeżdżę TDI dość często, więc zdążyłem się przyzwyczaić. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Nawet mój ojciec, wielbiciel diesli, posiadasz TDCI 130 woli jezdzic Vką :)

eng

No bo ten dźwięk sprawia, że dostaje się ciarek na plecach.