Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


V6 vs TDCI

weksla, 19.07.2010, 22:55 « poprzedni - następny »

Polarny

Ja nie mówię, że Vka źle się jeździ. Wręcz odwrotnie. Dźwięk silnika niezapomniany. Dla mnie porównywanie V6 i TDCI to nietrafiony pomysł. Auta o zupełnie innej charakterystyce. To tak naprawde najbardziej kontrastowe porównanie jakie można robić.

1. wolno ssący vs uturbiony
2. V6 ma duży przedział obrotów vs diesel z krótszym przedziałem
3. V6 im dłużej ciągnie tym większa moc i lepiej a diesel odwrotnie - moment szybko spada, bo turbiny ładują za słabe
4. V6 ma mocy start i długie biegi a diesel ma króciutkie pierwsze biegi i więcej traci się czasu na zmianę biegów

A co do przyspieszania od 2200 rpm, to uważam to za męczenie silnika. Dieslem też mogę startować od 1000 rpm. 2500 to już lepiej bardzo sensownie 3000 rpm. Mówię tutaj o relatywnie szybkim zerwaniu auta. Przy 3000 rpm masz już i pełny moment i te 75 kucy.

Ja przy 1800 rpm dysponuje jakimiś 85-90 KM i momentem jakieś 330 nm.

eng

No ale startując v ką obroty dajesz właśnie w granicach 2 tyś. Mówię oczywiście o sprincie.

Polarny

Mi chodzi o jazdę w trasie i np. wyprzedzanie. Ruszanie mnie w ogóle nie rajcuje. Mi chodzi o praktyczne rzeczy takie, jakie spotykam na drodzę.


Co do porównania V6 i TDCI, to jakby V6 miał tak krótką skrzynię jak TDCI (ale więcej biegów) to by było widać dokładnie jak wiele traci się na samej zmianie biegów.

eng

No ale z założenia silnik v6 musi mieć taką skrzynię jak ma bo jest benzynową jednostką. A co do porównania silników to założyliśmy, że skoto to forum tuningowe to mówimy o szybkości danego silnika startach itd. Jeżeli mówimy o praktyczności v6 vs diesel to oczywiście diesel wygrywa.

Polarny

Dlatego ja nie poruszam kwestii kto lepszy w tym temacie tylko odpowiadam do konkretnych poruszonych kwestii (-:

Ja np. uwielbiam dźwięk diesla i dlatego teraz kupiłem sobie diesla - a wcześniej miałem Mk1 2.0 Zetec.

Petersan

Cytat: Polarny w 26.07.2010, 22:41
Ja np. uwielbiam dźwięk diesla i dlatego teraz kupiłem sobie diesla - a wcześniej miałem Mk1 2.0 Zetec.

zboczeniec
:D
pzdr
Peter

boro

Cytat: Polarny w 26.07.2010, 19:17
Po pierwsze ja wyprzedzam od 1800 rpm i mogę do 3500 dociągnąć. Ty masz zakres od 0 do 6000, ale pierwsze 3000 masz bezużyteczne.
Dlaczego pierwsze 3000 rpm są bezużyteczne? Mam moment max 217 Nm przy 2690 rpm, a już przy 1500 rpm mam prawie 200 Nm. Wystarcza mi to do rzadkiego sięgania do lewarka podczas jazdy w mieście.

T

Cytat: boro w 27.07.2010, 10:42
Dlaczego pierwsze 3000 rpm są bezużyteczne? Mam moment max 217 Nm przy 2690 rpm, a już przy 1500 rpm mam prawie 200 Nm. Wystarcza mi to do rzadkiego sięgania do lewarka podczas jazdy w mieście.
No właśnie, V-ką można spokojnie jechać po mieście nie przekraczając 2500 rpm i silnik wcale nie sprawia wrażenia jakby się męczył a auto nie jest zawalidrogą. ;)

Problem z V-ką polega na tym, że ten silnik jest wręcz wykastrowany osprzętem i oprogramowaniem. I pali dużo. A jak ktoś nie ma przyzwyczajenia hamowania silnikiem i lubi wrzucać na luz to pali wręcz bardzo dużo. Niemniej ten silnik ma duży potencjał jeśli chodzi o mody począwszy od tanich części SVT, przez możliwość swapu dołu od 3,0, na dołożeniu turbo lub kompresora skończywszy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Petersan

Cytat: Tomasz w 27.07.2010, 10:57
Niemniej ten silnik ma duży potencjał jeśli chodzi o mody począwszy od tanich części SVT, przez możliwość swapu dołu od 3,0, na dołożeniu turbo lub kompresora skończywszy.

to czemu nikt tego w tym kraju nie robi...?
pzdr
Peter

T

Cytat: Petersan w 28.07.2010, 21:50
to czemu nikt tego w tym kraju nie robi...?
Kilka Cougarów 3,0 SVT jeździ. Moje Mondeo pewnie będzie następne. ;)

A dlaczego mało jest w Polsce takich aut? Pewnie dlatego, że Cougar to już dość stary model, a z kolei Mondeo mk3 to duże i ciężkie auto, ogólnie mało sportowe. No i koszty takich modyfikacji w polskich warunkach są dużo wyższe niż np. podłubanie w 1,8T.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Cytat: Petersan w 28.07.2010, 21:50
to czemu nikt tego w tym kraju nie robi...?

Oczywiście, że robią takie przeróbki ale nie w pl. Za granicą tego typu przeróbki są bardzo powszechne. Jednak wymiana połowy silnika to coś innego niż danie tysiąc złotych za chipa?

boner

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.fordmondeo.org/monkeyra/Supercharged_4WD_ST220.pdf


:o

bd77

sam montaż kompresora nie wygląda na bardzo skomplikowany, najgorsza rzecz wg tego kwitu to gmeranie przy klimatyzacji. jednak sporo rzeczy trzeba przełożyć...

ciekawa obserwacja była z intercoolerem - zbyt mały powodował problemy, wstawienie dużo większego dało
niewielki wzrost lagu i poprawienie wydajności doładowania - mały IC powodował spadek doładowania za w stosunku do ciśnienia za sprężarką o 45%, większy tylko o 30%

T

Trochę kombinacji jednak jest, ogólnie kompresor w durateku V6 to trochę egzotyka. Amerykanie wkładają raczej turbo. Ponoć da się zamontować też kompresor po drugiej stronie i napędzać małym paskiem, co jest dużo łatwiejsze pod względem montażu. Było nawet takie jedno mk1 w Polsce, ale niestety nie pojeździło zbyt długo. ;)

« Dodane: 29.07.2010, 20:39 »

Cytat: eng w 29.07.2010, 09:20
Jednak wymiana połowy silnika to coś innego niż danie tysiąc złotych za chipa?
300 koni zamiast 170 to też co innego niż 160 zamiast 130.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Czytałem ten opis chyba z godzinę i jestem w szoku. Gościu chyba nic innego nie robi jak polepszanie osiągów swojego silnika hehe.