Kupię sprężyny od ST 220 tył lub cały komplet jakiś obniżających KOMBI

olo, 22.08.2015, 23:00 « poprzedni - następny »

olo

Witam ,jak w tytule .Mam zamiar nie długo sprzedać Mondziaka ale chciałbym go jeszcze  zobaczyć na obniżeniu ,mam założone srężyny od ST220 tylko na przodzie .Jeszcze tego mi brakuje bo tak to chyba już we wszystko doposażyłem autko.

T

W ST220 było zawsze nivo, te sprężyny nie nadają się do założenia do normalnych amortyzatorów. Musiałbyś brać razem z amortyzatorami.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

olo

Czyli sprężyn na tył ST220 kombi nie ma.Muszę szukać jakiś innych 4szt. obniżających ??

bishop

Chyba wszystkie kombi mk3 miały nivo z tyłu. Jeżeli chcesz obniżyć przede wszystkim musisz się pozbyć właśnie nivo.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Wstawię tu odpowiedź, której mi udzielił kolega MAG - to powinno wyjaśnić zagadnienie:

Moje pytanie brzmiało:
Cytat: sseebbaa1 w 17.08.2015, 21:20
A w jaki sposób nivo "odczytuje", że nadwozie jest za nisko i że trzeba podnieść budę?

Może wystarczy przerobić mocowanie czujnika, albo skrócić jakąś dzwigienkę przy tylnym zawieszeniu żeby ustrojstwo uznało, iż auto jest na właściwym poziomie, gdy w rzeczywistości jest np. 15-20 mm niżej...

Odpowiedź:

Cytat: MAG w 18.08.2015, 08:26
Seba - nivo to układ zaworów z bypasem będący integralną częścią amora - tam nie ma żadnej dżwigienki czy czujnika - rozwiązanie w 100% mechaniczno-hydrauliczne.

Nivo pompuje dopóki nie zostanie poziom podniesiony w taki sposób, że zostanie odcięty zawór przelewowy.
Gdy z kolei np po rozładowaniu bagaźnika tył podniesie się za bardzo, to odsłoni drugi zawór - ten górny i wtedy będzie się opuszczało dopóty dopóki poziom nie znajdzie sie pomiędzy oboma zaworami - to takie najprostsze wyjaśnienie.

Jedynym sposobem na zmianę wysokości zadanej w amorze jest jego obcięcie/skrócenie lub wydłużenie mocowań...

Zatem, albo rzeźbienie przy tym nivo łącznie z cięciem i spawaniem, albo wymiana na inne amortyzatory.

Pozdrawiam! :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

To jeszcze z własnego doświadczenia dopowiem, że po założeniu obniżających sprężyn do amorów nivo tył bardzo mocno się usztywni pomimo pozostania na poprzednim poziomie (a wręcz może tyl troszkę do góry pójść)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

olo

Panowie ,ja mam zwykłą zawichę z tyłu

MAG

Jeśli masz zwykłą to sprężyny z ST nie bedą pasować - one tylko razem z nivo funkcjonują
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

olo

No to wszystko jasne ,przednie pasują od ST ale i tak w takim razie muszę szukać  4szt. obniżających sprężyn jakiegoś producenta.

Coś chyba tego typu
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.motointegrator.pl/produkty/349971-sprezyny-eibach-ford-mondeo-iii-pro-kit-e10-35-004-04-22

Choć nie ukrywam że mile widziane używki

T

Eibach to bardzo dobre sprężyny do takiego auta, mają charakterystykę progresywną i zawieszenie nie robi się betonowe. Relatywnie dobrze wybierają małe nierówności, w przeciwieństwie do wielu tańszych (i nie tylko) sprężyn.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club