Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII

T16user, 23.09.2015, 22:21 « poprzedni - następny »

vtec

włączę się do tematu. u mnie decat, IC, DV na żółtej sprężynie i 550cc plus Heko. Pierwsze co, to po wymianie DV i 650cc, po przejechaniu kilkunastu kilometrów auto przestało jechać, turbo nie dmuchało. Podobnie zdarzało się czasem w STku przy wyższych prędkościach i stałych obrotach ok 4-5 tys. przez chwilę. W STku wystarczyło zgasić auto i jeździło dalej. W RSie już tak nie było, a że pierwsze kilometry po wymianie były w kierunku KRK, miałem drobne wątpliwości związane z montażem, ale po konsultacji z mechanikiem i Heko, stwierdziłem że jadę dalej i dojechałem do KRK bez turbo. Jakoś jechało się, jak 100KM Focusem ;).
Wg ECU u Heko, auto zalewane było paliwem i wchodziło w tryb awaryjny. Po programie tematu już nie było.
Kwestie pracy turbo po programie opisałem w swoim wątku na FFKP, tj. tubo pracuje 0/1, tj. albo dajesz buta i zasuwasz, albo tyrkasz do pewnej wartości obrotów i zmiana biegu. Jakoś przyzwyczaiłem się. Każde przeciągniecie turbo tylko na chwile i odpuszczenie gazu kończy się szarpnięciem oraz takim dziwnym metalicznym strzałem. Dla przykładu, jadąc 80 na piątym biegu daje spód i co się dzieje (obserwuje wskaźnik turbo):
1. Turbo dobija na maxa
2. Po chwili lekko odpuszcza
3. Później już dmucha do końca na maxa.
Każde odpuszczenie gazu pomiędzy 90-120 kończy się trzaskiem opisanym powyżej.
I drugi minus po programie to na zimnym auto dławi się, a przy odpalaniu na zimnym (rano) jak nie dodam gazu to  przygasa do lub całkowicie gaśnie. Jak jest ciepły jest ok.

No i trzeci minus, kolektory wybuchają :)

Aha i dodam, iż w STku był solenoid, DV i actuator wymieniony, ale nic to nie dało. Dopiero korekta programu przez Tango ponownie, tym razem u Heko zamknęło sprawę.

Sądzę, iż w badanym przypadku w wątku problemem jest ECU i program....

lolomanolo

Cytat: weksla w 03.11.2015, 20:26
To nie wniosek ale takie przeczucie. Problem wiążę u siebie z tym jak wymieniłem DV to się pojawił. Może uszczelnienie go problem naprawi. A co do DV to nie wiem jaki masz. Ja mam chińczyka wzorowanego na Forge

Czyli najprawdopodobniej mamy ten sam DV, z tym, ze ja juz troche na nim jezdzilem, a problem pojawil sie dopiero po remapie.
A jak jest u Ciebie z doladowaniem podczaj tego zdlawienia? Bo jesli sie nie zmienia, tak jak u mnie jesli wierzyc wskaznikowi na blacie, to na Twoim miejscu wykluczylbym DV, solenoid i inne actuatory.

Cytat: vtec w 03.11.2015, 21:42włączę się do tematu. u mnie decat, IC, DV na żółtej sprężynie i 650cc plus Heko.

Myslalem, ze Ty masz wtryski 550cc w RS'ie?

vtec

Cytat: lolomanolo w 03.11.2015, 21:57
Myslalem, ze Ty masz wtryski 550cc w RS'ie?
dobrze Ci się zdawało ;)

T16user

Pozostaje jedynie przygotowac sobie popcorn! Robi sie coraz ciekawiej!

vtec

Panowie,
Nie oczekujcie, że w przedziale 2-3 h uda się dopieścić każdy element programu, bez jazd próbnych i całej otoczki z tym związanej. KrisSz gdzieś ładnie napisał, iż chciałby znaleźć tunera, który zaspokoi jego potrzeby, a takiego jeszcze nie znalazł, pomimo iż mapę robił już na pewno dwa razy.
Minusem oczywiście sytuacji jest sprawa, kiedy auto przyjeżdża na hamownię sprawne, wyjeżdża z niej nie do końca sprawne, a co gorsza "inwestor" niezadowolony jest z wykonanej pracy - bo tak jest i nie ma co tu ukrywać i obrażać się. Po to jest forum.
W swoim przypadku jestem zadowolony, bo auto przed przyjazdem było niesprawne i nie była to sprawa tunera, a "inwestora". Wyjechało sprawne, jednakże nie jeżdzi tak jakbym oczekiwał i życzył sobie, o czym pisałem powyżej.

KrisSz

Jestem niestety perfekcjonistą ale rozumiem ograniczenia samochodu, swoje i tunera (albo tak mi się tylko wydaje ;-) ). Imho 0/1 budowania doładowania (boostu) wynika nie tylko z charakterystyki turbiny ale również od sprężynki w recirc valve (i paru innych czynników). Jak jest bardziej miękka to nie trzyma tak dobrze doładowania na końcu ale przez to że "popuszcza" silnik chodzi bardziej płynnie przy łagodnym dodawaniu gazu. Najwięcej zmienia jednak przeróbka turbiny na hybrydę która problemu nie usuwa ale go łagodzi. Ja w swoim na szczęście nie mam żadnych zonków albo ich nie zauważam więc na jedno wychodzi.

Z drugiej strony czego spodziewacie się po seryjnym aucie z mocą podwyższoną o cirka 100KM ?
Pozdrawiam

K

lolomanolo

 
Cytat: KrisSz w 04.11.2015, 17:31Imho 0/1 budowania doładowania (boostu) wynika nie tylko z charakterystyki turbiny ale również od sprężynki w recirc valve (i paru innych czynników).

Panowie, nie odbiegajmy od tematu. Ja nie mam problemu z tym jak turbo laduje, spodziewalem sie tego i szczerze mowiac nie przeszkadza mi to. Mapa generalnie jest swietna, kiedy ide pelnym ogniem naprawde nie mam na co narzekac. Problem jednak wystepuje przy cywilnej jezdzie, spokojnym przyspieszaniu, a niestety w ponad 90% wlasnie tak uzytkuje auto...
Kilka takich przyspieszen z "cofka" i naprawde szlak Cie trafia. Dlatego jestem naprawde zdeterminowany, zeby to rozwiazac, nawet jesli trzeba bedzie wrocic do serii.
Wymienie DV i solenoid z powrotem na seryjny i nawet actuator kupie jak bedzie trzeba, zeby tylko wyeliminowac kolejne rzeczy z tego rownania.

Jak ktos ma jeszcze jakies pomysly to bardzo prosze, zeby sie wypowiedzial.

Cytat: KrisSz w 04.11.2015, 17:31Z drugiej strony czego spodziewacie się po seryjnym aucie z mocą podwyższoną o cirka 100KM?

Calkiem sporo takich jezdzi i nawet mocniejszych i nie maja takiego proclemu. Co wiecej, jesli wystepowalo to u kogos na seryjnej mapie jako rozwiazanie czesto proponuje sie remap.

gucior55

04.11.2015, 21:07 #22 Ostatnia edycja: 04.11.2015, 21:11 by gucior55
może to wina wymienionych sprężynek

lolomanolo

Cytat: gucior55 w 04.11.2015, 21:07
może to wina wymienionych sprężynek

Nie sadze, bo kolega ktory zalozyl temat ma miekka, a ja twardsza (zolta), a problem jest ten sam i wystepuje przy tych samych obrotach silnika.
Ale i tak wrzuce seryjny DV z powrotem to bedzie pewnosc.

weksla

Panowie z całego serca życzę wam rozwiązania problemu. Jesli się komuś uda oroszę o opisanie bo mnie dotknęlo dokładnie to samo
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T16user

04.11.2015, 22:58 #25 Ostatnia edycja: 04.11.2015, 23:09 by T16user
KrisSz chyba masz zbyt niskie wymagania. Jezeli czlowiek decydujac sie na tego typu modyfikacje, zostalby poinformowany ze sprawa bedzie wygladala w ten sposob, moglby sam zadecydowac, a tak mialo byc pieknie, ale niestety nie jest. Ja rowniez wiekszosc czasu za kierownica tego auta jezdze "normalnie" wiec sprawa jest dosyc irytujaca.

Moze Heko sie wypowie?

TAM

Ja mam wymienione chyba wszystko co się dało, ale DV mam oryginał Forge'a, tak jak i aktuator. Auto jeździ płynnie, nie szarpie. Turbo pracuje jak powinno, czyli boost zależy od położenia przepustnicy, nie ma żadnego efektu zero-jedynkowego. Szarpnięcie występuje jedynie przy nagłym zdjęciu nogi z gazu podczas maksymalnego przyspieszania, ale to jest oczywiste, bo przyspieszenie znika, co objawia się właśnie szarpnięciem.

lolomanolo

05.11.2015, 03:26 #27 Ostatnia edycja: 05.11.2015, 04:29 by lolomanolo
Cytat: weksla w 04.11.2015, 22:21
Panowie z całego serca życzę wam rozwiązania problemu. Jesli się komuś uda oroszę o opisanie bo mnie dotknęlo dokładnie to samo

Jakie masz swiece?
Masz mozliwosc zlogowac throttle position, boost, igition timing i AFR kiedy to sie dzieje?
Czy temp. powietrza ma wplyw na czestotliwosc wystepowania tego zjawiska?

weksla

Świece mam Denso Iridium IKH22
Nie ma żadnego wpływu temperatura na to zjawisko. Być może dziś albo jutro przyjdzie mi kablowy interfejs więc zlogujemy co potrzeba na forscanie. Sle to dopiero w weekend bo NA RAZIE auto na wymianę rozrzadu pojechało.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

vtec

Cytat: weksla w 05.11.2015, 07:36
Świece mam Denso Iridium IKH22
u mnie siedzą IKH24, Panowie wymieniali?

« Dodane: 05.11.2015, 08:47 »

Cytat: TAM w 05.11.2015, 00:28
Szarpnięcie występuje jedynie przy nagłym zdjęciu nogi z gazu podczas maksymalnego przyspieszania, ale to jest oczywiste, bo przyspieszenie znika, co objawia się właśnie szarpnięciem.
a czy poza szarpnięciem masz jakiś dźwięk przy tym? bo właśnie u mnie taki nietypowy, metaliczny trzask występuje.
PS. TAM, jak na imię ma ten koleś od geometrii na Staniewickiej? Czy nie ma różnicy kto będzie robił?