[Mondeo] ST200 - Niespokojny, przebiera na benzynie , raz nawet zgasł przy dohamowaniu :(

jimmyST, 21.10.2015, 21:27 « poprzedni - następny »

jimmyST

Witajcie ponownie.
Mam drobny problem z moim ST200 Z 2000 r.
Autko ogóllnie w super stanie .
Zacząlem troche modyfikacji typu : zaslepiony EGR , przeczyszczenie wiekszosci osprzetu i dolot zimnego powietrza z nadkola na stozku.

Problem jest taki ze autko troszke niespokojnie pracuje na Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.benzynie.Na gazie jest do regulacji równiez.
Swiece wymienione , kable NGK ale raczej stare. Olej na dniach wymieniam.
Raczej bez nieszczelnosci , wiekszosc sprawdzilem.
Obroty na jalowym po rozgrzaniu to 700 rpm.
Wskazówka sztywno stoi ale autko lekko drży , na wydechu mozna zobaczyc ze przebiera czasem.
Zdazyło mu sie nawet ze zgasl mi dzisiaj przy dohamowaniu co mnie zadziwiło .. na gazie równiez tak sie zdaza.
Ogolnie jest dobrze , wkreca sie blyskawicznie , ciagnie do odciecia a dodatkowe klapy w ssacym sie odpalaja.

Pytanie , co to moze byc , co sprawdzic i czy ewentualnie CAI moze powodowac te problemy?
Dziekuje za wszelkie wskazówki ..

Pozdrawiam.
Konrad

sseebbaa1

Moim zdaniem to mogą być kable wysokiego napięcia. Pasuje mi to do objawów.
Na wyższych obrotach alternator podaje ładnie prąd (bo szybciej się kręci), to i nieszczelności kabli nie widać. Natomiast przy obrotach jałowych ujawniają się problemy (nie nazywam tego po imieniu, bo na prądzie słabo się znam).
Czyli np. gaśnie przy zejściu do jałowych obrotów lub charakterystycznie trzęsie się na takich wolnych obrotach - któryś z garów nie odpala, bo nie ma iskry lub jest ona tylko co jakiś czas.

Skoro świece wymieniłeś, to raczej zostają kable. W dalszej kolejności cewka.


PS. Co to znaczy "przebiera na benzynie" oraz " na wydechu mozna zobaczyc ze przebiera czasem"?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

jimmyST

Heh , tak gdzies usłyszałem odnosnie takich objawów i automatycznie napisałem.
Chodzi o drżenie , minimalnie nierówna prace na tyle, ze po obrotach wiele nie widac.
Wydech nie równomiernie wydala spaliny .

Cylindyry napewno chodza wszystkie, wtedy by skakał strasznie.

Zamierzam jutro przeczyscić przepustnicę, krokowiec oraz przepływkę i zobaczymy.

sseebbaa1

Cytat: jimmyST w 22.10.2015, 00:16
Cylindyry napewno chodza wszystkie, wtedy by skakał strasznie.
To 6-cylindrowiec, więc "zniknięcie" jednego cylindra nie powoduje takiej katastrofy, jakby to było np. w 4-cylindrowcu.
Miałem w swoim ST220 takie objawy na zimnym silniku przez kilka sekund po odpaleniu. Wibracje były wyczuwalne, ale pozostałe 5 garów bez problemu utrzymywało wolne obroty na prawidłowym stałym poziomie. Wymiana kabli pomogła - silnik pracuje aksamitnie :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy


jimmyST

Może to być aż tak mocny powód do przygasania swiateł a raczej pulsowania ..?

jimmyST

Wymienione :
Nowe Przewody WN NGK
Nowe Swiece Bosch

Autko zachowuje sie stabilniej na biegu jalowych, juz tak nie trzęsie ale na gazie wciąz mam problem z szarpaniem w zakeresie obrotów 700 - 2000 rpm.Nie wiem czego to moze byc wina...

Dodatkowo chyba umiera mi regulator napiecia bo przy pulsowaniu silnika, pulsuje mi oświetlenie wnętrza.