[Mondeo] Stuk przy przyspieszaniu i hamowaniu

alibizi, 23.12.2015, 17:21 « poprzedni - następny »

alibizi

Cześć,

Od niedawna przy ostrzejszym przyspieszaniu czy to z miejsca czy w czasie jazdy oraz ostrzejszym hamowaniu słychać stuk z prawej strony w okolicach amortyzatora - wszystko w momencie ostrzejszej zmiany położenia budy.
U mechanika nie znaleziono żadnych luzów (ciężko o nie skoro prawie wszystko nowe). Amortyzatory też ok, te Bilsteiny mają dość mały przebieg. Wymieniłem górne mocowanie amortyzatora (według mechanika było trafione) i bez zmian. Co to może jeszcze być?
Mechanik przejrzał od spodu cały spód auta, całe zawieszenie i brak jakichkolwiek śladów czegokolwiek niesprawnego.

sseebbaa1

Sprawdź czy rura wydechowa nie uderza o coś.
U mnie chyba ta rura uderza czasami o przednią ławę (tzw. sanki), a przez to uderzenie czuć i słychać w całkiem innych miejscach - bo sanki są mocowane w czterech odległych od siebie punktach.
Może być potrzebne lusterko inspekcyjne, bo rura może uderzać o górną część ławy, w sposób niewidoczny od spodu nawet gdy podniesiesz auto.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

alibizi

Sprawdzone już, to nie to. To nawet nie jest stuk a takie jakby "strzyknięcie" i nie pojawia się zawsze. Tak jakby coś z prawej strony zmieniało swoją pozycję.

weksla

Sprawdz dobrze prawy przedni amortyzator. Ja też miałem amortyzatory bilstein z niedużym przebiegiem i był luz na "ladze" Objawiało się to stukaniem spod auta. Ciężko mieli fachmany zdiagnozować. Wymieniałem łożyska górnych mocowań amorków, wymieniałem maglownice bo tam szukali winy. Po długich bojach sam to zdiagnozowałem. Podczas bujania budą auta lewo-prawo zaczelo się tłuc tak jak podvzas jazdy. Wymieniłem amory i problem zniknął
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

alibizi

Wiesz co, nie wiem już jak go sprawdzać. Po rozebraniu prawej strony cisza, przy bujaniu cisza, przy kopaniu w koło cisza, przy waleniu, gruchaniu i co być jeszcze nie wymyślił cisza. Gaz do dechy i zgrzyt!
Na postoju już go w czterech facetów bujaliśmy tak, że żadne szarpaki nie dadzą rady w ten sposób.

sseebbaa1

Zastanawiam się czy mocowania silnika i skrzyni nie warto sprawdzić.
U mnie w sumie podobnie to się objawia, ale sposób przyśpieszania lub hamowania musi być naprawdę ostry, aby to wywołać.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

alibizi

Też sprawdzone, dźwięk wydobywa się ewidentnie z prawego zawieszenia. Chyba odpuszczę na razie temat i przyzwyczaję się do dźwięku. Mam ciche wrażenie, że może to być amortyzator ale nie widzę sensu jego wymiany przy sprawności 75% zwłaszcza, że działa idealnie.

yayko

Albo wahacz też tak miałem  i to prawy :)

alibizi

Dopiero w przyszłym tygodniu jadę do mechanika. Wstępna diagnoza to poduszka silnika. W tym tygodniu czeka mnie walka z LPG. Najprawdopodobniej padł jeden wtrysk także chyba wszystkie pójdą do wymiany.

yayko


alibizi

Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Od razu check i trzęsie budą. Dzisiaj jadę do gazownika.

lopez

Tutaj http://spam/jak-zadbac-o-uklad-kierowniczy/ piszą że stuki z komory silnika to może być wina układu kierowniczego.

alibizi

Wymieniony magiel ze względu na wyciek, poduszka silnika i dalej stuka. Mechanik przejrzał już wszystkie drążki, gumy, tuleje i wszystko co może stukać i wszystko jest ok. Poza faktem, że dalej stuka...

bishop

Cytat: alibizi w 15.02.2016, 18:26Wymieniony magiel
Regenerowany czy nowy? Jakie ceny są?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

alibizi

Regenerowany. Mechanik ma kogoś sprawdzonego w Częstochowie - ponoć nigdy nie było zastrzeżeń. Koszt regeneracji 800 zł.