[Focus] EGT w sinikach R5 2.5

weksla, 25.12.2015, 18:15 « poprzedni - następny »

weksla

To teraz powiedz ile zawkładkowanych silników już padło. Bo teoria to jedno a praktyka to drugie. Druga rzecz dlaczego nic nie piszesz o angielskich blaszkach stosowanych z powodzeniem przez niemiecką Pumaschmide jak i brytyjski pumaspeed. Czyżby aspekt kryptoreklamy i marketingu przemawiał przez Twój post?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

PyRsHaL

Najpierw ukierunkuj w jakim sensie padło, bo ja nawiązuje tylko do samego bloku.
Wkładka czy blaszki nie maja przecież wpływu na EGT i pozostałe podzespoły siedzące w silniku.

Blaszki wyjaśniłem w najprostszy możliwy sposób - nie neguje ich stosowania, bo defacto jest to budżetowa opcja zabezpieczenia się przed skutkiem - powtarzam skutkiem pęknięcia tulei.

Zablaszkowanie kosztuje ok 600 funtów, ale wszyscy robią to bez wyciągania silnika i bez planowania bloku czy głowicy czyli nie do końca zgodnie ze sztuką....
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

Monti

@PyRsHaL z tego co się orientowałem to zamykanie bloku Polsce robi tez firma Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://satistechpolska.pl/kontakt/ Wiec nie wiem czy to FSV był pierwszy czy poprostu on tam to zleca.

Co do blaszek, uważam ze jest to najlepsze/najrozsądniejsze rozwiązanie do mocy 330km.
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

weksla

14.01.2018, 15:48 #48 Ostatnia edycja: 14.01.2018, 21:40 by Rijndael
Ja nie bedę tutaj pewnych rzeczy pisał hahaha
Trwajcie przy swoim. Jednak z tą sztuką to nie masz racji bo blaszkowanie to porównywalna robota do wymiany pospolitej uszczelki pod głowicą której robi się pewnie setki każdego dnia w przeróżnych autach. Więc w każdym z tych aut wyciąga się silnik:) xD
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

PyRsHaL

Cytat: Monti w 14.01.2018, 15:23@PyRsHaL z tego co się orientowałem to zamykanie bloku Polsce robi tez firma Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://satistechpolska.pl/kontakt/ Wiec nie wiem czy to FSV był pierwszy czy poprostu on tam to zleca.

To co pisał Thomas198 powyżej że znalazł ludzi, którzy ogarniali skanowanie itd - to właśnie pisał o nich.
Także to powstało przy współpracy - obróbkę bloku ktoś musi zrobić - pozostałe 90% roboty robi właśnie FSV



Cytat: Monti w 14.01.2018, 15:23Co do blaszek, uważam ze jest to najlepsze/najrozsądniejsze rozwiązanie do mocy 330km.

Pozostaje jeszcze jedna kwestia - większość silników, które widziałem miały już dość mocno zaciśnięte szpary pomiędzy tulejami - nie wiem jak w takim przypadku zastosować blaszki...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Cytat: weksla w 14.01.2018, 15:48Trwajcie przy swoim. Jednak z tą sztuką to piepszysz grubo bo blaszkowanie to porównywalna robota do wymiany pospolitej uszczelki pod głowicą której robi się pewnie setki każdego dnia w przeróżnych autach. Więc w każdym z tych aut wyciąga się silnik:) xD

W takim razie Ty również dalej trwaj przy swoim.
Nawiązałem do sztuki z racji, że w naszych silnikach panują takie a nie inne temperatury, a co za tym idzie następują jakieś deformacje bloku i głowicy. Wiec nie rozumiem dlaczego tutaj to mocno uogólniasz...
Jeszcze nie widziałem żadnej głowicy, która nie wymagała by planowania - zawsze były jakieś krzywizny, a blok już swoja drogą.

Dla przykładu moja głowica po tym jak pękła u mnie tuleja nadawała się tylko na szrot, bo była tak wykrzywiona że nawet planowanie głowicy by nie pomogło... Nie wspominając o samym bloku, bo było tak grubo że ścianki tulei cylindrów zaczynały się topić...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

weksla

14.01.2018, 16:43 #50 Ostatnia edycja: 14.01.2018, 21:40 by Rijndael
No tak tak trwaj przy swoim...
Normalne że głowice trzeba splanować ale nie blok wyciągając caly motor. I nie ma tu znaczenia jakie to auto. Nie rób z focusa supercarsa
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

PyRsHaL

14.01.2018, 18:33 #51 Ostatnia edycja: 14.01.2018, 21:46 by Rijndael
No widzisz - ja nadal czekam na jakieś konkretne i rzeczowe argumenty z Twojej strony, bo póki co dalej za przeproszeniem czcze gadanie z Twojej strony, które nic nie wnosi do dyskusji.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

gomad

14.01.2018, 19:37 #52 Ostatnia edycja: 14.01.2018, 21:42 by Rijndael
Stara ta wklada - identyczna jak ta, która wykonuje Satis tech(wprasowuje) dla FSV... trzeba bylo przejrzeć temat dokladnie czemu ta wkladka zostala zastapiana inna i jakie byly jej konsekwencje :)

Wprasowujac wkladke w blok nalezaloby wyfrezowac tuleje w srodku zeby to mialo rece i nogi to pierwsza mysl ktorej nie zamierzam rozwijac, dla osoby inteligentnej jak sobie wezmie tubke i ja zcisnie rowno to zrozumie co mam na mysli.

Brak liniowosci w temperaturze na dlugosci calej tuleji cylindra to drugi aspekt.

P.S rozumiem ze caly czas mowimy o seryjnych tlokach bo to tylko dla nich taka wkladka jest problemem.

weksla

14.01.2018, 20:42 #53 Ostatnia edycja: 14.01.2018, 21:43 by Rijndael
Nawiazując do wkładki. Ja nie powiedziałem że sam pomysł jest zły. On jest niedopracowany i w tej formie dla mnie jest nie do przyjecia co jest poparte kilkoma przykładami. Ale o tym nic nie piszecie albo wina jest zwalana np. Na zawieszony wtrysk.
Termika silnika się kłania.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

heko

dodam jeszcze jeden sprawdzony sposób (np. 500KM +  z 1.6 hondy)
to kołkowanie bloku/cylindrów
tuleje pękają zazwyczaj od sił, które powoduje bujanie tłoka przy przejściu przez GMP,dlatego blaszki nie zabezpieczą przed pękaniem, ale uszczelniają pęknięcia i na takim pękniętym,można dalej jeździć :)
kołki podpierają tuleje 360% a do tego nie zaburzają przepływu :)

na foto początek obróbki mojego bloku z FF 3 RS 2.3eb

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

weksla

O to to Grzegorz. Nie rozwijałem póki co tematu ale mnie uprzedziłeś hehe
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

14.01.2018, 21:37 #56 Ostatnia edycja: 14.01.2018, 21:47 by Rijndael
Panowie, temat jest ciekawy, ale apeluję o trzymanie się kwestii merytorycznych. :) Osobiste animozję proszę ew. omawiać na PW, bo publiczne roztrząsanie takich spraw nikomu nie służy, a tylko psuje klimat na forum.

« Dodane: 14.01.2018, 21:45 »

PS Usunąłem wulgaryzmy i osobiste uwagi bez związku z tematem wątku z kilku postów i bardzo proszę, żeby się więcej tutaj nie pojawiały.

« Dodane: 14.01.2018, 21:47 »

Cytat: heko w 14.01.2018, 20:52dodam jeszcze jeden sprawdzony sposób (np. 500KM +  z 1.6 hondy)
to kołkowanie bloku/cylindrów
Na pierwszy rzut oka wydaje się to być najlepszym rozwiązaniem. Nie ingeruje mocno w fabryczny projekt, a stabilizuje cylindry.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

No cóż boss wszedł nie ma mocnych. Mam nadzieje ze zainteresowani przeczytali pierwotna wersje
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

PyRsHaL

Cytat: gomad w 14.01.2018, 19:37P.S rozumiem ze caly czas mowimy o seryjnych tlokach bo to tylko dla nich taka wkladka jest problemem.

Ciekawi mnie ten kierunek wypowiedzi, dlatego proszę Cię o rozwinięcie tego tematu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

gomad

14.01.2018, 22:47 #59 Ostatnia edycja: 14.01.2018, 23:37 by gomad
Cytat: PyRsHaL w 14.01.2018, 22:37
Ciekawi mnie ten kierunek wypowiedzi, dlatego proszę Cię o rozwinięcie tego tematu.

Cytat: gomad w 14.01.2018, 19:37Brak liniowosci w temperaturze na dlugosci calej tuleji cylindra to drugi aspekt.

żeby rozwinąć bardziej myśl musielibysmy porozmawiac o krystalografii, sieciach krystalograficznych i zmianach jakie zachodza w temperaturach, a takze w materialach - odpornosc na pelzanie, kruchosci/pekniecia zmeczeniowego

Dlatego ta wkladka ma plusy, ale i tez wady.
Na kuciznie juz tłok nie peknie, jest przewidziany na inne obciazenia oraz inne temperatury