Podpięcie full elektr. poliftowych foteli do mondka przed liftem-bład poduszek

weksla, 05.08.2010, 14:58 « poprzedni - następny »

weksla

hej
Wczoraj przywiozłem full elektryczne fotele poliftowe podgrzewane i wentylowane z wersji angielskiej ze stolicy. Po podpięciu ich elektryka w obu fotelach działa wspaniale we wszystkich płaszczyznach, ale na tym koniec, ponieważ wywaliło mi błąd poduchy powietrznej (mimo iż wydaje mi się że wszystko jest ok, bo napinacze pasów zaadoptowałem ze swoich starych foteli i wtyczki w kostce wsadziłem w to samo miejsce), pozatym nie mam żadnej sygnalizacji niezapiętych pasów (ani wizualnej, ani akustycznej).
Co do podpięcia włącznika poliftowego z regulacją mocy grzania i wentylacji to już W OGÓLE się nie zabieram, bo potrzebuję kogoś kto to już robił.
poniżej przedstawiam moje wtyczki stare (już po wyjętych 2 kostkach od napinaczy) i nowe (już z założonymi kostkami od napinaczy)

Kostka przedliftowa z moich starych foteli - po wypięciu 2 wtyczek od napinaczy (kolor pomarańczowy i brązowy)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Kostka poliftowa z moich nowych foteli - po wpięciu 2 wtyczek od napinaczy (kolor pomarańczowy i brązowy)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Sa to kostki od fotela kierowcy, od strony pasażera w przedlifcie była jeszcze jedna wtyczka koloru bordowego???
Obie wtyczki w fotelach poliftowych tj pasażera i kierowcy są identyczne

teraz została jeszcze jedna taka czarna pierwsza od lewej trochę większa kostka w przedlifcie - w poliftowej wtyczce jej W OGÓLE nie  ma, domyslam się ze jest to czujnik obciązenia, (nawet przepiąłem ją do poliftowej wtyczki u kierowcy ale niestety kontrolka i piszczek niezapiętych pasów się nie pojawiły.

Teraz pytanie do osób zorientowanych w temacie, co jest nie tak, przede wszystkim denerwuje mnie ten błąd poduszek, bez kontrolki niezapiętych pasów mozna jeżdzić, jednak z tym też chciałbym się uporać.
proszę o wszelkie sugestie.

« Dodane: 06.08.2010, 01:21 »

No widzę, że nikt nie miał z tym styczności, trudno daliśmy radę sami z młodym, po prawie całym dniu roboty, efekt jest oczekiwany:)
Zero błędów ze strony airbagów oraz innych, oraz działające kontrolki i brzęczki niezapiętych pasów kierowcy i pasażera.
Wszystko jest tak jak było przed przekładką.
Wystarczyło do fotela pasażera (angielskiego kierowcy) zaadaptować matę obciążeniowa z przedliftowego fotela, oraz czujnik obciążenia z fotela kierowcy (angielski pasażer), wtedy obwody zostały zamknięte i przestało wywalać błędy poduch (było 5 mrugnięć a potem 2 - czyli błąd poduchy bocznej kierowcy i poduszki pasażera). Jka się okazało rozbiórka fotela na części pierwsze wraz ze ściąganiem tapicerki nie jest taka trudna:). Po wszystkim oba fotele wyglądają jak nigdy nei rozbierane.

teraz zostało jeszcze podłączyc wentylację i ogrzewanie z regulacją natężenia, ale tutaj chyba muszę poszukać tego fragmentu instalacji z wersji poliftowej.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

Przydałby się jakiś dokładniejszy opis Sławku. Wiesz taki z obrazeczkami i strzałkami.

wojoo

 ty masz wesje przed liftowa mondeo wiec bedzie ci wywalało bląd gdyż nie ma w fotelach po FL już czujnikow sprawdzajacych czy ktos siedzi na fotelu czy nie (te czujniki sa wlasnie od poduch) a w przedliftowych  wlasnie sa takie czujniki. Pewnie wiesz ze w tym momencie jezdzisz bez poduszek przednich ;)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

weksla

ale goście macie zapłon heheh, czytajcie posty wcześniej, temat już nieaktualny gdyż poradziłem sobie z błędami i cąłym podpięciem, teraz już jest dobrze, trzeba było czujnik położenia fotela kierowcy i matę obciążeniowa pasażera oprostu przełożyć ze starych foteli, teraż śmiga pięknie, zostało jeszcze podłączyć grzanei i wentylację ale to już grubsza robota, a za ramkę pod przyciski grzania poliftowe w ASO powiedzieli mi 73zł masakra, ktoś mówił o 13-20zł
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wojoo

Cytat: weksla w 11.08.2010, 13:11
ale goście macie zapłon heheh, czytajcie posty wcześniej, temat już nieaktualny gdyż poradziłem sobie z błędami i cąłym podpięciem, teraz już jest dobrze, trzeba było czujnik położenia fotela kierowcy i matę obciążeniowa pasażera oprostu przełożyć ze starych foteli, teraż śmiga pięknie, zostało jeszcze podłączyć grzanei i wentylację ale to już grubsza robota, a za ramkę pod przyciski grzania poliftowe w ASO powiedzieli mi 73zł masakra, ktoś mówił o 13-20zł

trzeba było od razu sie mnie zapytac o te fotele :D przerabialem juz cala elektryke w mondeo :wojoo:

ja mam nowa ramke jeszcze w folii do sprzedania jak cos ;)

"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Bajek

Że tak zapytam, skąd brałeś rozpiskę do kostki?
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.

weksla

Wojoo ile chcesz za ramkę??
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

weksla

bajek, rozpiski nei maiłem doszedłem do niej metoda dedukcji i od wtyczek po kablu i do celu:)
Jak chcesz to moge pomóc PÓKI coś pamiętam:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Bajek

W sumie warto spisać - przyda się potomnym :)
Pytam bo widziałem trochę foteli od ST kombi i tak myślę czy nie kupić:)
A to są chyba przed lifty.
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.

weksla

ty masz autko poliiftowe czy przed bo już nie pamiętam?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Bajek

Ja mam 2005 drugi polift.
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.

weksla

no to nie masz problemu żadnego:)
jak kupisz przedliftowe to tylko wybebeszysz matę obciążeniowa od pasażera i czujnik położenia fotela od kierowcy i podpinasz plug&play, a jak kupisz poliftowe to tylko wpinasz, wiązkę od ogrzewania i wentylacji napewno posiadasz
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Bajek

Teraz się zgubiłem. Ty masz auto przedliftowe tak ?


« Dodane: 12.08.2010, 00:24 »

Ok. Masz przedliftowe. Czyli u mnie nie ma znaczenia czy mam fotele z przedlifta czy polifice. Jak są przed to do tych kostek nic nie dopinam. I czujnik nie jest brany pod uwagę.
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.

weksla

Ja mam przedliftowe auto.

Tak jakbyś miał przedliftowe to nic nie dopinasz i ten czujnik nie będzie brany pod uwagę, można tez poprostu odpiąć ten czujnik.

« Dodane: 12.08.2010, 12:33 »

Mam przycisk poliftowy do ogrzewania i wentylacji foteli, wraz z kawałkiem instalacji. jak widać do pełni szczęścia wykorzystane jest tylko 5 kabelków:
- niebieski;
- czarny;
- biało-zielony;
- żółto-zielony;
- żółto-pomarańczowy

A oto fotki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Nie mam jeszcze fotek kabli z wtyczek przedliftowych - bo tam jak wiecie sa 2 sztuki każda do oddzielnego fotela. Zrobię fotki i dorzucę.

Tymczasem wrzucam jeszcze fotki ze schematami przed i poliftowymi - może znajdzie się ktoś pomocny.

Schemat foteli poliftoowych:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Schemat foteli przedliftowych:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Aha i wtyczki:

Przedliftowe:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Poliftowe:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps