[Focus] ST mk2 FL 2008

Dybek_87, 01.02.2016, 19:19 « poprzedni - następny »

T

Cytat: Dybek_87 w 10.07.2016, 11:03Może ma ktoś jakieś doswiadczenie?
Jeżeli zrobisz dp i katalizator 3" i potem płynne zejście do 2,5" to nie powinno być gorzej tylko lepiej.

Cytat: PyRsHaL w 10.07.2016, 20:53Ja z doświadczenia wiem, że bez kata lepiej Tongue Ale w DE nie ma tak łatwo Smiley
Dobry katalizator z metalowym wkładem nie zrobi w turbo prawie żadnej różnicy w stosunku do jego braku. Robiłem takie testy u siebie w N/A i różnica była na poziomie błędu pomiaru (może 1-2%), a w turbo przecież spaliny mają dużo większe ciśnienie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Dybek_87

10.07.2016, 23:09 #31 Ostatnia edycja: 10.07.2016, 23:28 by Dybek_87
 Tomasz czyli jak dobrze zrozumiałem przy sportowym kacie osiagne to samo co przy dekacie?
Czytałem gdzieś ze sportowy kat 200 Cpi daje praktycznie to samo co decat różnica była minimalna...niestety muszę mieć kat który będzie spełniał euro 4 bo nie przejdę przegladu...


« Dodane: 10.07.2016, 23:11 »

Nie chce ruszać Dp...dla tego raczej zdecyduje się na 2.5 Zoll sportowy kat :)
Heko pisał ze nie ma większego sensu zwiększania na 3 Zoll przy zamiarach do 300 ps...


« Dodane: 10.07.2016, 23:28 »

Pozwolę sobie wkleić artykuł...
Sports Cats vs de-cat pipe

The catalyst (also referred to as a pollution or smog control) resides inside the exhaust. Its job is to create cleaner emissions by causing a reaction which reduces the CO2 and NO2 in the exhaust.

Because they are constructed of a matrix they impede the flow of exhaust gases and have been blamed by many as power stealers. What options are out there that regain this robbed power?

Primarily there are 2 options to get faster flowing gases through the exhaust:-

The first and easiest is referred to as a de-cat or decat pipe .

It is quite simply a pipe that sits where the catalyst should go and effectively the entire catalyst is removed. What are the drawbacks of  a de-cat?

It is illegal in most states and countries unless your car can still meet its stringent emissions requirements without one. Many people swap back the catalyst at the time of the annual test to obtain a roadworthyness certificate but the Police are increasingly using spot checks at the road side to catch people out.

Some engines will also have a probe further up the exhaust from the catalyst and if this reports 'dirty' exhaust fumes it will adjust the ignition timing typically running the engine lean. This will result in a loss of power and could even cause the ecu to go into a limp home mode.

The second and most professional option is a sports catalyst.

These are manufactured to higher tolerances than the OEM ones and have much better flow characteristics.

The drawbacks of the sports cats are usually the cost but in real terms they cost little more than a standard original brand catalyst. When you put a car on a rolling road what sort of results can you expect to see?

Car Tuning Tips took a Mitsubishi Evo IV onto a rolling road and the baseline power with the original catalyst was 295bhp. With the decat pipe this increased to 305 bhp and then when the sports catalyst was introduced power reached 304 bhp.

So we have to conclude that there is very little performance difference between a sports cat and a decat. The standard EVO catalyst is actually very good which is why we see little gain between them but on more humble engines power gains reach around 5-10% higher.

If your catalyst needs replacing we would strongly recommend that you source a suitable sports catalyst rather than going for an illegal decat option.

If you are using the car off road then the decat would be the sensible and most cost effective option open to you.

Może się komuś przyda :)

TAM

Cytat: Dybek_87 w 10.07.2016, 23:09Czytałem gdzieś ze sportowy kat 200 Cpi daje praktycznie to samo co decat
Ale chyba jeśli chodzi o moc? Bo na dobrym kacie 200 cpi spokojnie przejdziesz Euro4. Ale wielkość katalizatora musi być dostosowana do mocy samochodu, przede wszystkim nie może być on za mały.

sliwa4045

Podobny na początku jak mój gdy kupiłem ^_^ również żółty zacisk :D
Zapraszam do mnie ^^
//////// ** Ford FOCUS ST 2.5 **
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/fordsliwa/

Dybek_87

Cytat: TAM w 11.07.2016, 22:11
Ale chyba jeśli chodzi o moc? Bo na dobrym kacie 200 cpi spokojnie przejdziesz Euro4. Ale wielkość katalizatora musi być dostosowana do mocy samochodu, przede wszystkim nie może być on za mały.

Właśnie dla tego pytałem czy zostawić Dp 2.5 Cala i wsadzic 2.5 Calowy sportowy kat 200 Cpi czy moze Dp i Sportowy kat na 3 cale i reszta do końca 2.5 Cala...

Ten kat co znalazłem spełnia normy euro 4 tak podaję producent :)

Cena taka sama czy to 2.5 czy 3 cale.
Pojawił mi się pomysł aby ogarnąć softa od Revo Stge 1 czyli 45-55 PS i 90-do 120 Nm...
Mam nie daleko do tunera który jest oficjalnym dilerem na Niemcy.

Ale to dopiero jak wydech będzie gotowy i Icek :)

TAM

Jeśli możesz wybierać, to zdecydowanie polecam DP 3" i pasujący kat. Dalej może być 2.5".

Dybek_87

12.07.2016, 16:50 #36 Ostatnia edycja: 12.07.2016, 16:52 by Dybek_87
Cytat: sliwa4045 w 12.07.2016, 13:40
Podobny na początku jak mój gdy kupiłem ^_^ również żółty zacisk :D
Zapraszam do mnie ^^

No właśnie widziałem pierwsze fotki u Ciebie i wyglądał tak samo he ;)

Po modyfikacjach zewnętrznych zmienił kompletnie wygląd uważam na plus ;)

« Dodane: 12.07.2016, 16:52 »

Cytat: TAM w 12.07.2016, 16:49
Jeśli możesz wybierać, to zdecydowanie polecam DP 3" i pasujący kat. Dalej może być 2.5".

No to tak też zrobię :)

ST

14.07.2016, 12:50 #37 Ostatnia edycja: 14.07.2016, 14:21 by ST
Jak ktoś planuje wymianę katalizatora na decat, to spokojnie mogę polecić tą firmę:Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://olx.pl/oferta/decat-ford-focus-st-rs-rs350-2-5-downpipe-katalizator-zamiennik-nowy-CID5-IDebjjR.html
Wszystko perfekcyjnie pasuje, bez żadnych przeróbek :)
Dzisiaj ich decat  u siebie miałem montowany i zmierzone parametry na hamowni w tej samej temperaturze otoczenia (21 stopni) co przed montażem. Przybyło 5KM i 26NM. Czyli w sumie mam dokładnie 295KM i 486NM. I nie musiałem robić 1000 kilometrów do Krakowa, aby zrobić dobry program. A ponadto ten sam decat zaproponowano w Krakowie za 600pln  (forumowicz Heko). Ten mój udało się kupić za 415 z wysyłką. Mam Millteka non resonated, ale po wmontowaniu decata dźwięk stał się jeszcze bardziej rasowy :D
Trochę się wahałem, czy warto robić tą zmianę, ale teraz czuję i słyszę, że zdecydowanie tak :)

T

Cytat: ST w 14.07.2016, 12:50Przybyło 5KM i 26NM.
Ale w porównaniu do czego? Do zwykłego katalizatora czy sportowego, a jeśli to drugie to jakiego?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ST

14.07.2016, 13:04 #39 Ostatnia edycja: 14.07.2016, 13:13 by ST
Do zwykłego, fabrycznego katalizatora oczywiście.
A przed momentem otrzymałem informacje, że ten decat od sierpnia będzie oferowany z uszczelkami. U mnie przy przebiegu 11tys. km oczywiście uszczelki były w perfekcyjnym stanie.

JacekST220

Kolejne fajny STek i kolejna zmiana na minus kolami :( ale bez urazy to tylko moje zdanie :)

Dybek_87

28.07.2016, 23:27 #41 Ostatnia edycja: 28.07.2016, 23:34 by Dybek_87
Panowie jakiej wielkości nakrętki idą do przykrecenia kolektora wydechowego? M8 czy M10?
Na niemieckim forum znalazlem poradę aby kolektor przykręcić na miedziane nakrętki jesli śruby się poluzowaly
W przyszłym tyg jadę zająć się nieszczelnym kolektorem i chciał bym zamówić nakretki.

« Dodane: 28.07.2016, 23:34 »

No i jeszcze jedno pytanie istnieje jakiś moment z jakim należy przykrecic kolektor?

TAM

Nie kupuj ,,jakichś" miedzianych czy innych nakrętek do kolektora, bo źle się to skończy. Kup dedykowane w znanej, sprawdzonej firmie tuningowej. Wtedy też nie będziesz się martwić o ich średnicę. Sprzedawca powinien podać zalecany moment dla danego typu nakrętek. W ASO dobrzy ludzie (o ile na nich trafisz) mogą Ci podać jak jest dla oryginału.

ST

29.07.2016, 21:26 #43 Ostatnia edycja: 29.07.2016, 21:34 by ST
Gościu jak kiedyś wystawił RS-a na sprzedaż, to miał w opisie, że nakrętki zamawiał w jakiejś specjalistycznej firmie z UK. Może to była AutoSpecialist, ale nie pamiętam...
Bo pisał też, że te odkręcające się nakrętki to bolączka RS-ów ponoć.

TAM

To prawda. Gdybyś znalazł te nakrętki, daj znać na forum, pewnie wiele osób by je kupiło.