[Focus] ST mk2 FL 2008

Dybek_87, 01.02.2016, 19:19 « poprzedni - następny »

ST

Na innym forum kolega KrisSz właściciel zielonego RS-a tak napisał:Głośna praca silnika, świst z komory silnika - RS-y podobnie jak STki mają tendencję do odkręcania się 3 śrub mocujących downpipe do turbiny. Auto staje się wtedy znacznie głośniejsze - prawie jak WRC i niestety wszystkie gorące spaliny trafiają do komory silnika co może nie być zdrowe. Ford wprowadził miedziowane śrubki które sprawdzają się trochę lepiej ale i tak się odkręcają. Można stosować specjalne podkładki Nordlock (Stal nierdzewna poszezrane szerokie), przewiercić i zadrutować łby śrub, wymienić śruby na szpilki i nakrętki samoblokujące się (zagniatane) albo kupić za 59 funtów zestaw specjalnych śrubek w UK.

weksla

59 funtów zgroza
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

30.07.2016, 12:02 #47 Ostatnia edycja: 30.07.2016, 12:03 by TAM
Co innego kolektor, co innego downpipe. Z DP jest idealne rozwiązanie właśnie w postaci śrub, które mają blokady na łbach - bez zdjęcia blokady ich odkręcenie jest niemożliwe, nie tylko samoistne, ale nawet na siłę. Ceny wahają się od 30 euro do 40 funtów. Przykład tu:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://j-w-racing.co.uk/product.php/8865/2962/stage_8_downpipe_locking_fasteners
Dla kolektora nie znalazłem nigdzie podobnego rozwiązania, co najwyżej zalecano jakieś ponoć specjalne nakrętki, ale bez żadnej opinii użytkowników niewiele to znaczy...

ST

Będziemy szukać, aż znajdziemy :)

Dybek_87

30.07.2016, 20:35 #49 Ostatnia edycja: 30.07.2016, 20:41 by Dybek_87
Wczoraj byłem w ATU to duża sieć warsztatów w De. Rozmawiałem z jednym z mechaników...szukaliśmy w bazie jakie nakrętki idą na kolektor Ale niestety nie znaleźliśmy nic...za to polecił mi miedziane nakrętki bo właśnie w takich przypadkach je stosuja. Widziałem w sieci ze co nie którzy producenci produkują takie jako tzw zestaw naprawczy. Powinny zostać przykrecone na ciepłym silniku i po przejechaniu 50 km ponownie dokrecone...miedź zupełnie inaczej reaguje na wysokie temperatury w przeciwieństwie do standardowych stalowych nakretek.
Na Niemieckim forum Tak jak pisałem znalazlem Post w którym użytkownik ST zastosował właśnie miedziane nakrętki i nie ma więcej z tym problemu...
Drugi użytkownik pisał ze jezdzil do Aso..wymieniali uszczelke i nowe śruby i po kilku dziesięciu tysiącach km ponownie było to samo...więc chyba zakładanie ori nakretek nie ma większego sensu...
W przyszłą sobotę jadę wymienić kat na sportowy 200 Cpi 2.5 Cala Dp zostaje ori jednak zdecydowalem sie nie robic Dp i kata na 3 Cale...za zaoszczędzone pieniądze zamówię Iceka Airtec...a jak ogarne strojenie Revo to zobaczymy co da sie ugrac :) Na wielu forach piszą że Dp 3 cale nie ma większego sensu do 300 kucy w ST Ale wiadomo zdania są podzielone A to mój Wybór ; )

« Dodane: 30.07.2016, 20:41 »

A może to właśnie Dp się odkrecilo a nie kolektor...W sobotę będzie wiadomo :)

ST

30.07.2016, 23:07 #50 Ostatnia edycja: 30.07.2016, 23:12 by ST
U Ciebie  zamiast Airteca to bierz Wagnera, wyjdzie taniej i ma lepsze parametry. Niemieccy tunerzy zakładają je w Porsche, Audi... A to chyba o czymś świadczy. U siebie też mam Wagnera.

Dybek_87

Wagnera najtańszego jakiego znalazlem dedykowanego do ST to jakieś 600 Euro...Airtec Gen3 to koszt 330 € z przesyłką z GB :) jak dobrze pamietam wydajnosc do 355 kucy wiec nie widze powodu drugie tyle doplacac nawet jesli Wagner bedzie odrobine lepszy ;)

TAM

Cytat: ST w 30.07.2016, 23:07bierz Wagnera, wyjdzie taniej i ma lepsze parametry
Pozwolę sobie się z tym nie zgodzić. Wagner jest monstrualnie drogi, a z opinii które czytałem na różnych forach wynika, że jest też gorszy. Ma co prawda podobne możliwości chłodzące, ale większą pojemność wewnętrzną niż porównywalny Airtec, co powoduje zauważalną turbo dziurę. A to, że niemieccy tunerzy zakładają niemieckie icki w niemieckich autach wynika wprost z mentalności Niemców. Airtec musiałby być 3 razy tańszy i 2 razy lepszy, żeby go zakładali.

PyRsHaL

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FMIC.pl 600x300x100- koszt 619zł, a daje radę przy 400+ koni i chłodzi powietrze do temperatury otoczenia.
Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać?

U siebie mam bodajże 450x300x76, który kosztuje 429zł, a daje radę przy 350 koniach.
Poza tym żeby zrobić 300+ koni niekoniecznie trzeba customowy donwpipe - u mnie seryjny daje radę :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

TAM

Cytat: PyRsHaL w 31.07.2016, 01:28daje radę przy 400+ koni i chłodzi powietrze do temperatury otoczenia
To akurat jest fizycznie niemożliwe :-)

ST

31.07.2016, 08:19 #55 Ostatnia edycja: 31.07.2016, 12:47 by ST
Cytat: TAM w 31.07.2016, 00:18
Pozwolę sobie się z tym nie zgodzić. Wagner jest monstrualnie drogi, a z opinii które czytałem na różnych forach wynika, że jest też gorszy. Ma co prawda podobne możliwości chłodzące, ale większą pojemność wewnętrzną niż porównywalny Airtec, co powoduje zauważalną turbo dziurę. A to, że niemieccy tunerzy zakładają niemieckie icki w niemieckich autach wynika wprost z mentalności Niemców. Airtec musiałby być 3 razy tańszy i 2 razy lepszy, żeby go zakładali.
Mnie zakup Wagnera zaproponowała firma  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ecuproject.pl/  z Wrocławia, która sprzedaje i montuje zarówno Wagnera jak i Airteca. Montowali je i lepsze parametry (przy okazji programu) uzyskiwali na tańszym Wagnerze. Ja mam Wagnera i żadnej turbo dziury nie wyczułem. Może ktoś bardziej obeznany zerknie na wykres z hamowni poniżej. Cena Airteca  Stage 3 wynosiła w ubiegłym roku ok. 3300pln, a Wagnera 2600pln. Aktualnych cen nie śledziłem. Być może, że turbo dziura pojawiała się u tych, którzy zostali na fabrycznym plastikowym kolektorze, czy fabrycznym zaworze EGR DV, albo to kwestia odpowiedniego programu i właściwego wystrojenia.
Przecież mogli mi próbować wcisnąć droższego Airteca, gdyby był lepszy - więcej by na mnie zarobili :)
A tak u mnie na hamowni Wagner wyszedł:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


TAM

Są różne modele obydwu producentów i bardzo różnią się cenami, ale średnio rzecz biorąc za podobne icki trzeba więcej zapłacić Wagnerowi. Z reguły nie ma najmniejszego sensu kupowanie najdroższych modeli. Ja za swój pierwszy przyzwoity IC zapłaciłem ok. 1600 zł. (nowy Airtec Gen3 Stage 1 ściągnięty z UK) i miałem na nim prawie 300 KM. Program nie był wyżyłowany, taka sama moc była w temp. otoczenia 5º jak i 25º C.
Opisywana przeze mnie turbodziura ma związek jedynie ze wzrostem pojemności wewnętrznej ic i nie zależy od innego osprzętu i softu. To jest fizyczne zjawisko, które można jedynie starać się minimalizować różnymi sposobami.
Nawiasem mówiąc, Twój wykres jest bardzo ładny.

ST

31.07.2016, 12:53 #57 Ostatnia edycja: 31.07.2016, 12:56 by ST
No jak Tobie się mój wykres podoba, to już jestem spokojny :)
Nie gonię za większymi zmianami z uwagi na minimalny przebieg i zwyczajnie szkoda mi szybko wykończyć sprzęgło, czy ukręcić półośki.

PyRsHaL

Cytat: ST w 31.07.2016, 12:53
zwyczajnie szkoda mi szybko wykończyć sprzęgło, czy ukręcić półośki.

Półosie idzie rozwalić nawet i na seryjnym programie :)
Wystarczy, że nie będziesz ruszał agresywnie buksując kołami, a przede wszystkim nie ruszać agresywnie na skręconych kołach...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

ST

No jeżdżę od ponad trzydziestu lat i jakoś daje radę :)