[S-Max] "customizowany" - Kocur - nowa przygoda...

orzel_man, 03.02.2016, 12:25 « poprzedni - następny »

orzel_man

Shit... dzięki za szybkie info...
dzwoniłem do hidretrofit ale koleś chyba zalatany dość mocno bo nie było zbyt uprzejmie...ale no cóź...
ja swoich klientów inaczej trochę traktuje... ale nie wszyscy muszą być dobrymi handlowcami.
cenowo wgląda podobnie jak i u innych...
wcześniej robiłem klosze od BMW w regeneracja HC - efekt był powalający i lampy wróciły w bardzo dobrym stanie...
nie mogę złego słowa powiedzieć...
Spróbuję chyba z tymi "hidretrofitami"...
tylko teraz uziemiać auto na tydzień... ciężki klimat... ale rower zawsze zostaje.

weksla

W tym hidretrofit sie im w głowach poprzewracało.  Widać że ruch mają.  Ja robiłem z 4 lata temu to było ok.  Kiedyś niedawno dzwoniłem zorientować sie kumplowi to buractwo.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

orzel_man

Zadzwoniłem...

do gościa poleconego na FCP...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/pages/Reflektory-Samochodowe-Spawanie-Plastik%C3%B3w/617177078355744?notif_t=page_new_likes

Miło, uprzejmie, przyjemnie profesjonalnie... jak widać można...
Uzgodnie szybko z żonką termin uziemienia auta i wysyłam lampy.
mają być wstawione bardzej wydajne soczewki i mały modzik Lamp ;);)

orzel_man

Witam po krótkiej nieobecności...
sporo ostatnio się dzieje, nie ma nawet kiedy na forum zajrzeć... ale od czego jest urlop ;)

Otóż stała się rzecz straszna... w fabryce nieopodal mojej pracy facet piaskował i malował suwnicę... niestety aura chciała że farba niesiona z wiatrem wylądowała na ok 50 samochodach... przykleiła się a następnie zaschła...
szyby, plastiki, lusterka. lakier wszystko w srebrnych kropeczkach i do tego matowe jak cholera... lakier ma straszną powierzchnię... jak papier ścierny.
sprawa skończyła się zbiorowym pozwem, był już rzeczoznawca... wycenili szkodę na ok 1,5k więc jak dostanę kasę autko jedzie od razu na CAR SPA i dostanie solidne zabezpieczenie polerkę itd... o ile uda się ten syf usunąć...
bo żeby wyczyścić przenidą szybę 2h szorowałem NITRO bo benzyna ekstrakcyjna nie brała. Jest lepiej ale to nie to co było... mam nadzieje że chłopaki od detailingu coś poradzą...

a tymczasem... miałem przed sezonem zmienić ale nie było kiedy.
wpadła kabinówka... od razu kupiłem elastyczną przedłużkę... bardzo pomaga..

zakupy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


stan faktyczny ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


no i gotowy do instalacji

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dostep... cóż... wymagający dla ludzi w okolicach 100kg... jak jak ale możliwy z odpowiednimi narzędziami...
później jade na ozonowanie klimy i odgrzybianie... będzie good.

Zrobienie lamp cały czas aktualne... ale musi poczekać
będą fotki po zabiegu.
z lampami też.

orzel_man

W ostatnim czasie padła cewka...
autko zaczęło kulawo chodzić... check engine się zapalił i zamrugał nawet...
szybko udało się ustalić że cewka na 5 cyl siadła...

winowajca:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



świeczki też już nadawały się do wymiany... przynajmniej dwie

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



nasz pacjent

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



nowe świeczki... z racji tego że takie były wcześniej... takie też kupiłem...
następne będą IKH22 jak sugerują koledzy z forów... powinno być good.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Autko uzdrowione, śmiga...


TAM

Przerwa w tych świecach na oko wydaje się absurdalna, a jeśli tak jest rzeczywiście, to nic dziwnego że w końcu któraś cewka padła. Lepiej się upewnij, że wkręcone nowe świece miały przerwę ustawioną na 0.8 mm, a konkretnie czy mechanik ją ustawiał, bo model IKH20 jako jedyny z tej serii nie ma fabrycznie ustawionej poprawnej przerwy między elektrodami.

orzel_man

kurcze... no to akcja... mechanik nic nie ustawiał, wymieniał świece przy mnie.
tylko je wkręcił i to wszystko. jak mają zaraz padać kolejne... to wolę nowy komplet świec kupić...
chociaż to kolejne 300 pewnie będzie...

TAM

Raczej 200. Tu masz po niecałe 39 zł za szt.:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.e-denso.pl/denso-ikh22-swieca-iskrowa-denso-iridium-power-p-1960.html
Ważne żeby pamiętać, że przy ustawianiu przerwy nie powinno się dotykać środkowej elektrody, bo bardzo łatwo ją uszkodzić. Nawiasem mówiąc, przerwę trzeba zawsze skontrolować przed wkręceniem świecy.

orzel_man

Tam włśnie przeglądałem...
trzeba będzie zainwestować...
czy może lepszym rozwiązaniem na tym etapie będzie wyjęcie tych świeczek i sprawdzenie szczelin ?
a z innej beczki, czy mierzenie przerwy szczelinomierze jest bezpieczne dla świecy ?
i czy te "kółkowe" szczelinomierze będą ok, czy lepiej mieć jakiś inny.
dzięki


TAM

Skoro świece masz nowe, to skoryguj przerwy i niech sobie działają. Klasyczny szczelinomierz świecy nie popsuje, o ile oczywiście nie wpycha się blaszek na siłę. Innymi słowy nie można w ten sposób powiększać szczeliny.

orzel_man

Tylko jak zmierzyć szczelinę bez dotykania środkowej elektrody.
Mówimy o dokladnoscish w "dychach" wiec żeby było dokładnie trzeba zmierzyć przerwę.
Jak ja bezpiecznie skorygować. Zaginając czy tez pukając delikatnie w dolna elektrodę

TAM

Spokojnie, tak jak ze wszystkim, nie należy przesadzać w żadną stronę. Wiadomo, że odpowiednia blaszka musi wejść między elektrody, ale nie na siłę. W tych świecach przerwę bardzo łatwo jest zmniejszyć np. poprzez delikatne ściskanie świecy w drewnianym imadle albo pukanie drewnianym lub podobnym młoteczkiem w końcówkę zewnętrznej elektrody, natomiast zwiększyć przerwę można za pomocą specjalnego przyrządu (wygląda to trochę jak obcążki z haczykiem) albo nawet zwykłymi w miarę precyzyjnymi obcążkami. Trochę uwagi i cierpliwości, i spokojnie się da.

orzel_man

01.08.2016, 18:39 #87 Ostatnia edycja: 02.08.2016, 10:52 by orzel_man
A no to ok

Poradzimy sobie 
Mam i obcegi, które sobie zrobiłem na szlifierce do dlubania przy predkosciomierzu (potrzebne do trzymania wskazówek... żeby nie było)
A szczelinomierz zorganizujemy
jeszcze klucz dynamo by się nadal  Moment 22 z tego co się dowiedziałem 
No chyba ze na 1/8 obrotu dokrece

« Dodane: 02.08.2016, 10:52 »

No nie wytrzymałem.
dzisiaj zrobiłem małe zakupy... przy okazji mam zaległy prezent na imieniny,...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Muszę jak najszybciej wyregulować przerwy... pomierzyłem z ciekawości świece, które były wyjęte...

co najmniej 3 mają przerwy gruuuubo powyżej 1 mm, jak wcisnąłem szczelinomierz ustawiony na 0,8 mm to było od cholery luzu...mogłem stukać o elektrody...

pewnie wieczorkiem się zabiore za to...

Ktoś pisał, że śwece dokręca się momentem 22Nm - możecie to potwierdzić? Ma ktoś dostęp do manuala?

dzięki





orzel_man

Podrzucicie info ?

TAM

02.08.2016, 23:24 #89 Ostatnia edycja: 02.08.2016, 23:31 by TAM
Producent zaleca 20-30 Nm, w praktyce w tym silniku dobrze sprawdza się 24 Nm. Ponadto na pudełku od Denso jest napisany rekomendowany moment.