Co daje stożek w 2,5 V6?

T, 14.05.2010, 14:50 « poprzedni - następny »

eng

Tylko robiąc ten uchwyt w ten sposób niszczysz już obudowe filtra. A do v ki jest ona dosyć droga.

nokitel

a jakieś inne rozwiązanie ?

Alek

Pozwólcie że odgrzeję kotleta, bo biję się z myślami. W ST220, jeżeli mam wydech w planie to :
1. Czy lepszy będzie duży stożek, całkiem obudowany i oddzielony od silnika ?
2. Czy lepsza będzie wkładka K&N zamiast papierowego ?
Lepszy mam na myśli wynik na hamowni, nic poza tym, bez patrzenia na dźwięk czy spalanie.

zajc

Za niedługo planuję u siebie również zmienić dolot, myślę o tym:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fr-rtuning-shop.co.uk/index.php?_a=product&product_id=2333
razem z podatkiem wychodzi ok 103 funty, teraz tylko kombinacja z wysyłką do PL, moi koledzy z UK jakoś ucichli jak ich o to prosiłem. Czyli licząc koszty można się zamknąć w okolicach 650zł mając "pewność i zaufanie" do inżynierów z K&N, że wszystko ma pasować i nie zabrać mocy, dźwięk napewno będzie konkretny. Co do osiągów, napewno trzeba odseparować stożek od silnika (patent Tomasza sprawdzony, tani i prosty w wykonaniu) no i pewnie przydałaby się większa przepustnica (przerobiona na thin-blade), wtedy najprawdopodobniej coś idzie zyskać. Zastanawia mnie jeszcze doprowadzenie powietrza do stożka, mam kilka swoich przemyśleń, chciałbym zobaczyć na zdjęciach jak to wygląda przy zastosowaniu takiej przeróbki z nadkola bo to chyba najrozsądniejsze, jeśli nie chcemy zassać wody. Ponoć te zestawy były sprawdzone na hamowni i dawały 1-4 KM przy montażu polecanym przez producenta (w skrócie: dolot powietrza doprowadzony dołączoną rurą z grilla), można wierzyć lub nie. Ja uwierzę jak zobaczę, nie doszukałem się wykresu z hamowni przed i po.
U siebie mam wkładkę K&N, mogę powiedzieć że dźwięk jest troszkę lepszy, wydaje się że silnik troszkę lepiej wkręca się na obroty, nic więcej, dla mnie to mało. Na dniach planuję wyrzucenie katalizatorów i małą przeróbkę wydechu, sądzę że wszystko razem z dolotem pozwoli uzyskać parę KM i Nm.
Druga sprawa jest taka: czy nie lepiej jest kupić używany airbox od ST220, wyciąć z niego co trzeba i przerobić jak Tomasz dokładając dobry stożek. Cena będzie niższa, efekt pewnie podobny, sam już nie wiem...

TowerST

Jeśli bez puszki to odradzam filtry stożkowe materiałowe (łącznie z K&N). Najlepsza opcja, jeśli ma być już goły stożek to gąbkowy ITG. I koniecznie flansza od silnika + spiro, a nawet dwa z nawiewem.
RS Mark III / było ST225 / ST150

zajc

Cytat: TowerST w 25.01.2015, 16:19
Jeśli bez puszki to odradzam filtry stożkowe materiałowe (łącznie z K&N). Najlepsza opcja, jeśli ma być już goły stożek to gąbkowy ITG. I koniecznie flansza od silnika + spiro, a nawet dwa z nawiewem.
Masz może jakieś zdjęcie/schemat/link jak to ma wyglądać? Co ewentualnie innego mogłbyś zasugerować jeśli nie stożek?

TowerST

niestety nie mam. Strona ITG Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.itgairfilters.com/
RS Mark III / było ST225 / ST150

SAGAL

masz 2 różne stożki obydwa bardzo dobre
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.motointegrator.pl/produkty/1216189-uklad-dolotowy-pipercross-ford-mondeo-30-st220-pk306
oraz
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.inter-rally.pl/product-pol-6483-K-N-57i-Ford-Mondeo-III-2000-2007-2-0-57-0577.html
Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

TowerST

A ja będę stał przy swoim. Jeśli bez puchy to tylko gąbka.
RS Mark III / było ST225 / ST150

T

27.01.2015, 21:13 #54 Ostatnia edycja: 27.01.2015, 21:15 by badger
Cytat: TowerST w 25.01.2015, 16:19Jeśli bez puszki to odradzam filtry stożkowe materiałowe (łącznie z K&N). Najlepsza opcja, jeśli ma być już goły stożek to gąbkowy ITG.
Dlaczego? Jeśli chodzi o jakość filtracji, to nie ma takiej zależności.

« Dodane: 27.01.2015, 21:14 »

Cytat: zajc w 25.01.2015, 14:04Czyli licząc koszty można się zamknąć w okolicach 650zł mając "pewność i zaufanie" do inżynierów z K&N, że wszystko ma pasować i nie zabrać mocy, dźwięk napewno będzie konkretny. Co do osiągów, napewno trzeba odseparować stożek od silnika (patent Tomasza sprawdzony, tani i prosty w wykonaniu) no i pewnie przydałaby się większa przepustnica (przerobiona na thin-blade), wtedy najprawdopodobniej coś idzie zyskać.
Moim zdaniem albo kup sobie K&N i nic z nim nie rób, na zasadzie: jest pnp, będzie fajny dźwięk, mocy raczej nie zabierze albo zrób sam, podobnie jak ja. Jak już zamierzasz robić osłonę, to nie ma sensu kupować małego stożka i kawałka rurki za 650 zł, bo możesz to samo mieć za 200.


« Dodane: 27.01.2015, 21:15 »

Cytat: SAGAL w 27.01.2015, 17:56masz 2 różne stożki obydwa bardzo dobre
Z tego to zdecydowanie Pipercross, ma bardzo sensowną cenę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TowerST

Cytat: Tomasz w 27.01.2015, 21:13
Dlaczego? Jeśli chodzi o jakość filtracji, to nie ma takiej zależności.

Jest zależność w filtracji i wykresie. Na stronie Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.hothatch.org jest fajny test. Klasyczny stożek ujdzie jeszcze jak jest za nim MAF - bo to on wyłapie większe paprochy, bez MAFu tylko gąbka.
RS Mark III / było ST225 / ST150

T

MAF łapie paprochy? Przepraszam, ale nie potrafię sobie tego wyobrazić. :)

A ogólnie, co do jakości filtracji, to -- tak jak napisałem -- nie ma takiej zależności, że filtry gąbkowe filtrują lepiej niż np. te z gazy bawełnianej. Są różne filtry, np. gąbkowe HKS są jednymi z najgorszych pod względem filtracji, a z drugiej strony jest dużo tradycyjnych, które filtrują doskonale. Statystycznie najlepiej filtrują chyba suche filtry z uretanu (gaza syntetyczna).

Co do testu na Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.hothatch.org, to podaj dokładny link. Ale nawet bez patrzenia jestem pewien, że nie przetestowano tam wszystkich dostępnych filtrów, tylko najwyżej kilka wybranych.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TowerST

przez filtr gazowy jest większa szansa penetracji (przepchanie się) większych ciał obcych, przez gąbkę zdecydowanie mniejsza. Jak MAF może zatrzymać większe ciało obce wystarczy zerknąć choćby na to zdjęcie i sitko Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://i.ebayimg.com/00/s/MzI5WDM5NA==/z/KB4AAOSw~1FUXSoR/$_20.JPG

Zgodzę się, że część MAFów ma większe oczka więc trochę zgeneralizowałem. A link do fajnego testu filtrów proszę bardzo:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.hothatch.org/index.php?option=com_content&task=view&id=136&Itemid=51
RS Mark III / było ST225 / ST150

T

28.01.2015, 11:43 #58 Ostatnia edycja: 28.01.2015, 11:49 by badger
Cytat: TowerST w 28.01.2015, 07:52przez filtr gazowy jest większa szansa penetracji (przepchanie się) większych ciał obcych, przez gąbkę zdecydowanie mniejsza. Jak MAF może zatrzymać większe ciało obce wystarczy zerknąć choćby na to zdjęcie i sitko Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://i.ebayimg.com/00/s/MzI5WDM5NA==/z/KB4AAOSw~1FUXSoR/$_20.JPG
Przez żaden sensowny nie ma takiej szansy, używałem filtrów K&N, Simota, Fujita, Pippercoss, BMC i jeszcze jakiegoś noname i w żadnym wypadku w dolocie nie dało się znaleźć najmniejszego nawet pyłu. Co do obrazka, to ten gość chyba jeździł bez żadnego filtra po stepie... :) Jeśli tyle brudu miał na "kratce" to pewnie pierścieni w ogóle już nie miał.

Co do testu, to nie ma tam nic zaskakującego. Aftermarketowe doloty wypadły nieco lepiej niż seryjny, przy czym wszystkie wypadły właściwie tak samo (różnice na poziomie błędu pomiaru).

« Dodane: 28.01.2015, 11:49 »

Jeszcze a propos medium filtrującego:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



I tak to mniej więcej wygląda w większości testów, choć gąbkowe potrafią wypadać znacznie lepiej niż tutaj, bo tu zdaje się był testowany najgorszy filtr gąbkowy wszech czasów (pod względem filtracji) czyli grzybek HKS w starej wersji.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

zajc

Cytat: SAGAL w 27.01.2015, 17:56
masz 2 różne stożki obydwa bardzo dobre
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.motointegrator.pl/produkty/1216189-uklad-dolotowy-pipercross-ford-mondeo-30-st220-pk306
Na ebayu taki zestaw kosztuje coś podobnego do K&N 57i, więc jak tylko zobaczyłem tą cenę to złapałem za telefon. Dowiedziałem się, że towar jest niedostępny i nie wiadomo kiedy będzie dotępny, zamówienie indywidualne nie wiedzieć czemu też odpada. Od razu wiedziałem, że znając moje szczęście, coś będzie nie tak ;)
Cytat: Tomasz w 27.01.2015, 21:13
Moim zdaniem albo kup sobie K&N i nic z nim nie rób, na zasadzie: jest pnp, będzie fajny dźwięk, mocy raczej nie zabierze albo zrób sam, podobnie jak ja. Jak już zamierzasz robić osłonę, to nie ma sensu kupować małego stożka i kawałka rurki za 650 zł, bo możesz to samo mieć za 200.
No jasne, że cena się dla mnie liczy, chciałem coś pnp ze względu na brak czasu na kombinowanie z montażem. Pracuję w trybie zmianowym, często nie mogę się ogarnąć, ale za 200zł zamiast ponad 600 to biorę urlop na żądanie ;)
Jeśli to nie problem dla Ciebie Tomasz, to czy mogłbyś mi napisać czego będę potrzebował do zbudowania dobrego zestawu? Jaki stożek, redukcje, rury? Może jakieś linki dla ułatwienia? Z góry dzięki!