Czy większość v6 nie trzyma mocy?

olaf6500, 22.05.2016, 15:27 « poprzedni - następny »

olaf6500

Witam tak jak w temacie.
Czy wiecie czym jest to spowodowane.
Zkąd pytanie?.
Większość osób jako tuning poleca wymiane motoru I4 na V6.
Ja sam posiadam 1.8 125km w mdo mk3 które po zhamowaniu ma 136km/176nm.
Sam się zastanawiałem nad wrzuceniem v6 ale....nigdy nie wiadomo na co się trafi a doprowadzenie do seryjnej mocy może zjeść finansowo i zniechęcić.
Wiadomo że v6 ma większe możliwości tuningu niż I4 ale... za granicą lub dalej te silniki są bardzo lubiane i moce 200+ nikogo nie dziwią.
Otwarta dyskusja a może ktoś już przerabiał 1.8 lub 2.0 duratec.

sseebbaa1

Lubię V6, ale i 4-cylindrowiec ma swoje zalety. Główną zaletą jest szersza dostępność części do wzmocnienia silnika. Trzeba sięgnąć do oferty z USA, ale warto to zrobić, bo Duratec 2.0 oraz 2.3 są tam popularne.
Gdybym to ja miał taki silnik przerabiać, to na pewno przetrzepałbym ofertę ze Stanów, chociaż w UK też lubią wsadzać te silniki do aut typu Caterham Seven.

Co do trzymania mocy w V6, to rzeczywiście z reguły na rzetelnych hamowniach pokazują lekko poniżej danych fabrycznych. Ale już drobne modyfikacje (niezbyt kosztowne) przywracają moc do normy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

olaf6500

Dokładnie części jest sporo a motory 1.8/2.0/2.3 mają bliżniacze głowice więc tuningowych gratów jest troche.
Ja bym zmienił na v6 dla dźwięku bo pięknie to wyje na przelocie

olaf6500

Nikt nic nie napisze ciekawego w tym temacie....czyżby każdy tylko v6.
To ja żeby zwrócić waszą uwagę na silniki I4 wrzucam fakt że po angielsku ale tłumacz google chyba u każdego działa link Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.sbdev.co.uk/History_files/History_DuratecTuning.htm
ps. Silnik z Mazdy MPS jest bliżniaczy do naszych fordowskich motorów i wiele części może pasować a to już coś.

T

Fordowskie V6 trzymają moc, to co ma wpływ na moc w samym silniku czyli pierścienie i zawory jest bardzo trwałe. Jeśli auto ma za mało mocy to ma brudny dolot i zapchane katalizatory (dotyczy to praktycznie każdego egzemplarza, o ile ktoś się tym wcześniej nie zajął), ew. uszkodzone jakieś czujniki.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Co masz na myśli piszac brudny dolot?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

morhot

Na Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.cougarklub.pl user D2PAWEL wysunął teorię, że spadki mocy w V6 w rejony 155-160 KM mogą wynikać z rozciągającego się łańcucha rozrządu. Miałoby to skutkować przesunięciem faz rozrządu o "ileś tam" i w efekcie nieoptymalne napełnienie cylindrów.
Mruczenie widlastej szóstki jest jak balsam na udręczoną codziennością duszę.