Focus ST MK2 300bhp+

deannn, 20.07.2016, 16:13 « poprzedni - następny »

bdaras

TAM -> masz rację w pewnych sprawach. Nikt nie chce wydać kasy na wymarzony samochód i później żałować. Tym bardziej, że masa samochodów na rynku to odpicowane szroty sprowadzone z zagranicy. Z resztą wiem jak wielu ludzi w mocnych autach do nich podchodzi. Sam miałem parę propozycji na zamianę za jakieś mocne auto i właściciel jeszcze się chwalił jak go upala na 1/4 mili i na jakiś zlotach.
Ja sam jak kupowałem samochód od Bartka miałem obawy ale jak go oglądałem i rozmawiałem z Bartkiem to widziałem jakie miał podejście i że robił modyfikacje z głową.  Z resztą nawet po zakupie, żeby mieć spokojną głowę dałem auto do sprawdzenia pod względem strojenia i wartości AFR i EGT. I sprawdzały to osoby mające wieloletnie doświadczenie w modyfikacjach i sukcesy sportach motorowych.
Ale nie o to mi chodzi. Mi po prostu chodzi o rzucanie nieprawdziwych teorii na temat, że auto co chwila zmienia właściciela, że pewnie pęknięte tuleje, itp. Bardzo łatwo pisać takie osądy nie widząc i nie znając ani samochodu ani właściciela. Łatwo wytykać ale np. że zmodyfikowałem np. hamulce to już nikt nie zwróci uwagi.
Co do mocy. Spytał się ktoś o zwiększenie mocy? Skąd się wzięło? Nie, tylko że już podkręcił i pewnie zarżnął silnik. A prawda jest bardzo prosta.
Postaw się w mojej sytuacji. Masz zadbane i z głową zmodyfikowane auto, żal ci go sprzedawać ale nie masz czasu nim jeździć i wystawiasz je na sprzedaż a ludzie piszą nieprawdziwe osądy. Myślę, że wielu z was zrobiło by się nie miło.
AIRTEC GEN3, Oil cooler RS, Bosch 550, Miltek Sport 3", K&N, Eibach B12 Pro Kit, Ford Racing, Quaife, Helix 1, Dreamscience block mod,Brembo + DS UNO, Yokohama Advan Sport v105 19/235/35

TAM

Rozumiem, że odczucia możesz mieć niemiłe. Ale przecież nikt nie odnosił się personalnie do Ciebie. Zupełnie niepotrzebnie się przejmujesz – sprawę wyjaśniłeś i to w zupełności wystarczy. Ja tylko napisałem, jak to mogło wyglądać z punktu widzenia forumowiczów.

PyRsHaL

Jeśli jest tak jak mówisz to cofam swoje słowa i bardzo przepraszam jeśli uraziło Cię to jakkolwiek.

Niestety, ale podszedłem do tego podręcznikowo, gdzie w przypadku tych samochodów w większości przypadków nowi właściciele doprowadzają do usterek poprzez nieumiejętne posługiwanie się - najczęściej akurat półosie :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

bdaras

PyRsHal, przeprosiny zostały przyjęte  :) Doceniam to.

Zdarza się tak i nikt nie jest nieomylny.
A co ukręciłeś półosie  :P

Mógłbyś mi coś doradzić w temacie zawieszenia?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,4950.msg57947.html#new
AIRTEC GEN3, Oil cooler RS, Bosch 550, Miltek Sport 3", K&N, Eibach B12 Pro Kit, Ford Racing, Quaife, Helix 1, Dreamscience block mod,Brembo + DS UNO, Yokohama Advan Sport v105 19/235/35

PyRsHaL

Półosi nie ukręciłem i wg Tomka z FSV są w bardzo dobrym stanie porównując je z ich innymi bywalcami :)
Rekordzistom od psucia półosi jest chyba wilhelm :D
W przyszłym roku wolę sprawić sobie komplet pancernych i ori sprzedać niech służą komu innemu.
Za to aktualnie jesteśmy na finiszu składania auta do kupy po zamykaniu bloku, wzmacnianiu głowicy itd itp
W przyszłym tygodniu odbiór i docieramy :P

Co do zawieszenia to raczej Ci nie pomogę, bo u siebie mam praktycznie serię...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

weksla

Ja też bdaras nie pisałem przecież do Ciebie tylko "tak w powietrze" odnośnie zmian właściciela.  Takie miałem odczucie po moich dość częstych wejściach na ogłoszenia samochodowe forda st/rs.  Kojarzę że przewijał się dość często.  Może się mylę.  Co do mocy to przepraszam za moje niedowierzanie ale nadal nie wierzę w wiarygodne i stabilne 390 koni.  Popieram to swoim doświadczeniem oraz znanych mi kilku ludzi z przedliftowymi silnikami HYDA w którym nie było żadnych modyfikacji szczelin między tulejami cylindrów (wkładka,  blaszki UK).  A z tego co się doczytałem w Twoim aucie nie było takich modyfikacji albo o nich nie wspominasz. Tym bardziej że piszesz o doładowaniu ponad 2bary.
Ja tylko stwierdzam fakty a popieram to jakimś tam obeznaniem w temacie.  Co do hamulców to super.  W zasadzie to podstawa przy takim wzmacnianiu mocy.  Co do zawieszenia to ja osobiście polecam Sprężyny Eibach ProKit oraz amortyzatory Bilstein B6 w zupełności starczą.  To na początek.  Potem można bawić się w tuleje poliuretanowe,  lepsze stabilizatory itp. 
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

bdaras

weksla, spoko  ;) Myślę, że temat co do zmian właścicieli itp. teorii już wyjaśniłem.
Tak na przyszłość będzie jakaś nauka dla nas wszystkich aby pochopnie jak się nie jest czegoś pewnym nie pisać. Odczucia odczuciami ale fakty bywają inne. Gniewać się nie gniewam bo i tak niespecjalnie mi zależało na sprzedaży foczki. Z resztą Jacek z Piły (tak się domyślam, że on założył ten wątek) dobrze wie, że go nie namawiałem na kupno a wręcz sam pisałem, że jeżeli ma mieć niespokojną głowę to niech da sobie spokój i modyfikuje dalej swoje auto. W końcu ma mieć z tego frajdę a nie głowę pełną czarnych scenariuszy.
Co do modyfikacji poczynionych i tych późniejszych to myślę, że najlepiej już będzie pisać w wątku gdzie przedstawiłem swoją foczkę
AIRTEC GEN3, Oil cooler RS, Bosch 550, Miltek Sport 3", K&N, Eibach B12 Pro Kit, Ford Racing, Quaife, Helix 1, Dreamscience block mod,Brembo + DS UNO, Yokohama Advan Sport v105 19/235/35