SWAP silnika ST200

KNGARAGE, 21.11.2016, 20:59 « poprzedni - następny »

KNGARAGE

Siema,
jestem Krystian i chciałbym dowiedzieć się kilku istotnych rzeczy o czekającym mnie
SWAPie silnika ST200 do mojego Forda Capri MK1B.
Sprawa wygląda następująco. Jestem w trakcie pracy nad budą mojego Capriego.
Długi czas zastanawiałem się nad doborem odpowiedniego silnika i tym czy modzić autko czy pójść raczej w żółte blachy. Wybór padł jednak na stworzenie pierwszego Capriego MK1 z sercem ST200(z tego co wiem jest to taki pierwszy projekt odnośnie mk1).
silnik muszę wstawić wzdłużnie co wiąże się z długą skrzynia i innym mocowaniem silnika.
I tu zaczyna się moja lista pytań. ;) mieszkam aktualnie w Sopocie, jeśli w okolicy trójmiasta jest jakiś właściciel st200 to chętnie się z nim spotkam bym mógł się dowiedzieć i zbadać dokładnie kilka istotnych elementów odnośnie silnika.
Jeśli jest na forum osoba z którą mogę porozmawiać na temat tego Silnika to proszę o kontakt. 669668058.

T

Zdecydowanie lepiej zrobić swap 3,0 -- dokładnie to samo, co 2,5, a będziesz miał dużo więcej mocy i momentu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KNGARAGE

Chce możliwie jak najmniej elektryki na silniku.  Silnik st200 z Mondeo spełnia moje wymagania dlatego padł taki wybór.

MAG

Może sie nie znam, ale niby dlaczego 3,0 ma mieć wiecej elektryki?

ST200 standardowo wypluwa w okolicach 180KM, a 3,0 w okolicach 200KM plus więcej Nm, a blok jest niemal identyczny...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

KNGARAGE

St200 z mk2 ma 2.5 v6 24V i 205KM

MAG

Ja napisałem ile ma w realu, a nie w teorii.

Przez 3,5 roku jeździłem ST200 i zrobiłem nim ponad 80tkm, więc pewne wyobrażenie na temat tego silnika mam...




btw - mój ST200 był jednym z najmocniejszych w Mondeo Klub Polska i na hamowni pokazał 190KM...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

KNGARAGE

A czym teraz jeździsz?  Masz autko z tym silnikiem? Rozumiem ze miałeś tego 2.5?

MAG

22.11.2016, 15:13 #7 Ostatnia edycja: 22.11.2016, 15:17 by MAG
ST200 (oryginalne, z polskiego salonu) sprzedałem jakieś 8 lat temu.
Potem było ST220, potem S-Max 2,0TDCI, a wiosną miną 3 lata jak jeżdżę S-Max'em 2,5 Turbo...






A tak btw, to nie byłoby łatwiej zrobić swap'a ze Skorupy Cossworth'a?
Toto przynajmniej już wychodził jako RWD, więc chyba dużo łatwiej byłoby to przeszczepić do budy z Capri (miałem kiedys wizje, żeby takie cos zrobić w Taunusie, który był moim pierwszym autem, ale na wizjach sie skończyło...)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: KNGARAGE w 22.11.2016, 10:50Chce możliwie jak najmniej elektryki na silniku.  Silnik st200 z Mondeo spełnia moje wymagania dlatego padł taki wybór.
Przeczytaj ten opis: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,2720.0.html

Co do ST200 to jest dokładnie tak jak pisze MAG. Te auta mają w praktyce niewiele więcej mocy niż zwykłe 2,5 V6 (180 vs 160 w mk2 czy 165 w mk3). Szczególnie teraz, po latach. Dodam, że moje 3,0 miało 240-250 KM, a nawet bez specjalnych modyfikacji seryjnego osprzętu spokojnie przekroczysz 200 KM przy dużo lepszym momencie niż w 2,5.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KNGARAGE

myślałem nad 2.9 COSSWORTHema ale to już było :D a Capri w sersji ST byłby pierwszy :)