[S-Max] 2.5 T - wymiana rozrządu

orzel_man, 13.02.2017, 10:15 « poprzedni - następny »

orzel_man

Witam,
Panowie jestem w okolicach 190 tys z licznikiem.
próbuje odgrzebać w historii info odnośnie rozrządu i z tego co udało się ustalić to był robiony w okolicach 105 tys.
Pasek zaczą popiskiwać, a szykuje mi się w tym roku dłuższa trasa.
teraz pytanko.
Wymieniać wszystko, razem z pompą.
Czy wymieniać uszczelnienia na wałkach - z tego co wiem to potrzebne są blokady przy takiej operacji - wtedy raczej bym w ASO to robił

czy paski i pompę można wymienić bez blokad?
Mam zaufanego mechanika, który mógłby mi to zrobić.
aczkolwiek jeśli dojdą uszczelnienia, to zostaje jedynie ASO.

Jakie zestawy byście polecili.?
nie mam zamiaru oszczędzać, ma być solidnie i dobrze.
auto pomodzone, więc wolę wymieniać zanim coś się wysypie.
dzięki

MAG

Jesli robić to tylko z pompą wody.
Uszczelniacze jesli sa ok, to czy jest sens ruszać? Nie jestem pewien...
Bez uszczelniaczy blokady nie sa potrzebne.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

orzel_man

13.02.2017, 11:00 #2 Ostatnia edycja: 13.02.2017, 11:04 by orzel_man
No właśnie tu jest temat...
czy ruszać jak jest ok... czy NA RAZIE odpuścić i wymienić graty te które można wymienić.

Magu polecisz jakąś firmę?
INA? SKF ? - to chyba to samo, sam nie wiem już.
Jaka pompa.?
czy ori lepiej ?

MAG

13.02.2017, 12:26 #3 Ostatnia edycja: 13.02.2017, 12:28 by MAG
Nie pamietam co było u mnie wsadzane - zaufałem swojemu mechanikowi...

« Dodane: 13.02.2017, 12:28 »

Pompa wody była na 99% SKF, pasek chyba Gates, a reszta ori, ale moge sie mylic ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

orzel_man

no waham się co do tych uszczelnień.
nie wiem w jakim są stanie.
a jak już będzie rozbierane,... to bym wymienił.
i spokój na jakiś czas.

MAG

Przypomniałem sobie, ze rolki i napinacz były INA - to były chyba ori robione dla Forda

Powiem tak - gdybym miał jechać do ASO i płacić tylko dlatego 2 razy tyle, zeby mieć te uszczelnienia zrobione to chyba bym odpuścił, ale gdybym miał warsztat gdzie mi zrobia to porządnie za duzo mniejszą kase, to bym wymienił.

Zadzwoń może do Godart w Gdyni albo w Gdańsku do Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Warsztatowcy.pl lub TomFord (dokładnie to akurat oni są w Chwaszczynie pod Gdańskiem), to może przy okazji wycieczki na spota do Gdańska bys sie na te robote umówił...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

orzel_man

13.02.2017, 17:42 #6 Ostatnia edycja: 14.02.2017, 08:19 by orzel_man
Tak jak pisałem na FCP. 3200 to sporo hak za taka robotę. Zobaczę czy u siebie dam radę coś ogarnąć.

« Dodane: 13.02.2017, 20:03 »

Znalazłem fakturę
Wszystko. Pompa. Paski. Uszczelnienia itd były robione we wrześniu 2012.
Przy przebiegu 105152.
Wiec chyba uszczelnienia sobie odpuszczę i powymieniam. Paski i osprzęt.
Na fakturze widzę dwa klinowe i jeden rozrządu.


« Dodane: 14.02.2017, 08:14 »

dla zainteresowanych.
poniżej foto z kompletem rozrządu (bez kół) i numerami ori części do 2,5T HUWA
Teraz wymienie wszystkie paski łącznie z rozrządem i pompe wody.
powinien być spokój na kolejne 100 tys mam nadzieje.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 14.02.2017, 08:19 »

Polecicie kogoś z częściami na forum ?