[Mondeo] Zawieszenie do ST220 kombi — Bilstein B6 + Eibach ProKit + dodatki

T, 31.03.2017, 23:58 « poprzedni - następny »

T

Mam do sprzedania sportowe zawieszenie pasujące do ST220 kombi oraz innych Mondeo mk3 kombi (łącznie z wersjami z sampoziomowaniem "nivo" z tyłu).

Wygląda tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Natomiast auto z tym zawieszeniem wyglądało tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jest to jedno z najlepszych, jeśli nie najlepsze zawieszenie dostępne do tego auta. Jak wielokrotnie pisałem, zamontowanie go zawsze uważałem za najlepszą modyfikację w moim aucie, lepszą nawet niż swap. :) Prowadzenie auta zmienia się zasadniczo, w porównaniu do seryjnego. Auto prowadzi się "jak przyklejone", a przy tym pozostaje wystarczająco komfortowe nawet na 18" felgach. Każdy zakręt to przyjemność, jazda z prędkościami grubo powyżej 200 km/h także.

Dlaczego? Wystarczy spojrzeć na grubość przednich amortyzatorów (sztywność). Taki setup nie ma także porównania do wymiany samych sprężyn, bo amortyzatory Bilstein B6 Sport mają dużo większą siłę tłumienia. To powoduje, że nie ma problemu z pokonywaniem progów zwalniających i zdecydowanej większości krawężników, bo auto nie przysiada po zjechaniu z nich. Jedynym ograniczeniem jest fizyczny prześwit samochodu.

Sprężyny Eibacha to nominalnie -40 z przodu i -30 z tyłu. Sprężyny te były zamawiane w Fordzie według VIN z V6 i numeru FINIS. Nie są to sprężyny od TDCI, które montuje większość osób i które niestety w V6 powodują efekt "przysiadania tyłu". Z moimi nie ma tego problem, co widać na zdjęciu.

Do zestawu dołączam też elementy mocujące do przedniego zawieszenia, czyli podsumowując:

- amortyzatory Billstein B6 Sport,
- spręzyny Eibach Pro-Kit -40/-30 mm,
- łożyska/poduszki przednich amortyzatorów.

Całość ma przebieg tylko ok. 30-40 tys. km (wymienione ok. rok przed swapem). Stan bardzo dobry, nie było z zawieszeniem żadnych problemów, nie zauważyłem żadnych objawów zużycia, a na punkcie zawieszenia mam zawsze małą obsesję. :) Zostało obejrzane przez mechanika przy demontażu i także nie miał do niego żadnych zastrzeżeń.

Taki nowy zestaw to ok. 3300 zł.

Moja cena to 1599 zł.
Do negocjacji dla zdecydowanego nabywcy.

Gorąco polecam!

PS Zawieszenie pochodzi z mojego byłego auta: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,99.0.html.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Nowa cena: 1549 zł. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Nowa cena: 1497 zł.

I przy okazji kilka dodatkowych informacji na temat tego zawieszenia. Jak pewnie niektórzy wiedzą amortyzatory Bilsteina z wyższych serii (w tym B6) to jedne z niewielu, które nadają się potencjalnie do regeneracji (i przy okazji dostosowania pod indywidualne gusta), a sprężyny Eibacha uchodzą za pancerne. Bez cienia przesady można więc powiedzieć, że o ile nowy właściciel nie uszkodzi fizycznie zawieszenia lub nie będzie miał kosmicznego pecha, to może ono przeżyć jego auto. :) A gdyby taki pech się zdarzył, to każdy z elementów można wymienić osobno. Te dwie rzeczy odróżniają to zawieszenie od większości egzotycznych ofert na Allegro i był to jeden z argumentów, dla których sam zdecydowałem się na takie właśnie zawieszenie.

Kolejna rzecz, która odróżnia je od np. tanich gwintów to zupełnie inna jakość, sztywność (w rozumieniu sztywności konstrukcji, nie subiektywnie odczuwanej twardości zawieszenia) i charakterystyka pracy amortyzatorów. Dlatego właśnie to zawieszenie jako nowe kosztuje ok. 3000 zł. Tanie tzw. "gwinty" to natomiast najzwyklejsze tanie amortyzatory, które zostały dodatkowo nagwintowane. I nawet ta możliwość regulacji wysokości jest często iluzoryczna, bo gwint potrafi dość szybko skorodować i się zatrzeć. Być może auto na obu wygląda podobnie (bo stoi niżej), ale prowadzi się zupełnie inaczej.

O wpływie różnych zawieszeń na prowadzenie auta warto poczytać na forach typowo racingowych, np. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.racingforum.pl.

Na koniec ciekawostka. Mechanik, który demontował zawieszenie stwierdził, że przednie amortyzatory mają regulację twardości. Nic na ten temat nie wiedziałem, ale faktycznie — pokazał mi śruby regulacyjne. Nie podaję jednak tej informacji jako 100% pewnej (warto byłoby to potwierdzić u producenta), ale najprawdopodobniej rzeczywiście tak jest. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

kuba01a

same sprężyny są do kupienia czy tylko komplet?
115 hp to juz tylko w dowodzie zostało :)

T

Póki co komplet, chyba, że znajdzie się chętny na same amortyzatory. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T


kuba01a

komplet? :(
115 hp to juz tylko w dowodzie zostało :)

T