[Focus] Dmuchawa nawiewu [FF mk2]

enforte, 01.04.2017, 15:40 « poprzedni - następny »

enforte

Czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie dalej szukać usterki?

Mam wersję z automatyczną klimatyzacją. Nie działa nawiew, ustawianie z panelu max obrotów nie uruchamia jej.

Z rzeczy sprawdzonych:
- selftest panelu + wyświetlanie kodów błędu klimatyzacji - brak kodów
- obd - brak kodów
- na kostce dmuchawy - jest napięcie
- dmuchawa wpięta "na krótko" do zapalniczki - działa. Używałem w tej konfiguracji dobre kilkanaście godzin, trudno powiedzieć żeby dmuchawie coś dolegało (nie pali też bezpiecznika 5A przez który ja podpinam)
- podejrzenie padło więc na opornicę (tzw. jeża) - skoro daje te 12V na kostkę, to może nie daje rady pracować pod obciążeniem. Niestety podmiana opornicy na inną nic nie dała.

I w tym momencie skończyły mi się pomysły, bez solidnych 'podstaw' nie chce mi się za bardzo demontować panelu lub szukać zamiennika. Panel wygląda na sprawny, przyciski reagują, klapy są wysterowane. No chyba, że akurat jest tam oddzielna wtyczka do sterowania dmuchawą i akurat ona wypadła ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

enforte

31.05.2017, 16:59 #1 Ostatnia edycja: 31.05.2017, 17:05 by enforte
I sytuacja się nie poprawia.
Dmuchawa zaczęła palić bezpiecznik zapalniczki 15A i już nigdy więcej nie zakręciła.

Mam nową dmuchawę (nową, bo przyjmuję, że nie ma sensu dwa razy podchodzić do rozbiórki wnętrza).
Wyciągnąłem wiązkę na tyle, żeby dmuchawę i na obu opornicach dalej nie działa.
Mam takiego pecha do opornic czy problem może leżeć jednak gdzieś indziej?

Z rzeczy, które jeszcze w miarę chciałoby mi się robić - mogę sprawdzić/poprawić luty panelu
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

enforte

Ostatecznie problem rozwiązany bez wymiany ani jednej części, ale po kolei:

1. Podmieniłem panel klimatyzacji, opornicę, dmuchawę (na kablach) - nie działa
2. Sprawdziłem przewody panel-rezystor w poszukiwaniu przerw - wszystko ok
3. Pomierzyłem, co się dzieje w instalacji gdy nie ma panelu -  [ProTip] okazuje się, że w tej konfiguracji dmuchawa startuje z pełną szybkością - idealny sposób na sprawdzenie wszystkiego poza panelem. Nowa dmuchawa i rezystor startują
4. Złożyłem jeszcze raz zestaw z nowych części - sterowanie i nawiew działają
5. Podpiąłem stary panel - nadal ok, stary rezystor - też ok

W tym momencie zwątpiłem i zakładając, że skoro mam części na wymianę, to można zaryzykować podpięcie starej dmuchawy. I tu następuje szok - cały zestaw, na starych częściach jest sprawny. Jedynym wyjaśnieniem jakie mi przychodzi do głowy są problemy ze stykami.

Mam nadzieję, że opis (i hak z kroku 3) pomoże komuś w diagnostyce lub pozwoli na ominięcie zakupu części ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146