Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Puma 1.7 VCT

animag101, 22.04.2017, 23:11 « poprzedni - następny »

animag101

Witam serdecznie :)
Czas najwyższy chyba pokazać swoją fordzinę.

Słowem wstępu. Jako pierwsze autko miało być coś małego, ale nigdy w Pumę nie celowałam. Znana mi była z Ford Racing czy Colina, więc wydawała mi się totalnie poza zasięgiem. Ale sama nie wiem jak to się stało, że w końcu stała się tą jedyną poszukiwaną - tak oto trafiła w 2014 w moje ręce. Niestety nie ma ze mną łatwo, bo coraz bardziej (w miarę studenckich możliwości) uciekam w mody ;) Nie lubię nudy, a zbudowanie autka pod siebie daje niesamowitą satysfakcję :D

Jeżeli chodzi o suche podstawy:
produkcja koniec '99, pierwsza rejestracja w '00
1.7 VCT 125KM
edycja limitowana "Futura", także poszczycić się mogę dość fajnym skórzanym Recaro

A teraz trochę zdjęć:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



I trochę szczegółów.
17" 7,5J ATS DTM Competition a na nich 205/40

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Gwint musi być, TA Technix co prawda, ale nie ma łatwo ze zdobyciem niczego innego, a do tego dystanse po 20 na przód i 30 na tył. Niestety nie jest tak nisko jak bym chciała, ciągle kombinujemy jak urwać jeszcze trochę :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dedykowany wydech Ultera

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Stożek K&N i rozpórka D&W

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ledowe oringi

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ksenon 8k

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Stan na kwiecień 2017. :)

Kris1976

Fajna Pumka. Wg mnie typowo dziewczyńskie wozidło. Mimo to a może właśnie dlatego ;)... zawsze się za nim oglądam. Jak na ten rocznik Puma i Cougar wyprzedzały swoją epokę.
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Adiko.

Piękna pumka, nie wiem czemu ale jaram się dziewczynami które modza tak auta.
Hehe
Co do gwintu, ta technix to najgorszy z możliwych, straszny beton i do tego jakość słaba.
Następnym razem pomyśl o FK lub jak fundusze pozwolą o AP.
Powodzenia w dalszych modach.

sseebbaa1

Cytat: animag101 w 22.04.2017, 23:11nigdy w Pumę nie celowałam. Znana mi była z Ford Racing czy Colina
Rzeczywiście z tymi kołami i obniżonym zawieszeniem wygląda jak wycięta z gry komputerowej :stupid:
Delikatne wieloszprychowe koła super pasują do lekkiego autka.

Fajnie, że przyłożyłaś się też do tuningu mechanicznego, a nie tylko wizualnego. Gratuluję.
Dystanse dobrane na styk! Aż dziwię się, że koła nie obcierają :o

Zastanowić się można nad osłoną termiczną oddzielającą stożek od silnika. Nie wiem jak bardzo ten silnik nagrzewa komorę, ale osłona na pewno nie zaszkodzi, a ma szansę obniżyć temperaturę powietrza zwłaszcza przy niższych prędkościach.

No i przejedź się na hamownię! Jestem ciekaw czy stożek, a zwłaszcza wydech coś dały...


Cytat: animag101 w 22.04.2017, 23:11coraz bardziej (w miarę studenckich możliwości) uciekam w mody ;) Nie lubię nudy, a zbudowanie autka pod siebie daje niesamowitą satysfakcję :D
Przy takim Twoim podejściu do tematu jestem spokojny o dalsze pozytywne modyfikacje! :D
Witaj na forum!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

animag101

Z TA wiem doskonale jaka jest sytuacja... Docelowo miał być AP, ale niestety w tym momencie jest nieosiągalny do mojego rocznika (inny rodzaj mocowania amorka). Jedyne co, to gdzieś wyczaiłam KW, ale cena przewyższa wartość auta, więc... Szukałam długo używek, myślałam, że coś się trafi, ale niet. Jazda na -40 i ciągły wygląd jeepa mi przeszkadzał, więc zaryzykowałam i postawiłam na TA. Nie ma źle, myślałam, że będzie gorzej. :P

Dystanse faktycznie na styk! Z tyłem problemu nie było, cholernie bałam się o przód, bo tam miejsca za dużo nie ma, ale jak po montażu skręciłam na maxa i nic nie zatarło, to odetchnęłam :D

O takiej osłonie nigdy nie myślałam, chyba muszę w takim razie coś o niej poczytać.

Dzięki za miłe słowa! :D

caqerr

Cytat: animag101 w 23.04.2017, 14:35Jazda na -40 i ciągły wygląd jeepa mi przeszkadzał, więc zaryzykowałam i postawiłam na TA.

I pomyśleć ,że pisała to kobieta  :stupid:
Ładna puma, dawno nie widziałem tak zadbanej  8)

veg

Cytat: caqerr w 23.04.2017, 20:28
I pomyśleć,że pisała to kobieta  :stupid:
O tym samym pomyślałem  :evil:

Ale facet ma z nią fajne życie  :D :D :D

Cons

a pomyśleć, że u mnie na osiedlu drugi rok stoi pumka pod drzewem :-/
Fiesta ST MK7

Toretto88

Super wozidelko, pewnie nie jeden facet widząc to autko myśli co za 'chlopaczek' nim faktycznie jeździ ;D

Widzę że koleżanka z Krakowa, więc nie pozostaje mi nic jak zaprosić w imieniu FKP na regularny comiesięczny spot małopolskich Focusów ale każdy Ford jest mile widziany. Parking Decathlon zakopianska godzina 18 :D

animag101

Opuszczone Pumy to coraz częstszy widok. Aż strach patrzeć nawet w jakim stanie pojawiają się teraz na OLX do kupienia...  Fatalnie to wróży, także trzeba ratować rodzyneczki, żeby ich nikt nie zapomniał :)

Niestety studiuję we Wrocławiu i większość roku Puma jest tutaj... Ale jak powrócę w domowe rejony, to bardzo chętnie wpadnę :)
Dziękuję za zaproszenie!

TAM

Z ogromnym sentymentem wspominam to autko. A miałem 2 Pumy... Daje niesamowitą frajdę z jazdy. Trakcja rewelacyjna, przy właściwie ustawionej geometrii jeździ jak gokart, spokojnie pokonuje zakręty o 10-15 km/h szybciej niż najlepsze samochody. Silnik 1.7 VCT też robi doskonałą robotę, ciągnie równo od 2k aż do końca skali, no i Puma waży niewiele więcej niż Fiesta (zrobiona jest na jej płycie podłogowej)...

steveno

stare ale jare :) jeden z moich młodzieńczych marzeń.gratuluje zakupu ładnie się prezentuje
Do przodu!!!

animag101

TAM, miło słyszeć, że jesteś ex Pumiaczem! :)

[UPDATE]
- założone odboje poliuretanowe
- w poszukiwaniu opony 195/40

TAM

21.05.2017, 17:04 #13 Ostatnia edycja: 21.05.2017, 17:07 by TAM
Nie strasz tymi oponami, co to za rozmiar?! Do Pumy pasują felgi/opony: 195/50/15, 205/45/16, 215/40/16 i 205/40/17. Natomiast 195/40 nie pasuje do żadnego rozmiaru felg. Osobiście polecam 205/45/16 – jest to najlepszy kompromis między trakcją, komfortem i spalaniem.

animag101

Luźny pomysł. Jakby się trafiła okazja, to zamienię. Byle tylko nie wejść w naciągi. Na moim 7.5J jeszcze nie będzie ekstremalnie :)