Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Hamulce z 335 na 320

willsonblack, 29.08.2017, 20:06 « poprzedni - następny »

willsonblack

Witam. jak w temacie w moim focusie ST MK3 z 2015 r., na przodzie założone sa tarcze 335 (pakiet performance ST4) mm czy moge je zamienić na 320 mm zaciski są chyba te same.
Jak ktoś wie proszę o odp. z góry dzięks :)

sseebbaa1

Cytat: willsonblack w 29.08.2017, 21:06na przodzie założone sa tarcze 335 (pakiet performance ST4) mm czy moge je zamienić na 320 mm

Ale wiesz jaką reakcję powodujesz takim zapytaniem? :)
Zwłaszcza na forum tuningowym, które z założenia opiera się na modyfikacjach w kierunku upgrade, a nie downgrade?

Odpowiem na Twoje pytanie, ale proszę, abyś jeszcze raz przemyślał swój ruch, bo uważam go za bezsensowny...



Musiałbyś przejść drogę modyfikacji w kierunku dokładnie przeciwnym od innych użytkowników. Czyli musisz poszukać tematu zamiany tarcz o średnicy 12.6" na tarcze o średnicy 13.1" i postąpić odwrotnie.
Wówczas zobaczysz, że oprócz tarcz (co oczywiste) te dwa zestawy hamulców różnią się także jarzmami.
Jarzma pod 335 mm mają mocniej wysunięte otwory, którymi przykręcane są do zwrotnicy.
Swoją wiedzę czerpałem np. z tego tematu:
http://www.focusst.org/forum/focus-st-brakes/36021-12-6-13-1-upgrade.html

Różnica pomiędzy jarzmami:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Chciałbym Ci uświadomić, że większe tarcze mają oprócz większej średnicy jeszcze jeden atut. Chodzi o usytuowanie wlotów powietrza do tarczy od strony felgi, a nie od strony zawieszenia. Na zagranicznych forach podkreślano, że zasysanie powietrza od zewnątrz powoduje znacząco lepsze chłodzenie tarczy.
Zatem przechodząc na mniejszą średnicę zrezygnujesz nie tylko z lepszej dźwigni siły działającej na tarczę, ale również zrezygnujesz z usprawnionego chłodzenia tarczy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

willsonblack

29.08.2017, 22:29 #2 Ostatnia edycja: 29.08.2017, 22:35 by willsonblack
Chodziło mi tylko o zmianę tarcz bo mam problem z piszczeniem hamulców podczas jazdy po rozgrzaniu zaczyna piszczeć prawy przód a klocki zmieniałem na oryginały fordowskie. Na innych forach poradzili mi zestaw tarcz Zimmermana sport i do tego klocki ebc yellow.... ponoć to dobre zestawienie ale jak się przyjrzałem moim tarczom to wymiary się nie zgadzają . Tylko tym spowodowane jest moje pytanie

« Dodane: 29.08.2017, 22:35 »

Niestety na tarcze335 trzeba długo czekac

Thombike

Emmm...piszczą ci hamulce i chesz zmeiniać tarcze, bo kotoś tak doradził. I co powiedział? Że jak włożysz mniejsze to hamulce przestaną piszczeć? Myslałeś o karierze w stand-up? Masz talent i umiesz zebrać materiał zupełnie przez przypadek. :)

Rijndael

Polecam przeczytać ten artykuł:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,4307.0.html

Bardzo ogólnie -- albo skupiamy się na jakości hamowania, albo na takich detalach jak piszczenie czy pylenie. Pewnie jakieś zestawy piszczą rzadziej. Ale zwykle wystarczy lekko przegrzać klocki, żeby piszczały aż wierzchnia, zeszklona warstwa się nie zetrze.

Tarcze nawiercane odradzam, są mało trwałe i nic to nie daje poza wyglądem. Zmiana hamulców na mniejsze z powodu piszczenia to już w ogóle fatalny pomysł, nawet o tym nie myśl.

lancer340

Odświeżam....

Czy te hamulce 335 mm z mk3 ST będą pasować do mk2 ST ( zamiast fabrycznych 320mm ???