Mój nowy IC do Mondeo Mk3

Polarny, 06.09.2010, 23:23 « poprzedni - następny »

Polarny

Na razie tak na szybko, bo ostatnimi dniami niestety nie mam zbyt wiele czasu.

Kilka dni temu zakończyłem projekt nowego IC. Zdecydowałem się na zaprojektowanie swojego IC, a nie korzystanie z gotowców. Moim celem było stworzenie IC, który wszedłby w miejsce dostepne bez większych przeróbek. Z drugiej strony nie chciałem, by IC był przesadnie duży, bo to marnowanie mocy turbiny. Nasze auta w najlepszym przypadku dobiją do 200 KM, więc sens wkładania IC wielkości Airteca moim zdaniem mija się z celem. Ponadto IC większy częściowo byłby zasłonięty przez belkę absorbujacą. Plan był więc taki, by IC zmieścił się pod belką, a kończył wyżej niż zderzak. Takie umieszczenie ma jeden ważny plus - ciśnienie potwietrza wytwarzane przez kształt auta jest najwyższe na dole. Nie bez powodu więc montuje się IC najniżej. Cel udało się uzyskać.
Po pierwsze IC montuje się w oryginalnym miejscu. Nie trzeba nic wiercić, kombinować. Wystarczy usunąć dwa plastiki (boczne zaślepki) oraz uciąć dwa elementy plastikowe, by IC mógł być większy.
Mój IC wchodzi idealnie w oryginalny zderzak i nie trzeba nic przy nim ciąć. Korzystam też z oryginalnych rur (skraciłem je o jakieś 2 cm, bo IC jest szerszy).
IC ma boki wykonane z aluminium (a nie plastiku jak oryginał), więc cały IC pracuje.

Oto kilka zdjęć z montażu nowego ICka.

Nowy vs stary

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



plastiki które ucinałem - tutaj lewy

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



plastiki które ucinałem - ucięta lewa strona

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



plastiki które ucinałem - ucięta prawa strona

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



plastiki które ucinałem - ubie strony ucięte

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



zamontowany

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



zamontowany - widać, że nie zachodzi za belkę

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



zamontowany - widać, że jest jeszcze miejsce w zderzaku

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



zamontowany - widać, że jest jeszcze miejsce w zderzaku

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



widok przez kratkę u dołu

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Pozostaje pytanie jak to działa i czy działa lepiej.
Postanowiłem to zmierzyć. Zaraz za IC znajduje się czujnik IAT, który mierzy temperaturę powietrza schłodzonego już, które przeszło przez IC. I właśnie odczyty tego czujnika najbardziej mnie interesują.

Przejechałem się tuż przez montażem i zaraz po nim i oto wyniki z wykresami.

Załączam na nim temperaturę otoczenia (AAT), temperaturę po schłodzeniu (IAT) oraz prędkość (VSS). Celem intercoolera jest doprowadzenie temperatury powietrza tłoczonego przez turbinę do temperatury otoczenia (niżej się nie da). Tak więc im IAT jest bliższe AAT, tym lepiej. Im dalej, tym gorzej.

Stary IC

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Nowy IC

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Różnica jest ogromna. Stary IC puchnął do temperatury niemal 60*C, podczas gdy nowy do 24*C.


Wpływ na autko zmierzę w najbliższym czasie na hamowni, ale bez chipa wpływ będzie mniejszy. Największy zysk jest w gorące dni, gdy na stary IC traciłem moc, a na nowym nie będę.

Każdy zapyta o cenę. Otóż mnie ten interes wyszedł 1000 zł (już z montażem). Jest to to związane z tym, że to pierwsza szuka i koszt produkcji i eksperymentowania jest ciut wyższy. Pewnie przy kolejnym cena nieco opadnie. Ponieważ wiem, ze Weksla jest zainteresowany, więc jutro zadzwonie i pogadam z nimi. Mam nadzieję, że cenę 800 zł (już z montażem) uda się załatwić (montaż chyba 100 zł, więc można sobie odpuścić jak ktoś chce samemu i ma warunki).


Co sądzicie o tym?

weksla

No Polarny czarno na białym. eleganckie i profesjonalne podejście do tematu. Niezbite dowody:)
Ja jestem zainteresowany, bo i tak muszę wrzucić nowy:)
pozdro
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wojoo

troche drogo ... moj kosztował 1/2 ceny twojego :O ...

sam musze u siebie zmierzyc temp icka - dzisiaj po jezdzie dluzszej dotknalem swojego icka i był chlodny ...
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Wojo wrzuć zdjęcia i wymiary swojego oraz info jak z montażem. Bo ty korzystałeś z gotowca.

Aha, co do wymiarów swojego, to wrzuce je jutro, bo mam je w aucie.

damian88

no to gratulacje panowie. jedno pytanie a jak wrażenia z jazdy cos lepiej czy mozze odwrotnie

Polarny

Gadałem dzisiaj z chłopakami na temat produkcji kolejnych. Koszt pojedynczego to 750 zł. Jakby ktoś był jeszcze zainteresowany, to łapcie mnie przez PMa.

Oktan

Cytat: Polarny w 06.09.2010, 23:23
(...)
Różnica jest ogromna. Stary IC puchnął do temperatury niemal 60*C, podczas gdy nowy do 24*C.
(...)

bardzo dobry wynik !!
jeżeli osiąga się spadek temp. rzędu 30-35 stopni to oznacza, że IC jest dobrze dobrany i zamontowany

PS.: u mnie temat umarł na razie FUCK !!
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

wojoo

Cytat: Polarny w 06.09.2010, 23:36
Wojo wrzuć zdjęcia i wymiary swojego oraz info jak z montażem. Bo ty korzystałeś z gotowca.

Aha, co do wymiarów swojego, to wrzuce je jutro, bo mam je w aucie.

Wysokość rdzenia
   

300 mm.

Szerokość rdzenia
   

450 mm.

Grugość rdzenia
   

76 mm.

Wysokość całkowita
   

300 mm.

Szerokość całkowita
   

630 mm.

Grubość całokwita
   

76 mm.

Średnica wejść
   

76 mm. - 3 "

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

auchim

szkoda tylko że te wasze nie są plug&play
Polarny świetne wyniki pogralutować, oby dobrze się spisywał bo po fotkach to wykonanie wygląda na trochę tandetne niestety :(

weksla

Cytat: auchim w 07.09.2010, 23:14
szkoda tylko że te wasze nie są plug&play
Polarny świetne wyniki pogralutować, oby dobrze się spisywał bo po fotkach to wykonanie wygląda na trochę tandetne niestety :(

dlaczego tandetne??
A co może niby się stać z IC przecież spawy nie popuszcza hehehe.
nikt go oglądał nei będzie wiec czy on jest wypolerowany czy jest matowy to mi wisi:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

auchim

no właśnie nie jestem pewien czy spawy nie puszczą  :/

poza tym to trochę on nisko siedzi, jest jak dla mnie kwadratowy i niewiele większy od serii. Nie wiem czemu się upieracie że belka przeszkadza w czymś przy montażu IC, że niby zasłania część? co z tego? Jeśli jest wykonany z porządnych materiałów dobrze odprowadzających ciepło i zaprojektowany tak żeby miał dobry przepływ to i z tyłu w bagażniku będzie dawał radę

nie zmienia to faktu że pomiary Polarnego robia wrażenie, ale jak dla mnie to tylko dowodzi jak beznadziejna jest seria.
żeby był plug&play to za taka kasę bym go brał od razu, ale wole mieć wszystko nie ruszone żeby dość szybko dało się cała serię wrzucić z powrotem

weksla

objętościowo jest ponad 2 razy większy od standardu, wyniki sa wprost rewelacyjne, co tu dużo mówić wątpię ze np airtec da niższe temperatury, a jeśli tak to znikomo niższe. Duży IC może powodować dużego laga turbosprężarki co nie jest pożądanym efektem.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

auchim

a już tam nie pożądanym...
po prostu wymusza zmianę turbiny  8) więc jak nie patrzeć to też na plus  :evil:

T

Mi się projekt Polarnego bardzo podoba. Wyniki pomiarów pokazują, że wszystko działa jak należy. Wygląda na to, że Polarnemu udało się dobrać optymalną wielkość IC do jego silnika, więc montaż większego nic by nie dał, co najwyżej, tak jak pisze weksla, pogorszyłaby się reakcja na gaz. Ciekaw jestem jak będzie po strojeniu.

Co do wykonania, to nie bardzo wiem co tam jest tandetne. Chyba jedyne do czego można się przyczepić to kolanka, które mogłyby być gięte, a nie spawane, ale to raczej drobiazg.

Uwagę o IC w bagażniku nie bardzo rozumiem. Przecież IC umieszczony w miejscu gdzie właściwie nie ma przepływu powietrza praktycznie by nie działał.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

auchim

Cytat: Tomasz w 07.09.2010, 23:47

Uwagę o IC w bagażniku nie bardzo rozumiem. Przecież IC umieszczony w miejscu gdzie właściwie nie ma przepływu powietrza praktycznie by nie działał.

No troche źle to ujełem ale nie zmienia to faktu że lepszym designem i wykonaniem udało by się to samo osiągnąć a może i cos lepszego, belka zasłaniająca nawet znaczną część IC w niczym by nie przeszkadzała i można by było stworzyć cos plug&play bez potrzeby rzeźby