[Focus] ST225 ocena pracy wskaźnika doładowania

loockas, 07.10.2017, 12:04 « poprzedni - następny »

loockas

Mam prośbę do znawców :) Czy możecie rzucić okiem na mój filmik i powiedzieć mi czy to poprawne wskazania doładowania w tym samochodzie? Zdarza się, że wskaźnik zatrzymuje się na chwilę na ok 0,3/0,4bara i potem leci dalej. Widoczne zwłaszcza na pierwszych biegach, najczęściej na dwójce. Zrobiłem 6 testów, najbardziej jest to widoczne chyba na ostatnim (kiepsko widać, ale da się odczytać).

Pewnie to autosugestia ale mam wrażenie, że niedawno auto miało mocniejszego "kopa". Ale może się już przyzwyczaiłem...

Sorry za trzaski, ale miałem bardzo customowy uchwyt... :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=pYFYR4Ldfto


enforte

A jak wygląda to w odniesieniu do obrotów?

U mnie pełny bar pojawia się w sumie w okolicach 4000 obrotów i jest to dość gwałtowne (nie mówię, że nieprzyjemne).
Na pierwszym i drugim biegu to pełnego doładowania chyba nigdy nie widziałem, z drugiej strony też nie piłuję nie wiadomo jak wysoko tych dwóch biegów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

loockas

Za każdym razem starałem się deptać rownomiernie z pełnym butem do powiedzmy 6krpm. Wiadomo, że to byłą skrajność na potrzeby testu.

W sumie to całkiem możliwe, że szukam dziury w całym :P Wcześniej nie zwracałem na to specjalnie uwagi. A już zwłaszcza na pierwszych biegach, dlatego pytam czy tak ma być. Ostatni miesiąc jeździłem delikatnie, bo półosie umierały. Od środy zacząłem jeździć mocniej i rzuciło mi się to w oczy.

Naczytałem się kiedyś o wadliwych BS i DV, a ja mam to wszystko jeszcze seryjne. Widziałem kilka filmów na YT ze wskaźnikiem doładowania i wydaje mi się, że były te wskazania mniej "ospałe". Ale też trudno wywnioskować czy to co jest w internecie to też seria.

Thombike

Na YT mało jest chyba filmików z seryjnych ST. W moim mało kiedy jestem w stanie na wyższych biegach złapać moment, ze wskazówka jest na 1/3 czy nawet na 2/3 jak go przycisne. Teraz zrobiło sie jakby bardziej ospale i mam wrazneie, że szczelnośc nie jest taka jak powinna. Ale czy to jest w serii tak jak u Ciebie...Nie wyrokuje, ale chyba na pewnych obrotach powinno juz bić na maxa a u ciebie tego nie ma.

loockas

Rozmawiałem z kilkoma osobami co mają serię. Nikomu nie dobija na maxa, bo tyle seria nie pompuje. Wszystko się wydaje ok. Chociaż BS i DV wiosną pójdzie do wymiany przez chipsem.

Thombike

Cytat: loockas w 20.03.2018, 11:35
Rozmawiałem z kilkoma osobami co mają serię. Nikomu nie dobija na maxa, bo tyle seria nie pompuje. Wszystko się wydaje ok. Chociaż BS i DV wiosną pójdzie do wymiany przez chipsem.
Jak nikomu nie dobija to nikt nie ma turbiny we właściwym stanie. Wejdź na fora niemieckie czy angielskie - w serii ST między 4 a 7 tys. obr normalnie pompuje 1.2, czyli maks co masz na wskaźniku. Jesli nie to znaczy, że turbina lub inne rzeczy są po prostu w kiepskim stanie.

niachu

Nie jestem w stanie powiedzieć w jakim dokładnie zakresie obrotów ale w moim seryjnym focusie zdarza się, że wskazówka chwilowo wędruje do 1.2 bara na seryjnym programie.

loockas

25.03.2018, 21:48 #7 Ostatnia edycja: 25.03.2018, 22:56 by loockas
Wymienię BS i DV, bo i tak chciałem to zrobić przed chipsem. Potem się będę martwił jak dalej będzie nie tak. Gdzieś nawet na tym forum czytałem, że max boost w seryjnym ST to ~0,7 bara. Hamowania kiedyś prawdę mi powie :)  

niachu nakręć film jak możesz.

Tu jest niby stock:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=oxMQJSxi0Pg

wodzmistrz

seria dmucha 0.7-0.8 max w peaku :P 1.2 to po programie :)
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

Thombike

Mój dmucha poza skalę wiec nie mam jak weryfikować :D

niachu

Wrzucam filmiki jak to wygląda u mnie, przy depnięciu w podłogę początkowo jest skok prawie do końca skali, potem trzyma niecałe 0.9, czasami spada nieco niżej (nie pamiętam na których biegach)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://vimeo.com/338715535
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://vimeo.com/338715560
hasło do filmów: abcdef
Jest ok? Pytam z ciekawości, bo odkąd posiadam to auto to cały czas tak to wygląda, foka raczej seryjna bo nie urywa czterech liter osiągami :D
Mam jeszcze pytanie odnośnie temperatury oleju, czy u was też przy ostrzejszej jeździe na wyższych obrotach wskazówka przekracza połowę skali? Na filmie z pozycji kierowcy była w połowie, gdybym zrobił jeszcze kilka przelotów to przekroczyła by połowę o jakieś 2mm. Na torze nie miałem okazji sprawdzić czy poszła by dalej, olej 0W40, chłodnica nie cieknie itp.