Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem

weksla, 09.09.2010, 12:22 « poprzedni - następny »

weksla

hej
Po miesiącu od zakupienia full elektrycznych podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych, udało mi się podpiąć ogrzewanie i wentylację, aby działała w ten sposób jak to było w modelach poliftowych, czyli z regulacją stopnia grzania i wentylacji.
Aha, ja w aucie przedliftowym miałem instalację pod podgrzewane fotele tyle, że wiadomo była ona przedliftowa, czyli włącz/wyłącz. (Ta instrukcja służy do przekładki do auta z fabryczną przedlitowa instalacją)

Oto co nam będzie potrzebne:

- poliftowy włącznik podgrzewania i wentylacji foteli, wraz z wtyczką i kawałkiem instalacji;

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



- przekaźnik samochodowy 12V 20/30A o mniej więcej takim układzie lub podobnym;

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



- obudowa na dodatkowy  bezpiecznik duży, oraz sam bezpiecznik 20A;

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



- gniazdo na przekaźnik samochodowy (choć bez gniazda też można);

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



- koszulki termokurczliwe, izolacja, lutownica, cyna złączki, konwektorowe, przewody samochodowe 1,0-1,5mm2 - kilka metrów (najlepiej różne kolory), voltomierz i omomierz.

To chyba tyle co potrzeba do zrobienia instalacji poliftowej w naszym przedliftowym aucie:)


Więc jedźmy dalej, bo jak teraz nie napisze to zapomnę wszystko:)
Na początku trochę teorii, rzuty poszczególnych wtyczek oraz schematy instalacji.

Kierowca:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Pasażer:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



I fotka poliftowej wtyczki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



No i schematy:

-przedlift:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



-polift:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Kolejno pokazuje jak w rzeczywistości wyglądają wtyczki kierowcy i pasażera w przedliftowej instalacji wraz z kolorami kabelków:

- wtyczka kierowcy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



-wtyczka pasażera:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tak wygląda wtyczka poliftowa do której będziemy musieli się nawiązać:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Jak widać jest tu 5 kabelków:
-pomarańczowo-żółty;
- niebieski;
- biało-zielony;
- czarno-zielony;
- czarny

A oto schemat jak połączyć poszczególne kable ze starej i nowej instalacji:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



1) stare kości piny 1 zmostkować i połączyć do nowej kości pin 2 (wyjście do modułu pod siedzeniem)

2) stare kości piny 2 zmostkować i połączyć do nowej kości piny 4,6 zmostkować je razem (+12V do sterowania)

3) stare kości piny 4 zmostkować i połączyć do nowej kości pin 1 ( masa )

4) stare kości piny 8 zmostkować i połączyć do nowej kości pin 3 (podświetlenie)

Ważne:
Nie wolno pomylić kabli o numerach pinów 1 i 2 w obu kostkach, gdyż sa one jednego koloru, a 1 to wejście, 2 to wyjście!!!


To koniec pierwszego etapu.

OK. Teraz jak już ładnie polutowaliśmy i pochowaliśmy kable od przełącznika pokazane na schemacie w pierwszym etapie, możemy podpiąć wtyczkę do przełącznika i wsunąć go na miejsce (jeśli wszystko zrobiliśmy zgodnie ze schematem, nie będziemy już tam zaglądać).
Następnie pod lupę idzie przekaźnik z gniazdem, dodatkowy 20A bezpiecznik wraz z obudową oraz kable.
Poniżej przedstawiam schemat podłączenia bezpiecznika do przekaźnika, oraz gdzie mają iść poszczególne kable z jego nóżek.
najlepiej jest zastosować złączki konwektorowe i gniazdo przekaźnika, wtedy wygląda to profesjonalnie, i nie ma możliwości że lutująć kable bezpośrednio do nóżek przekaźnika uszkodzimy luty od wewnątrz.
- Pin 1 (w moim przekaźniku pin nr 85) - podłączamy go do masy pojazdu (do wyboru-wedle uznania);
- pin 2 (w moim przekaźniku pin nr 86) - podłączamy go do pina bezp. zapalniczki PO ZAPŁONIE;
- Pin 3 (w moim przekaźniku pin nr 30) - podłączamy go do pina bezp. zapalniczki STAŁY PLUS;
-Pin 4 (w moim przekaźniku pin nr 87) - podłączamy go do kostki pod fotelami pin nr 17.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Między nóżką przekaźnika nr 3 ( u mnie 30) a pinem bezpiecznika zapalniczki ze stałym plusem, musimy wstawić dodatkowy bezpiecznik o natężeniu 20A w dodatkowej obudowie.
Jeszcze jedna sprawa odnośnie przekaźnika, należy sprawdzić czy piny 4 i 5 mają między sobą przejście (rezystancję). Użyjmy do tego omomierza. Jeśli tak to nie ma znaczenia czy czy do kostki pod fotelami pociągniemy kabel z pina 4 lub 5. Najlepiej szukać takich przekaźników. Zdecydowana większość przekaźników o tym schemacie powinna być taka.
Finalnie nasza "prawie" oryginalna instalacja powinna wyglądać mniej więcej tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Ja niestety nie miałem więcej kolorów kabli, dlatego użyłem 3 takich samych, najlepiej dac rózne kolory, wtedy się nie pomylimy oraz wygląda to bardziej profesjonalnie.

Jeśli chodzi o piny bezpiecznika zapalniczki po zapłonie oraz stały, to wszystko mieści się w tym gnieździe:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



To w którym czy dolnym czy górnym miejscu tego bezpiecznika macie stały prąd lub po zapłonie musicie stwierdzić sami, ja już niestety nie pamiętam, ale myślę że nie ma z tym problemu.
Przekładać i sprawdzać w którym miejscu macie non stop prąd w zapalniczce, a w którym tylko po zapłonie, albo miernikiem, wtedy jeszcze pewniej.
Po podpięciu 3 kabli z pinów 85, 86 i 30 z naszego przekaźnika, pozostaje nam jeszcze kable z pina nr 87. tutaj zostawmy dłuższy kabel tak 3-4 metry.

Ważne:
przed kontynuacją dalszych prac wyciągniecie ten dodatkowy 20A bezpiecznik z obudowy!!!

Teraz pozostaje nam ostatni etap:
Mała zmiana w układzie kabli w kostce (tej dużej) wychodzącej z podłogi pod fotelem:
- kostka kierowcy

Interesują nas piny 17, 9 i 18, jak widać na zdjęciu mamy:
*W kostce po stronie kierowcy w pinie 17 zielono-niebieski kabel;
*W pinie nr 9 żółto-zielony kabel;
*W pinie nr 18 czarny kabel

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Teraz tak:
Odcinamy stary przewód od pinu nr 9 przy kostce pozostawiając 2-3 cm kawałek i łączymy ten kawałek z kablem pociągniętym od przekaźnika z pinu nr 87
Następnie odcinamy stary kabel  z pinu nr 17 (jest zmostkowany z pinem nr 10), i do pozostawionych 2-3 cm kawałków dolutowujemy kable z pina nr 9.
Następnie odcięty pin nr 10 mostkujecie z czarnym kablem z pina nr 18. Wszystko ładnie należy polutować, zgrzać koszulkami termokurczliwymi i pochować. W tym momencie możecie sprawdzić czy fotel kierowcy grzeje i wentyluje. Powinno wszystko działać. Aha tylko uprzednio włóżcie ten dodatkowy bezpiecznik:)

Teraz zabieramy się za fotel pasażera:
- kostka pasażera (dokładnie taki sam układ z tym ze w pinie 17 i 10 jest kolor zielono-pomarańczowy, a w pinie nr 9 czarno-zielony)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Postępujemy analogicznie jak w fotelu kierowcy, wszystko jest dokładnie tak samo z wyjątkiem kolorów, numery pinów się nie zmieniają.
Jest jeden wyjątek, którego rozgryzienie zajęło mi sporo nerwów:) Robiąc połączenie między odciętym pinem 10 i pinem 18 robimy połączenie mostkowe tylko i wyłącznie odciętego kabla 10 z odciętym kablem masy dochodzącym do tej pory do pina nr 18.
Odcięty 2-3 cm fragment kabla w pinie nr 18 zaizolowujemy, i pozostaje on niewykorzystany.
To cała różnica między podłączeniem fotela kierowcy i pasażera.

Teraz wszystko ładnie chowamy, wedle swojego uznania. Możemy ostatecznie włożyć dodatkowy bezpiecznik i jeśli wszystko wykonaliśmy zgodnie z opisem oraz mamy sprawne maty i wentylatory to powinniśmy cieszyć się ogrzewaniem i klimatyzacją foteli w naszym przedliftowym mondku:)
POZDRO














Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps


zbylu

Mam pytanie czy jeżeli chce zrobić podgrzewane siedzenia w wersji po FL a mam mondeusza przed FL to co musze wykonać i czy można zastosować np. te maty?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/maty-grzewcze-samochodowe-12-v-nowe-i1254068184.html
--------
zByLu - black panther

weksla

te maty możesz zastosować ale będą one działać na zasadzie włącz/wyłącz czyli tak jak w modelach przed liftem
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

zbylu ja mam u siebie w fotelach maty od opla działają na zasadzie włącz /wyłącz i wszystko działa aż miło tzn ciepło hehe ;)

zbylu

Cytat: eng w 03.10.2010, 23:51
zbylu ja mam u siebie w fotelach maty od opla działają na zasadzie włącz /wyłącz i wszystko działa aż miło tzn ciepło hehe ;)

Wiem ale mam już przełącznik ten do płynnej regulacji a lepiej jest spobie podregulować czy chcesz sobie cochones podgrzać czy tylko przysmażyć  ;)
--------
zByLu - black panther

eng

Pewnie, że lepiej jednak jeżeli za taką możliwość mam zapłacić kilka stówek więcej to ja dziękuje.

auchim

no to utknąłem trochę z podłączeniem grzania, nie ma u mnie wiązek z wtyczkami do przełączników, przynajmniej nie znalazłem ich nigdzie za konsolą :/ W wiązkach do siedzeń mam te do mat ma ktoś jakiś pomysł jak mogę z tym ruszyć??

mateusz199235

Witam mam ten sam problem co kolega wyzej, nie moge znalesc kostek do podgrzewanych foteli pod srodkowa konsola. Moglby ktos pomoc jak podlaczyc?

krismk3

witam wiem, że temat dosyć stary, alr może jeszcze ktoś tu zagląda.
Mam mk3 po liftingu 2006 wersja ghiax mam ful elektryczne podgrzewane fotele przednie. chce je podmienić na dodatkowo wentylowane. wywnioskowałem już, że instalacje, którą mam będzie współpracowała z nowymi fotelami. wymienic dodatkowo muszę przełącznik na dodatkowo wentylowany. czy poza zmianą siedziska (bo chce całą ramę zostawić starą) nie muszę nic więcej grzebać?? czy ktoś juz to robił?? jak kupie foteliki do zostaną mi dodatkowo maty grzewcze i włącznik od podgrzewania. na późnijszym etapie chciałbym zrobić sobie podgrzewaną tylną kanapę. czy tu wystarczy pociągnąć wiązkę z przedniego włącznika?? czyli zasilanie po stacyjce oraz podświetlenie??

olo

Cytat: krismk3 w 04.06.2014, 13:11na późnijszym etapie chciałbym zrobić sobie podgrzewaną tylną kanapę. czy tu wystarczy pociągnąć wiązkę z przedniego włącznika? czyli zasilanie po stacyjce oraz podświetlenie?
Ja tak zrobiłem ,wszystkie przewody są podpięte do właczników ogrzewania przednich foteli.Tyle że ja mam przedliftowe włączniki

krismk3

witam
mam pytanie odnośnie włącznika podgrzewania poliftowego

mam pięć kabli:
- niebieski - to podświetlenie
- czarny - masa
- żółto-zielony - plus po stacyjce
- żółto pomarańczowy - plus po stacyjce
- biało - zielony - sterowanie matami

pytanie który z powyższych kabli (żółto-zielony czy żółto pomarańczowy) odpowiedzialny jest za zasilanie, a który za podtrzymanie napięcia ??

zastanawiam się bo będę montować z tyłu a tam nie chce aby było podtrzymania napięcia aby ktoś nie zostawiał mi włączonego jak będę jeździć.

jak ktoś ma schemat kostki do tylnych mat to proszę o potwierdzenie.
mam trzy kabelki ?? jeśli dobrze kojażę
- sterowanie
- masa
- zasilanie
pytanie gdzie jest jaki pin w kostce lub kolory kabli?? z góry dzięki za pomoc
czy z tyłu w okolicach tunelu środkowego jest jakiś dobry punkt masowy ?? czy trzeba podciągnąć go od przodu..

mateusz1639

witam wszystkich potrzebna pomoc wlasnie  zabieram sie za wymiane foteli  mam mondeo z 2003 czyli przed fl kupilem fotele po fl  grzane wen. potrzebna pomoc ma ktos jeszcze pelne schematy jak to zrobic ijeszcze jedno wogole w moim nie bylo grzanych foteli wiec wiazka nie jest pelna co musze zrobic  chyba ze macie odbrego magika ktory mi to ogarnie
   

POZDRAWIAM :)

czarekpl

Wielka prośba o odświeżenie zdjęć. Wiem ,że trochę czasu minęło ale bardzo by mi się to przydało

Geo

Witam,
Czy jest możliwość odświeżenia foto relacji z montażu foteli mam podobny problem co kolega.