[Mondeo] Uszczelka pod głowicą st220

Maciekpi_89, 11.11.2017, 21:58 « poprzedni - następny »

Maciekpi_89

Witam,  czas na uszczelkę pod głowicą głowicą moim st, wszystko na to wskazuje:/

Czy przy takiej operacji wyminiac od razu komplet uszczelek w silniku a obu glowicach?
Czy rozrząd też Nowy?
Ewentualnie jakieś inne sugestie?
Znacie kogoś w trojmiescie kto robi i umie robić takie rzeczy przy v6??

Dzięki pozdro

torbert

Rozrządu nie trzeba wymieniać o ile jego zużycie nie wskazuje na to. Czyli jeżeli łańcuch nie jest wciągnięty, slizgi napinacz i zebatki nie są wydarte to można zostawić.
Nie ma konieczności wymieniać obu upg ale bardzo prawdopodobne jest że ta druga(stara) może się szybko skończyć.

Przy okazji warto zobaczyć panewki i najlepiej je wymienić i kazać sprawdzić zawory na szczelność (ewentualnie dotrzeć).  Można poczyscic pierścienie i tłoki z nagaru. Pomierzyc tuleje i tłoki, spolerowac i wywazyc wał i inne wirujace masy zajrzeć do pompy oleju czy dobrze się trzyma

Maciekpi_89

Ok dzięki za porade:))

torbert

A jaki masz przebieg na liczniku? Były jakieś k objawy wcześniej? Zgaduje że chodzi o głowice bliżej kabiny

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Maciekpi_89

Przebieg 340tyś, ale przy 150tyś był robiony remont silnika bo poprzedni właściciel zatar silnik na fakturę 17tyś zł.

No ucieka płyn chłodniczy chłodniczy wycieków pod nie ma, w zbirniczku babluje i zapowietrza się oraz test spalin wyszedł pozytywnie .

Docent

Cytat: Maciekpi_89 w 11.11.2017, 21:58

Ewentualnie jakieś inne sugestie?


Cześć,
po zdjęciu czapki na pewno sprawdził bym blok silnika pod kątem płaskości powierzchni (styk z głowicą). Wystarczy 0,05+ mm odchyłki i za jakiś czas puści w tym samym miejscu.
Inna kwestia to, na ile fachowy remont tam był? Można zdjąć jeden tłok, sprawdzić luz na zamkach pierścieniowych. Jak zbyt duży to wiadomo że reszta tłoków do weryfikacji. Pomiar cylindrów i określenie czy samo honowanie i wymiana pierścieni, czy szlif i nadwymiar tłoki lub szukanie drugiego silnika.

Pozdrawiam.

Maciekpi_89

Mam gdzieś fakturę tej naprawy , znajdę i zrobię zdjęcie bądź napisze:)
Jak wyjme silnik to będę mądrzejszy zoabaczymy jak to wyglada:)
Dzięki za pomoc

Docent

Cytat: Maciekpi_89 w 12.11.2017, 21:13
Mam gdzieś fakturę tej naprawy,
Dzięki za pomoc
Nie ma za co :) Jest takie powiedzenie, że papier wszystko przyjmie.

Maciekpi_89

W sumie coś coś tym może byc

Ven83

Maciekpi_89, napisz jak poszło ostatecznie u Ciebie. Skonczyło się tylko na remoncie głowicy zaworów czy coś z dołem (block, tłoki itd) robiłeś ? Jaki +/- koszt operacji (robocizna+czesci) ?