Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


ST220 B5Y '05

Alek, 01.06.2018, 12:53 « poprzedni - następny »

Alek

01.06.2018, 12:53 Ostatnia edycja: 04.06.2018, 20:50 by sseebbaa1
Serwus,

Czytam i czytam a swoim się nie chwalę. Trzymam w garażu na specjalne okazje ST. Pojazd jest w zasadzie fabryczny, lista zmian:

- Hamulce przednie ASBO/Focus ST/Volvo
- Przewody hamulcowe w oplocie stalowym, nie pamiętam producenta
- Płyn hamulcowy DOT 5.1, na wszelki wypadek
- Przewody zapłonowe Magnecor dożywotnie
- Eibach ProKit
- Dystanse 20mm Dystom, przód i tył
- CB radio z instalacją incognito ;)
- Koła oryginalne, plus Continental SportContact 5/6 (225/40/18 92)

Jeździ tak: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=ayGJB-ezHfU

Wygląda najczęściej tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



sseebbaa1

Miło Cię widzieć z własnym tematem na forum! :D
Wiem, że już niedługo pochwalisz się innymi, dużo ciekawszymi modyfikacjami. Zresztą jedna z modyfikacji tłumaczy to zdjęcie z rozkręconym przodem auta :)

A jeżeli chodzi o wyjazdy w takim stylu, jak to pokazałeś na filmiku, to koniecznie zrób w końcu użytek z zalegającej w garażu szperze Quaife! Koniecznie.
Górskie serpentyny są miejscem gdzie najlepiej wykorzystasz to ulepszenie.
To niesamowite, ale z tym dyferencjałem przy dodaniu gazu w środku zakrętu zyskujesz nadsterowność, a nie podsterowność jak to zwykle bywa w samochodach FWD.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Zedd

Jeśli nie robisz użytku ze szpery i zalega w garażu to bardzo chętnie ją odkupie ;)

a co do tematu to bardzo fajne autko :)

JacekST220

Gdzie są jakieś zdjęcia ? Słaba ta galeria :( , a fajne zmiany i plany :)

Alek

04.06.2018, 19:12 #4 Ostatnia edycja: 04.06.2018, 20:56 by sseebbaa1
Cytat: ZeD w 03.06.2018, 23:27
Jeśli nie robisz użytku ze szpery i zalega w garażu to bardzo chętnie ją odkupie ;)

a co do tematu to bardzo fajne autko :)

Czuję się ponaglony i zmotywowany, będzie montaż, zwłaszcza że mam już drugą skrzynię do przeszczepu; tak więc propozycję doceniam, ale z całym szacunkiem odrzucam ;)


Cytat: JacekST220 w 04.06.2018, 09:19Gdzie są jakieś zdjęcia? Słaba ta galeria, a fajne zmiany i plany

No to tak na rozpęd, dla szukających inspiracji, kilka zdjęć z mojego druciarskiego montażu chłodnicy oleju:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Organ to Mocal 25-cio rzędowy, rdzeń 235mm. Kupiony w FMIC. Nie jest potrzebna taka duża, ale będzie podłączona przez termostat, a chciałem mieć większe niż Sebastian, więc cóż...

I komora silnika, stan bieżący:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sseebbaa1

Cytat: Alek w 04.06.2018, 20:12a chciałem mieć większe niż Sebastian, więc cóż...
Świnia! :stupid:


Jestem pod wrażeniem zdolności spawalniczych! Bardzo ładnie wyszła ta rama trzymająca chłodnicę.
Duża chłodnica nie przeszkadza kiedy połączona jest z termostatem. Wówczas nie ma obawy zbytniego wychłodzenia oleju.

Trzymam kciuki za montaż Quaife!
Sprawdź wcześniej stan wnętrzności skrzyni biegów- zwłaszcza synchronizatory (czy zęby są ostre jak igiełki) oraz teflonowe ślizgi na wybierakach (czy nie są starte i czy nie mają powbijanych metalowych opiłków).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

visionary

Gratulacje samochodu, zapału i umiejętności do poprawy fabryki ;) widzę na ostatniej fotce, że Kolega posiada silikonowy zamiennik harmonijki dolotu - pod ori przepustnicę czy od Mustanga? Jak ori to zdradzisz skąd i za ile? ;)

sseebbaa1

To zdaje się jest Roose Motorsport

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://roosemotorsport.co.uk/ford-mondeo-st220-3-0l-induction-silicone-hose-kit.html

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

Tak jest, to jest roose Motorsport. Kosztowały nie pamiętam ile, ale wtedy nie żałowałem (dużo). Teraz bym to zlecił w Marsilu, I jestem przekonany że zrobiliby to nie gorzej niż anglicy. Średnica jest do oryginalnej przepustnicy.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Alek

Postępy:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.dropbox.com/s/fekvnq17u244os6/IMG_20180715_181727.jpg

sseebbaa1

Alek wstawiaj od razu zdjęcia, a nie linki :)

O tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Gratuluję zabrania się za jedną z najfajniejszych modyfikacji!
Będziesz na pewno zadowolony. Szpera w zakrętach daje niesamowitą przewagę - możesz cisnąć gaz a auto zamiast robić się podsterowne, to zaczyna pięknie ciągnąć przednią oś do wnętrza zakrętu. Do tego stopnia, że tylna oś robi uślizg na zewnątrz!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

Zmęczyłem dzisiaj w końcu mechanika żeby podłączyć chłodnicę oleju. Kilka wskazówek dla potomności i wyszukiwaczy:
- Przewody olejowe, do chłodnicy zamontowanej jak na zdjęciach, mają długość odpowiednio 100 i 120cm
- Na obydwu końcach przewodów są kolanka 90st.
- żeby odkręcić i przykręcić krócieć filtra oleju który wychodzi z bloku, trzeba się zaopatrzyć w nietypową końcówkę trzpieniową z imbusem 1/2'', czyli pół cala, czyli 12.7mm. Klucz jest niestandardowy, warsztaty ani sklepy standardowo takich kluczy nie mają
- żeby dokręcać tulejki na podstawkach filtra oleju, najlepszy jest klucz nasadowy 25mm. Jest to niestandardowy wymiar, i nie zawsze w warsztacie jest
- oryginalne rurki które łączą pompę wody z wymiennikiem ciepła są nietypowo upierdliwe do demontażu, przynajmniej bez ściągania przedniego katalizatora
Mam nadzieję że to się komuś przyda na przyszłość.

Alek

04.11.2018, 21:42 #12 Ostatnia edycja: 04.11.2018, 21:55 by Alek
Kilka aktualizacji za ostatnie dwa miesiące:

1. Rozszczelnił się termostat oleju. Wskazówka dla innych, chińskie termostaty lubią stosować o-ringi bez podcięć w nyplach. Majster na wyjeździe włożył zamiast tego podkładki miedziane i póki co jest sucho i elegancko.

2. Udało się wreszcie założyć skrzynię z dyferencjałem Quaife. Wrażenia? AWD nie ma sensu :). Przy okazji nabyłem w drodze kupna short-shifter produkcji Sebastiana. Ustawienie short-shiftera to oczywiście kwestia preferencji, ale na mój gust, skok i siły na drążku są teraz takie jakie powinny być fabrycznie; zdecydowanie krok w dobrą stronę.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



3. Plany na zimę. Dzięki temu że STek został moim drugim samochodem, został rozłożony na sezon jesienny. W planie jest przedewszystkim wydech. Układ będzie podobny do Sebastianowego, przy czym tłumiki zamówiłem custom'owe w GTPerformance. Montaż we własnym zakresie. Póki co wydech wyleciał spod samochodu, w przyszłym tygodniu spodziewam się rur, kolanek itd.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sseebbaa1

Cytat: Alek w 04.11.2018, 21:42Udało się wreszcie założyć skrzynię z dyferencjałem Quaife. Wrażenia? AWD nie ma sensu
No na mokrym, to szpera jednak nie zastąpi AWD, choć bardzo poprawia ruszanie, bo ciągnie z obu przednich kół.
Ale fakt, że na suchym Quaife to petarda. Dodanie gazu w zakręcie powoduje wyrzucanie tyłu na zewnątrz łuku. Przy umiejętnym operowaniu gazem mamy naprawdę nadsterowność w przednionapędówce!
Nawet w codziennym, zwykłym użytkowaniu można docenić zalety dyferencjału o ograniczonym poślizgu - włączanie się do ruchu z podporządkowanej nie jest już obarczone obawą "zdążę? nie zdążę?" :D


Cytat: Alek w 04.11.2018, 21:42Przy okazji nabyłem w drodze kupna short-shifter produkcji Sebastiana. Ustawienie short-shiftera to oczywiście kwestia preferencji, ale na mój gust, skok i siły na drążku są teraz takie jakie powinny być fabrycznie; zdecydowanie krok w dobrą stronę.
Dziękuję za miłe słowo :) A jakie ustawienie wybrałeś? Na zdjęciu z wyjętą skrzynią widzę sworzeń wkręcony w pozycję -15%. Takie też jest na samochodzie teraz?


Cytat: Alek w 04.11.2018, 21:42tłumiki zamówiłem custom'owe w GTPerformance
Możesz podać ceny tych tłumików i zdjęcia pokazujące ich jakość? Wiem, że decaty GTP są ładnie zrobione i jestem ciekaw jak to wygląda z tłumikami.


Zbrojenia na przyszły sezon idą pełna parą! :stupid:
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

Cytat: sseebbaa1 w 04.11.2018, 23:12No na mokrym, to szpera jednak nie zastąpi AWD, choć bardzo poprawia ruszanie, bo ciągnie z obu przednich kół.
Każdy kij ma dwa końce, AWD to dodatkowe kilogramy które trzeba rozpędzić i potem wlec za sobą, a przydają się tylko przez krótki moment. Ile ważyłoby AWD do ST220, ca.100kg?

Cytat: sseebbaa1 w 04.11.2018, 23:12A jakie ustawienie wybrałeś? Na zdjęciu z wyjętą skrzynią widzę sworzeń wkręcony w pozycję -15%. Takie też jest na samochodzie teraz?
Tak jest, -15%, dla mnie cacy

Cytat: sseebbaa1 w 04.11.2018, 23:12Możesz podać ceny tych tłumików i zdjęcia pokazujące ich jakość?
No więc, razem wyszło mi 2500 za:
- Tłumik środkowy, przelotowy, z podziałem na dwie osobne komory dla rzędów, z dobudowanym zejściem 2x2.25''->1x2.75''
- Dwa tłumiki końcowe, przelotowe, z rurą 2.0'', bez końcówek
- rozejście "T" 1x2.75''->2x2.00''
- downpipe przód i tył
- 2 łączniki superflex, 2.25'', nie pamiętam jakie długie
Porobię w wolnym czasie zdjęcia i wrzucę