[Mondeo] Mondeo 155KM 2.2TDCi cel -> +200KM

jarr25, 01.10.2018, 20:15 « poprzedni - następny »

jarr25

Hej, chciałem się zabrać za mój samochód ;) Każdy kiedyś zaczynał  :} także proszę o merytoryczne posty ;)
Czy pomoglibyście mi określić :

1. Podstawowe rzeczy które potrzebuję wiedzieć by w ogóle wiedzieć z czym zacząć
Czy mój silnik ma oficjalnie turbo? Czy moc i ciąg rzeczywiście idzie z wtrysków i na nich powinienem się skupić? Jakie rzeczy powinienem wiedzieć o moim silniku?

2. Co powinienem wiedzieć że jest sprawne i ogarnięte, żeby po prostu nie zarżnąć silnika jakimiś niepotrzebnymi rzeczami. Bardzo chętnie posłucham kogoś kto robił taki tuning ;)

3. co myślicie o czymś takim?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=W-Oi73Op_dw&index=176&list=PLymXi35qMO8C2aoRwmW49WRGIL0ksgXZP&t=0s

4. ile można wycisnąć? Oczywiście wszystko z głową i bez kosztów na silniku. Czy spalanie może spaść, przy jednoczesnej poprawie zrywności auta?

5) Jak sprawdzić czy sposób przyśpieszania obecny mojego auta jest poprawny? Czy powinienem odwiedzić hamownię? Auto słabo idzie na 1,2,3 dopiero na 4 jak depnę to odepchnie się i rzeczywiście jakiś tam ciąg jest ;)

6) Forum już mnóstwo lat - pewnie macie opracowane już sprawdzone sposoby tuningu tych silników. Czego unikać a w co iść?

7) ktoś już założył taki temat, poczytałem go też, ale jest z 2012 roku, jestem ciekaw czy może coś się od tego czasu zmieniło ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,2781.60.html

MAG

Punkt nr 1 mnie rozłożył...

Zacznij od znalezienia jakiegos kumatego mechanika i sprawdzenia czy w aucie wszystko działa tak jak należy, a potem przejedź się na hamownię żeby sprawdzić ile ma w realu.

btw - na 200+ w tym aucie to raczej nie masz co liczyć, no chyba że masz wagon zbędnej kasy ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Alek

Cytat: jarr25 w 01.10.2018, 20:15Czy mój silnik ma oficjalnie turbo?
Miałem kiedyś Forda z dieslem bez turbo, jakieś 10 lat temu i był to Escort'94 i miał porażającą moc 50 kunia. Za to jeździł na każdym paliwie, w tym ukraińskiej ropie i porannym moczu po dobrej imprezie. Od tamtych lat raczej nie robią już diesli bez turbo.

Cytat: jarr25 w 01.10.2018, 20:15Czy moc i ciąg rzeczywiście idzie z wtrysków i na nich powinienem się skupić?
Moc i 'ciąg' idzie z naciskania tłoków przez wybuchowe spalanie paliwa z powietrzem. Problem w tym że spalanie wytwarza przede wszystkim temperaturę, z którą będziesz musiał sobie poradzić. Słabo znam temat podkręcania diesli, natomiast powinieneś się skupić na tym żeby tłoki nie wzięły rozwodu z cylindrami. Do tego silniki z doładowaniem mają szeroką (szerszą) gamę uroczych usterek związanych ze sterowaniem doładowania.

Cytat: jarr25 w 01.10.2018, 20:155) Jak sprawdzić czy sposób przyśpieszania obecny mojego auta jest poprawny? Czy powinienem odwiedzić hamownię? Auto słabo idzie na 1,2,3 dopiero na 4 jak depnę to odepchnie się i rzeczywiście jakiś tam ciąg jest
Może spada Ci ciśnienie ładowania przy zmianie biegów?

Pytania zadajesz, bez urazy, dość podstawowe. Z drugiej strony lepiej zapytać na początku niż pośrodku. Tak sobie myślę... są prostsze sposoby żeby mieć 200 kunia w Mondeo, ino nie w dieslu.

jarr25

09.10.2018, 14:46 #3 Ostatnia edycja: 09.10.2018, 14:48 by jarr25
Dobra czytałem że bardziej możliwe jest 180, też dobrze

Pytania faktycznie, podstawowe, ale przecież pisałem że się nie znam

Nie z ciśnieniem raczej wszystko ok, nic nie zauważyłem. Może to ma tak być?

A co do turbo. No nic nie swiszczy mi przy przyspieszaniu więc skąd mam wiedzieć, zazwyczaj taki dźwięk się pojawia. Tak się zastanawiam czy ten kick jest taki słaby, czy u nie coś jest nie tak

Monti

Cytat: jarr25 w 09.10.2018, 14:46A co do turbo. No nic nie swiszczy mi przy przyspieszaniu więc skąd mam wiedzieć, zazwyczaj taki dźwięk się pojawia. Tak się zastanawiam czy ten kick jest taki słaby, czy u nie coś jest nie tak
Jak świszczy to raczej turbo do wymiany :) Ciesz się ze nie słyszysz tego świstu.
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

Alek

Cytat: jarr25 w 09.10.2018, 14:46Dobra czytałem że bardziej możliwe jest 180, też dobrze
Przy jakim zakresie modyfikacji?

Cytat: jarr25 w 09.10.2018, 14:46A co do turbo. No nic nie swiszczy mi przy przyspieszaniu więc skąd mam wiedzieć, zazwyczaj taki dźwięk się pojawia. Tak się zastanawiam czy ten kick jest taki słaby, czy u nie coś jest nie tak
Moim zdaniem to jest kwestia niedużej turbiny, jak w większości fabryczny TD, przy małym naciśnięciu dużo się dzieje, a potem dociskasz do końca i się okazuje że nie ma nic więcej :P

Cytat: jarr25 w 09.10.2018, 14:46Nie z ciśnieniem raczej wszystko ok, nic nie zauważyłem. Może to ma tak być?
Z ciśnieniem ładowania, chodziło mi o to że musisz zmieniać biegi w takim tempie żeby nie wyhamować turbiny. W seryjnym aucie nie masz monitorowania ciśnienia ładowania, więc musisz się tego nauczyć nieco na ślepo.

Co masz w planie z tym samochodem konkretnie?