[Mondeo] MK4 2,5T - błąd P0026 i P0027

Presto, 06.05.2019, 23:25 « poprzedni - następny »

Presto

Cześć,
pogrzebałem trochę po forach odnośnie mojego problemu i odnoszę wrażenie, że jednak tematy nie do końca wyczerpują problem lub nie pasują w moim przypadku ( poza tym jest ich jak na lekarstwo ).

Już piszę w czym sprawa ale najpierw opiszę sprzęt ;). Mondek jest z 2007 roku z przebiegiem na 99% pewnym w okolicach 235kkm.  Zregenerowałem turbo, wymieniłem wszystko co potrzeba z rozrządem związane plus uszczelnienia bo poprzedni właściciel miał problemy z odmą i silnik krwawił skąd tylko mógł. Cewki zapłonowe nowe Boscha, świece zapłonowe Denso irydowe z przebiegiem 35kkm.

Dzisiaj pojechałem na hamownie ( temp otoczenia około 12 st. C) i wyszło 197KM i 300Nm oraz błędy P0026 i P0027.
Dodam, że silnik pracuje jak zegareczek, pali na widok kluczyka i Check się nie świeci a błędy są.

Czy te błędy mogą mieć wpływ na moc oraz czy to wina zaworów zmiennych faz rozrządu czy najpierw zacząć szukać czegoś innego?
Gdyby był potrzeby wykres z hamowni mogę dodać jutro jak go zeskanuję.

Pozwoliłem sobie napisać na tym forum bo myślę, że tutaj najbardziej kompetentni ludzie przebywają :).

Pozdro
Jacek/Presto
Mondeo MK4 kombi 2.5T Titanium X @254KM 388Nm LPG STAG QMAX Plus

MAG

07.05.2019, 12:59 #1 Ostatnia edycja: 07.05.2019, 13:00 by MAG
Wyniki w okolicach 200-210KM to typówka dla Mondeo i S-Max'a z tym silnikiem.
Z tym, że moment wydaje mi sie troche niski nawet jak na serię.
Pokaz skany wykresu - wtedy mozna będzie spróbować troszkę więcej powiedzieć.

Co do błędów niestety nie podpowiem...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Presto

Wykres z hamowni poniżej

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Mam nadzieję, że poprawnie (zgodnie z wymogami forum) umieściłem grafikę.
Mondeo MK4 kombi 2.5T Titanium X @254KM 388Nm LPG STAG QMAX Plus

MAG

Ten poczatek wykresu z "doliną" momentu tak sobie wygląda ...

Odszukałem swoje wyniki i w serii miałem 203KM i 315Nm.
Po programie mam obecnie 240KM i 397Nm - prawdopodobnie będę jeszcze ostatni raz w tym roku podchodził do strojenia auta.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Presto

08.05.2019, 17:53 #4 Ostatnia edycja: 08.05.2019, 18:04 by Presto
Nie wiem jak ładuje sama turbina. Dostałem dzisiaj kabel STN1170 ELM327 v3 Viaken, podłączyłem, odpaliłem FORScan'a skasowałem błędy. Zrobiłem 4 km i wyskoczył błąd P0026, zobaczę co dalej (zapewne błąd P0027 wyskoczy później).

W programie można podejrzeć parametr, który mówi o wartości kąta wałka ssącego względem wartości oczekiwanej. Na wolnych obrotach oscyluje gdzieś w granicy -0,3 do -0,5 stopnia. Przy dodawaniu i odejmowaniu gazu (max do 5 tyś obr/min) potrafi skakać nawet od -0,7 do 0,8 stopnia. Pytanie czy to wartość normalna.

Ktoś wie jak odczytać wartość doładowania w wartościach innych niż volty :) w FORScan?
Mondeo MK4 kombi 2.5T Titanium X @254KM 388Nm LPG STAG QMAX Plus

MAG

Nie tak daleko od Ciebie jest FSV Performance - znają sie bardzo dobrze na tych silnikach - zadzwoń, pogadaj, może podjedź do nich...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

paweleczek666

interesująca propozycja...ale nikt nikomu nic nie zabroni..każdy ma swój rozum.. w sumie czemu nie, niech kolega tam podjedzie, tylko koniecznie niech da znać co fachofcy radzą ;)

Monti

Masz gaz włożony? Jak tak to odłącz gaz od aku i zresetuj błędy.  Potem sprawdź czy sie pojawiły ponownie błędy .  Lpg czasem wali blabłędami
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

Presto

13.05.2019, 09:04 #8 Ostatnia edycja: 13.05.2019, 09:39 by Presto
Cytat: paweleczek666 w 10.05.2019, 21:57
...tylko koniecznie niech da znać co fachofcy radzą ;)
Mam się czegoś obawiać odnośnie fachowców?

Zadzwoniłem do nich. Niestety nie są w stanie po podłączeniu i sprawdzeniu parametrów ocenić czy rozrząd jest dobrze poskładany. Takie sprawy tylko można sprawdzić fizycznie. Sam nie wiem co zrobić. Nie chce płacić za sprawdzenie rozrządu jeżeli już raz płaciłem innemu mechanikowi, wolałbym żeby to on sprawdził. Natomiast ten błąd jednoznacznie nie mówi o błędzie w ustawieniu rozrządu :(. Musiałbym chyba zainwestować w nowy zawór do VVT na ssaniu.

Wiem jedno, "NASI" byli w tym silniku i wszystko złożone na silikonie :/. Zawór w sobotę wyjąłem wyczyściłem, tłok chodzi bez zacięć. Po podłączeniu zasilania działa tylko pytanie jak. Jedyne co to uszczelnienie pod zaworem trochę zmęczone jest.

Po złożeniu błąd P0026 pojawił się po 7km. P0027 nie pojawił się od przed ostatniego kasowania.

Gaz jest założony na Stag 300 Q-MAX PLUS i fakt, że bierze korekty po OBD2 ale jaki to miałoby wpływ na błąd zaworu?
Mondeo MK4 kombi 2.5T Titanium X @254KM 388Nm LPG STAG QMAX Plus

Monti

13.05.2019, 09:11 #9 Ostatnia edycja: 13.05.2019, 09:19 by Monti
Ja we wcześniejszym aucie miałem tez problemy z błędami, okazało się ze powodowała je instalacje LPG.
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

Presto

Gaz odłączony. Błędy skasowane. Po zrobieniu kilku km na benie wyskoczyły błędy P0026 i P0027 przy tym samym przebiegu :/
Mondeo MK4 kombi 2.5T Titanium X @254KM 388Nm LPG STAG QMAX Plus

Presto

Piszę posta ponownie. Poprzednio w czerwcu mój post po prostu zniknął z forum bez żadnej informacji. Mam nadzieję, ze to błąd forum a nie celowe działanie.

Tytułem wstępu chciałem poinformować, że problem udało mi się rozwiązać.

Błąd P0026 i P0027 wskazuje na zawory zmiennych faz rozrządu ale nie nie koniecznie oznacza to, że winowajcą są zawory. Niestety każdy mechanik w okolicy kazał podmieniać zawory z innego sprawnego silnika ale jak wiadomo to nie jest prosta sprawa.
Bardzo mało jest info na temat wyżej wymienionych błędów w netcie a jak są to niemalże 99% mówi o wymianie zaworów VVT, która ostatecznie nie rozwiązała problemu do końca.

Przy takich błędach trzeba sprawdzać po kolei:
1. Połączenia elektryczne między zaworami a PCM oraz przejrzeć wiązkę elektryczną
a jak nie pomogło to
2. Wyjąć zawory i sprawdzić czystość kanałów olejowych, sprawdzić czy nie zacina się tłok zaworu oraz czy się otwiera po podaniu napięcia.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




3. Sprawdzić ciśnienie oleju silnikowego - silnik zagrzany - na biegu jałowym powinno  być 1 bar a przy 4 tyś obr/min jakoś 4 bary.
Jeżeli jest OK to teraz już pozostaje zakup nowych zaworów najlepiej oryginałów INA ( omijać serwis Forda bo wołają za każdy zawór ponad 808,00 zł)

W mondeo pomiar ciśnienia oleju najlepiej zrobić w miejscu po czujniku kontrolki ciśnienia oleju, który jest zaślepiony korkiem na torx chyba T45.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ciśnienie u mnie wyglądało tak (wolne i 4 tyś obr/min)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Najpierw kupiłem zawór na wałek ssący INA F-347135.03 nowe oznaczenie 427 0003 10 żeby w razie czego nie stracić za dużo kasy. Jakie było moje zdziwienie jak porównałem nowy zawór ze starym.

Zdjęcie pokazuje różnice ( oba zawory mają identyczne wszystkie oznaczenia )

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Okazało się, że w moim starym zaworze "ktoś" obrócił część zaworu z kanałami olejowymi względem cewki (nie wiem jak dał radę bo to jest zaciskane).

Na tej stronie jest fajnie pokazane jak biegną ścieżki olejowe do kół zmiennych faz rozrządu --> Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://mondeoclub.ru/remont/fm4/2_5t_engine_duratec_st/

Po założeniu nowego zaworu w FORscan'ie zaczął zmieniać się parametr związany z wałkiem ssącym VCT_IN_CAM
Tutaj stary zawór

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tutaj po wymianie

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Opis z FORScan'a tego parametru

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak tylko założyłem nowy zawór VVT od razu zaczęło wywalać błędy po uruchomieniu na wałku wydechowym:
P0027:26-6C - Zakres/jakość sygnału w obwodzie zaworu elektromagnetycznego sterowania zaworem wydechowym (1 rząd cylindrów) | Dodatkowe symptomy usterki: - Tempo zmian sygnału poniżej wartości progowej.
P0027:77-6C - Zakres/jakość sygnału w obwodzie zaworu elektromagnetycznego sterowania zaworem wydechowym (1 rząd cylindrów) | Dodatkowe symptomy usterki: - Nie można uzyskać wymaganego położenia.

Kupiłem i założyłem nowy zawór VVT na wałek wydechowy INA F-347136.03 nowe oznaczenie 427 0004 10 i błędów brak!  :D


Temat zamykam.
Mondeo MK4 kombi 2.5T Titanium X @254KM 388Nm LPG STAG QMAX Plus