Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


[Focus] Pomarańczowe STraszydło by MAG ...

MAG, 12.10.2018, 22:20 « poprzedni - następny »

MAG

Czwartkowa robota tłumikarza zakończona pełnym sukcesem.

Najpierw DP 2,75" MounTune, potem SportKat 200cpsi na rurze 2,5" i środkowy wydech z nierdzewki na tej samej średnicy. Układ zakończony standardowym, fabrycznym tłumikiem, bo ten co kupiłem, to raczej powróci do sprzedawcy...

Nowy wydech na aucie i jestem nim zachwycony - jest dużo lepiej niż sobie wyobrażałem. Na wolnych obrotach i przy normalnej jeździe jest niemal tak jak na serii, ale za to gdy sie depnie...

Gulgotanie, ryczenie, prychanie i strzelanie to zdecydowanie to co tygryski lubia najbardziej  :love: :love: :love:

Ponieważ wydech był ostatnim elementem układanki mechanicznej przewidzanej na ten rok, to postanowiłem podjechać i sprawdzić jakie efekty przyniosły te moje tegoroczne modyfikacje  :stupid:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tak się nawet bardzo poważnie zastanawiałem czy nie pokusić się jeszcze o strojenie, ale po tym co hamownia pokazała, to stwierdziłem, że na ten rok taki wynik musi wystarczyć...  :evil:


Dla przypomnienia.
Od czasu pomiaru pod koniec listopada nic się nie zmieniło w elektronice, ale za to wpadły mody czysto mechaniczne:
- lepszy FMIC
- ECU-spacer w dolocie
- nowy wydech (specyfikacja na początku posta)

Miałem nadzieję na  przyrosty w okolicach 5-10 KM i Nm, ale hamownia mnie zaskoczyła i pokazała...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Łał - no takiego skoku mocy to się absolutnie nie spodziewałem  :o :o :o
Ten szwedzki gotowiec po odpowiednich zmianach mechanicznych pokazał się z bardzo dobrej strony i na razie jestem bardzo zadowolony z tego jak auto jeździ i jak brzmi.

Teraz zostało ogarnięcie lakieru, no i wymiana kompresora klimy i będzie finito na ten rok.
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

No nareszcie jest moc! Super!

To wydech tyle odblokował? Też jestem zaskoczony.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

MAG

Może ori kat był już troche przytkany, a może przez tych pare miesięcy mojego użytkowania też go trochę odmuliłem?
Licho wie, ale różnica w jeździe jest naprawdę zauważalna w górnej partii obrotów.
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

vtec

15.07.2019, 23:11 #78 Ostatnia edycja: 15.07.2019, 23:12 by vtec
u mnie dawno, dawno temu w pomarańczy po wymianie gratów: wydechu na Moongoose, IC Airtec oraz aktuator dało 275KM, po programie skończyło się bodajże na 298KM ;)
PS. ależ mam sentyment do tej pomarańczy, miło pamięcią do niej wracam, jak prawie do żadnego innego ;)

MAG

Trochę mi się budżet załamał, bo w jednym mieszkaniu muszę łazienkę zrobić, więc kasa na STraszydło na ten rok zamknięta.
Jeśli doczeka w moich rękach do przyszłego sezonu, to wpadnie mocniejszy aktuator, DV-ka i będzie strojenie z planem 290+
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ratmed24

Cześć furka fajna, w sumie obserwuję temat bardziej na fcp, będę w Gdańsku na urlopie 5-10 sierpnia może masz czas i chęć na krótkiego spota? Nie ukrywam że chętnie zobaczę pomarańcze na żywo -sam mam od niedawna fokę mk2 lift
Fan Mondeo MK1, MK2, obecnie jest FF MK2 lift '08r.GHIA 2,0tdci 136KM sedan

MAG

Jadę teraz na chwilę na Mazury, ale będę z powrotem w Gdańsku we środę, to może się udać gdzieś spotkać "na mieście" ...
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ratmed24

Jak by coś to w kontakcie ;)
Fan Mondeo MK1, MK2, obecnie jest FF MK2 lift '08r.GHIA 2,0tdci 136KM sedan

ratmed24

07.08.2019, 23:56 #83 Ostatnia edycja: 08.08.2019, 21:31 by ratmed24
Gdybyś miał chęć i czas na mini spota to może jutro wieczorem?

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

« Dodane: 08.08.2019, 21:31 »

Dziś w okolicach Gdańsk Sobiszewo widziałem ff2 pomarańcze st ,chyba na nr GMB kojarzysz auto forumowy tez? :)
Fan Mondeo MK1, MK2, obecnie jest FF MK2 lift '08r.GHIA 2,0tdci 136KM sedan

MAG

Nie Sobiszewo, a Sobieszewo ;-)

Dzisiaj (piątek) nie mam za dużej szansy sie wyrwać, no chyba że STraszydło będzie do odbioru wieczorem...
Czas będę miał dopiero jak już odwiozę żonę na lotnisko, czyli od ok 10-tej w sobotę i przez całą niedzielę za wyjątkiem czasu pomiędzy 10 a 14-tą.
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Jak nie urok to sraczka.

Padła poducha silnika, ta wielka, olejowa.
Całe szczęście że kumplowi udało się ją na szybko zorganizować i jeszcze dzisiaj wymiana, bo inaczej byłoby mało ciekawie - we wtorek z samego rana STraszydło już kończy letni pobyt w Gdańsku i wraca do domciu...

Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Poducha wymieniona, downgrade dolotu zrobiony (poszedł do Smokusa), czyli STraszydło gotowe w 99% na wyjazd.
Jedyne co zostało, to zamontować bagażnik dachowy żeby przewieźć do Szwecji rower młodego.

Przy okazji następnej wizyty w Gdańsku, STraszydło pojedzie na hamownie w Kosakowie sprawdzić, czy powrót do standardowego dolotu pogorszył wyniki, bo moja dupohamownia nie jest wystarczająco dokładna...   ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

STraszydło ma sie dobrze i właśnie przekroczyło 205 tkm na liczniku.

Zapewne pod koniec października zrobię przegląd techniczny i od listopada, na czas zimowych miesięcy auto zostanie czasowo wyrejestrowane.
Szkoda nim zima jeździć skoro w Smokusie mam Webasto (a STraszydło nie ma nawet zimówek), a zaoszczędzoną na podatku drogowym i ubezpieczeniu kasę dołożę do przyszłorocznego budżetu na modyfikacje ...
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

24.10.2019, 12:41 #88 Ostatnia edycja: 24.10.2019, 13:01 by MAG
We wtorek byłem na przegladzie, który z małymi przygodami ale oczywiście został zaliczony.

A te przygody to źle ustawiony prawy reflektor, którego złe ustawienie było spowodowane wyrwanym mocowaniem czujnika poziomowania...
Szybka wycieczka do ASO i uboższy o 350kr (przykręcenie jednej śruby i ustawienie świateł) godzinę później byłem z powrotem na stacji gdzie tym razem wyjechałem już z zaliczonym przeglądem ;)



Wszystko wskazuje na to, że to już ostatnie parę dni jazdy STraszydła w tym roku i będzie "odpoczywać" aż do wiosny.
Kasa zaoszczędzona na podatku drogowym i ubezpieczeniu za te 5 miesięcy "stania' powinna wystarczyć na kilka elementów układanki planowanej na przyszły sezon.

Plan minimum to zrobienie porządku z lakierem i konserwacja podwozia.
Być może pokuszę się też o regenerację alusów i na 100% wpadną jakieś fajniejsze (czytaj większe) końcówki wydechu.

Dwie inne powiązane ze sobą rzeczy są jeszcze w planach, ale nie wiem czy zdecyduję się je wprowadzić w życie.
Chodzi tu oczywiście o operację POWER 300+ oraz montaż BigBrake Kit.

Nie wykluczam że hybryda siedząca obecnie w Smokusie (po porażce ze strojeniem Maxia planowałem jej wsadzenie do ST) pójdzie do sprzedaży, a do STraszydła pójdą tylko: lepszy aktuator, DV oraz wtryski RS i na takim setupie zrobie ostateczne strojenie - teoretycznie powinno być wtedy 290+....  :D

Ale jak to mawiaja starożytni Rosjanie - pażywjom, pasmatrjom...  ;)
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0