Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


ST220 B5Y '05

Alek, 01.06.2018, 12:53 « poprzedni - następny »

Alek

Wydech powoli nabiera kształtów. W oparciu o doświadczenia kolegów, postanowiłem się zmierzyć z tematem wyrównania długości wydechów. W związku z tym wydech przedniego rzędu za miską olejową leci wzdłuż sanek silnika prosto w tunel; natomiast wydech tylnego rzędu dostanie "rondo" wykorzystujące chyba jedyną dużą lukę pod maską st220.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sseebbaa1

Brawo!
Wiem, że tak naprawdę od niedawna sam uczysz się spawania, więc tym większe uznanie.
Spawy, które widzę, to prawdziwy majstersztyk.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

Mój mentor spawalniczy ma ciągle uwagi do moich spawów, także jeszcze trzeba ćwiczyć ;)

Alek

Tak...

Więc ostatecznie jak się rozpędziłem z tym wydechem to z oryginału zostały raptem końcówki... Finalnie pojazd jeździ, ma się dobrze, na hamowni jeszcze nie był. Całość zrobiona tak aby wyrównać długości wydechów, zarówno między rzędami jak i między cylindrami. Auto Sebastiana jest następne w kolejce ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Tylny wydech poprowadzony z dużym zakrętem żeby wydłużyć jego drogę, przedni jak najkrócej. Ostatecznie o ile dobrze pamiętam tylny wydech jest tylko ok 15cm krótszy od przedniego.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Porównanie moich kolektorów z fabrycznymi, przednie i tylne 'primary runnery' mają praktycznie te same długości

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Przedni kolektor owinięty niedbale bandażem

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Przedni kolektor zamontowany na samochodzie. Oprócz lambdy jest jeszcze sonda EGT, jak szaleć to szaleć.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Tylny kolektor z bandażem i osprzętem...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


...zamontowany w samochodzie

Wprawne oko zauważy, że żeby zamontować całość, należy rozebrać pół samochodu, natomiast nie ma potrzeby wyjmować silnika :D. Ba, nie trzeba nawet odkręcać przednich sanek!

Całość jest prototypem natomiast mogę potencjalnie wykonać kolejne egzemplarze, jako że spodobała mi się zabawa z tym całym żelastwem.

T

Bardzo ładnie wyglądają te kolektory. Równej długości kanały to ogromny plus. Potencjalnie powinny dać spory zastrzyk mocy (o ile średnice też są dobrze policzone).

PS To drobiazg, ale radziłbym dodać trochę obejm zaciskowych, bo taśmy lubią z czasem się luzować, a poprawienie ich bez demontażu kolektora jest prawie niewykonalne. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Alek

Cytat: Tomasz w 07.12.2019, 18:03Bardzo ładnie wyglądają te kolektory.
Dzięki :)

Cytat: Tomasz w 07.12.2019, 18:03(o ile średnice też są dobrze policzone).
Z cylindrów wychodzą rury w średnicach 42.4mm i schodzą się w jedną o średnicy 57mm. 42,4 dobrałem tak żeby pole przekroju było zbliżone do pola przekroju portu w głowicy.

Cytat: Tomasz w 07.12.2019, 18:03To drobiazg, ale radziłbym dodać trochę obejm zaciskowych, bo taśmy lubią z czasem się luzować
Słusznie, natomiast teraz to już po ptakach, dopóki z jakiegoś powodu nie będę musiał kolektorów wyjąć to nie wyjmę ;)

Cytat: Tomasz w 07.12.2019, 18:03a poprawienie ich bez demontażu kolektora jest prawie niewykonalne.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

...jest całkiem niewykonalne

sseebbaa1

No kolego, piękna robota! Od projektu, aż po wykonanie. Człowiek orkiestra!

A fotka pokazujące oba błyszczące kolektory w porównaniu do seryjnych kolektorów i katalizatorów z pewnością stanie się często komentowanym i udostępnianym materiałem.
O zazdrości wszystkich posiadaczy ST220 nie wspomnę :)

Brawo, brawo, brawo! 8)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: Alek w 07.12.2019, 18:26Słusznie, natomiast teraz to już po ptakach, dopóki z jakiegoś powodu nie będę musiał kolektorów wyjąć to nie wyjmę

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Miejmy nadzieję, że będą się trzymać. Wyglądają na bardzo solidnie owinięte, wiec nie powinno być problemu. Zaimpregnowałeś taśmy lakierem?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Alek

Cytat: Tomasz w 07.12.2019, 20:46Zaimpregnowałeś taśmy lakierem?

Nie, ogólnie to na przyszłość wolałbym porzucić bandażowanie na rzecz powłoki ceramicznej.

T

Cytat: Alek w 07.12.2019, 23:22Nie, ogólnie to na przyszłość wolałbym porzucić bandażowanie na rzecz powłoki ceramicznej.

Jak będziesz miał okazję to warto to zrobić. Wystarczy zwykły lakier Motip do 800 stopni. Impregnacja dużo daje, bo taśmy stają się niemal wieczne. Powłoka ceramiczna to oczywiście bardzo dobry pomysł, ale ona w żaden sposób nie koliduje z taśmami. Najlepiej zastosować jedno i drugie. Zresztą tak właśnie miałem swego czasu w Mondeo.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club