Problem z mocą a Imrc sprawne ST200

batyrhan, 04.11.2019, 06:11 « poprzedni - następny »

batyrhan

04.11.2019, 06:11 Ostatnia edycja: 04.11.2019, 21:33 by batyrhan
Witam,
Na wstępie chce wszystkich powitać i podziękować za pomoc...
Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość jeśli post znajdzie się w niewłaściwym miejscu.
Od niedawna jestem posiadaczem Mondeo St200 z 1999r z przebiegiem 320000km którego kupiłem z sentymentu ponieważ wiele lat temu miałem mondeo mk2 2.5 170km i wówczas marzyłem o st ale był poza zasięgiem.
Tego kupiłem a wzasadzie uratowałem przed złomowaniem, blacharsko w i lakierniczo słabo ale to jest do ogarnięcia jeśli silnik zacznie działać jak powinien i w tej sprawie tutaj pisze.
Jest Problem z mocą w zakresie obrotowym od 4000 do 5700 potem już idzie jak trzeba objawy są takie jak by go zalewało i nie mógł przepalić na lpg jest podobnie ale lepiej przechodzi przez ten zakres.
Imrc sprawne otwiera tak 3800 4000 co jeszcze zrobiłem: świece kable czujnik przepustnicy zaślepiłem Egr wszystkie filtry i żadnej poprawy,  jest jeszcze silniczek krokowy do wymiany ponieważ jest od innego mondeo i zamontowany jest odwrotnie ale działa otwiera jest czysy obroty ok.
Panowie gdzie szukać co sprawdzić proszę o pomoc


« Dodane: 04.11.2019, 21:33 »

Witam Panownie,
Raz jeszcze proszę o pomoc  bo już mi brakuje koncepcji!!! jakaś elektronika czy zapchane katy czy coś innego????

T

Trzeba zrobić diagnostykę podczas jazdy, zobaczyć jak wyglądają korekcje dawek paliwa na obu rzędach cylindrów, jak działają sondy itd. Inaczej to będzie wróżenie z fusów.

PS To, ze IMRC otwiera doloty nie musi oznaczać, ze działa poprawnie, bo ono jeszcze ma dać sygnał o tym do ECU. Jeśli go nie ma, to z mocą będą problemy pomimo otwartych dolotów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

batyrhan

Witam,
Dziękuje za podpowiedź tylko gdzie taką diagnostykę można zrobić??? znając zycie 90% mechaników nie ogarnie ... Tylko sie zastanawiam czy gdyby to był problem z dawkowaniem paliwa,  czy na lpg też by występowały ten problem skoro on ma własny komp ustawienia itd????
Ale jest to trop który trzeba sprawdzić  i stąd moje pytanie może znasz kogoś lub jakiś warsztak który wie  co to imrc i jak sprawdzić dawkowanie itd w okolicach Kraków Kielce Tarnów?????
Dzięki

T

Myślę, że 99% mechaników nie ogarnie. Trudno mi doradzić konkretnego, bo jestem z Warszawy. Proponuję jednak zacząć od solidnej diagnostyki IMRC.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

batyrhan

Witam,
A znasz jakiś chałupniczy sposób na sprawdzenie komunikacji imrc z ecu??? czy tylko podmianka na inny

T

Ja taką diagnostykę robiłem samodzielnie za pomocą ELM327 i ScanXL z dodatkami do Forda. Jest tam kilka pidów odnośnie IMRC. Nie jest to natomiast proste.

Komunikacje IMRC da się też sprawdzić miernikiem, to działa w ten sposób, że na którymś z pinów w gnieździe pojawia się napięcie. Niestety nie znam szczegółów, bo nigdy nie korzystałem z tej metody.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

batyrhan

Witam,
A może będziesz wiedział czy ta blaszka ze stykiem od spodu płytki która jest podparta rolką na którą jest nawinięta linka od klap daje sygnał do ecu o otwarciu?? Bo jak klapy się otwierają to wtedy ta rolka się obraca i zamyka obwód, i tak kombinuje że jeśli to to a styki są wypalone czy zabrudzone to info do ecu nie idzi. dobrze myśle????

T

Niestety nie pamiętam już takich szczegółów. Spróbuj zapytać forumowicza o nicku lyssy z MKP, on swego czasu samodzielnie naprawiał IMRC, a nawet je ulepszał, więc powinien umieć Ci pomóc.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club