[Fiesta] MK6 "STT300"

strxxtswxxpxr, 12.12.2019, 14:14 « poprzedni - następny »

strxxtswxxpxr

Witam serdecznie, chciałbym Wam przedstawić mój tzw. "projekt". Auto jest ze mną już ponad 5 lat; poprzednio użytkował go Mirek M., właściciel znanej już firmy Mirco. Od początku przy aucie coś było dłubane, aczkolwiek dopiero rok temu zebrałem się na konkretne modyfikacje mechaniczne. Finał zaskoczył chyba każdego, kto przy nim pracował. Samochód obecnie posiada 2 mapy doładowania - słabsza to 321 KM i 368 Nm, natomiast mocna odpowiednio 382 KM i 485 Nm. Projekt jest w dalszym ciągu rozwijany - niewiele brakuje do przekroczenia granicy 400 KM i 500 Nm, aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że przy masie 1080 kg jest to zupełnie bez sensu XD

Serdecznie pozdrawiam Bobsona i dziękuję za wiele cennych porad :)

Zapraszam do komentowania :D

Poniżej prawie kompletna lista modyfikacji:

SILNIK
-szlif tulei cylindrów (+0,5 mm)
-modyfikacja, wyważanie i polerowanie wału korbowego
-kute tłoki CP Pistons CR 9,1:1
-kute korbowody K1 ze śrubami ARP + wyważenie
-panewki korbowodowe ACL Race
-panewki główne King
-planowanie głowicy
-szpilki głowicy ARP
-szpilki podpór wału ARP
-uszczelka pod głowicą Cometic MLS
-nowy kompletny rozrząd
-nowy komplet uszczelek
-nowa pompa oleju
-wałki rozrządu seryjne z podwójnymi sprężynkami zaworowymi i talerzykami Supertech
-usunięcie klimatyzacji
-usunięcie zaworu EGR
-zbiorniczek płynu wspomagania Lancer Evo + chłodnica z Forda Fusion
-pokrywa zaworów aluminiowa z Mondeo malowana proszkowo
-kolektor wydechowy żeliwny
-turbo Garrett GT28RS A/R 0,64
-DP 2,5 cala owinięty bandażem + reszta 2,5 cala na tłumiku końcowym, całość ze stali nierdzewnej wyspawana w GTPerformance
-układ dolotowy ze stali nierdzewnej GTPerformance z dedykowanym intercoolerem Airtec, filtrem powietrza Pipercross i zaworem bov Properfekt SS
-kolektor dolotowy aluminiowy Cosworth style lekko zmodyfikowany
-przepustnica 60 mm z silnika Duratec 2.3
-układ zapłonowy na czerwonych cewkach z Audi V6 ASN
-podstawka filtra oleju z Escorta, adapter do chłodnicy oleju Mocal z termostatem, chłodnica oleju FMIC, czujniki temperatury i ciśnienia oleju
-zawieszenie silnika poliuretanowe Deuter
-zmodyfikowana listwa paliwowa (dorobiony powrót)
-regulator ciśnienia paliwa Aeromotive
-wtryski 560 cc Lancer Evo VII, rezystor box Evo
-pompa paliwa wewnętrzna Walbro 255
-filtr paliwa Lancer Evo
-akumulator przeniesiony do bagażnika
-olej Millers CFS 10W60
-oil catch tank Properfekt
-wiązka zmodyfikowana, komputer silnika Ecumaster EMU Black z modułem DBW i bluetooth, 2 mapy doładowania, 2 stopniowy antilag, procedura startu; całość wykonana w RRTuning

NAPĘD
-oryginalna skrzynia IB5 po gruntownym remoncie
-szpera torsen 50% Val Racing
-sprzęgło spiekowe Helix 4-łopatki
-lekkie koło zamachowe 4,5 kg - Otoczak
-nowe przeguby
-olej 75w140
-mocowanie górne Deuter, dolne na tulejach Powerflex
-short shifter - Andrzej Grzesik "Bobson"

ZAWIESZENIE
-regulowane zawieszenie BC Racing BR
-komplet tulei Powerflex
-wszystkie elementy podwozia malowane proszkowo
-rozpórka przód OMP, tył Górny Sport
-zwrotnice z cywilnej Fiesty celem korekty geometrii zawieszenia
-dystans tylnej osi 10 mm na stronę
-nowe łożyska i piasty
-kute felgi ATS DTC 15x7
-opony Toyo R1R

HAMULCE
-swap przednich zacisków z Focusa ST170 + kompletna regeneracja
-tarcze przód 300 mm Stoptech Sport
-klocki przód Ferodo DS2500
-tylne hamulce seryjne
-wszystkie przewody elastyczne w oplocie Hel
-płyn Motul RBF660

NADWOZIE
-zderzak zmodyfikowany dla poprawy chłodzenia
-splitter TRC
-przednie lampy poliftowe rozklejone i pomalowane na czarno
-lekka maska z laminatu z zapinkami
-dyfuzor custom własnej roboty

WNĘTRZE
-fotel kierowcy Mirco RC z mocowaniami bocznymi
-adapter do fotela - OMP
-kierownica Sparco R345
-gałka zmiany biegów Momo
-wszystkie zbędne plastiki i maty usunięte
Fiesta mk6 "STT300" - 382/485

theanalogs

Siema, gdzieś już widziałem tego białego wariata ;)

strxxtswxxpxr

Cytat: theanalogs w 12.12.2019, 15:34Siema, gdzieś już widziałem tego białego wariata ;)

Siema, tu Piotrek, przecież my się znamy XDD
Fiesta mk6 "STT300" - 382/485

T

Świetny projekt. Zastrzyk mocy robi ogromne wrażenie, szczególnie przy tej masie. Masz może filmik jak to jeździ? :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

strxxtswxxpxr

Cytat: Tomasz w 12.12.2019, 19:28Masz może filmik jak to jeździ? :)

Hej, jak się znowu ciepło zrobi to planuję coś nagrać porządnego, teraz nie mam nic fajnego :/
Fiesta mk6 "STT300" - 382/485

bishop

Cytat: Tomasz w 12.12.2019, 19:28Świetny projekt. Zastrzyk mocy robi ogromne wrażenie, szczególnie przy tej masie. Masz może filmik jak to jeździ? :)
To już musi latać. Jak się jeździ takim bolidem jako daily carem? Projekt świetny.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

JacekST220

WOW biala petarda na kolach :) Piękny projekt, super podejście do auta.

strxxtswxxpxr

Cytat: bishop w 13.12.2019, 07:38To już musi latać. Jak się jeździ takim bolidem jako daily carem? Projekt świetny.

Generalnie jeszcze się nie oderwał od ziemi a wręcz przeciwnie - jest zwarty i fajny w prowadzeniu. Na co dzień daje w dupę sprzęgło spiekowe i brak kata. Źle się tym jeździ wolno, wszystko zrobione na sztywno. Seryjne przełożenia są za krótkie, jedynki i dwójki w ogóle nie ma - w planach jest konwersja na MMT6 żeby to miało ręce i nogi :D
Fiesta mk6 "STT300" - 382/485

Alek

Gratuluję projektu, miło popatrzeć na auto "w całości" a nie milion niedokończonych pomysłów.

Jeżeli chodzi o strojenie silnika, robiłeś coś przy tym samodzielnie czy RRTuning ogarnął całość od A do Z?

strxxtswxxpxr

Cytat: Alek w 13.12.2019, 18:42Jeżeli chodzi o strojenie silnika, robiłeś coś przy tym samodzielnie czy RRTuning ogarnął całość od A do Z?

Wszystko RRTuning :)
Fiesta mk6 "STT300" - 382/485

Bobson

Hej Piotrek, co tu dużo pisać - fajny zapierdalak Ci wyszedł z tej Fiesty :)
Męczysz już ib5 na drugiej mapie?  :evil:
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

strxxtswxxpxr

Cytat: Bobson w 02.01.2020, 12:26Męczysz już ib5 na drugiej mapie?  :evil:

Proste, że tak :D póki co żyje ale się założy jakiś sensowny kapeć to czarno to widzę :P
Fiesta mk6 "STT300" - 382/485

Bobson

Cytat: strxxtswxxpxr w 03.01.2020, 13:56Proste, że tak :D póki co żyje ale się założy jakiś sensowny kapeć to czarno to widzę :P
Jesteś hardcorem :D
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

theanalogs

Hehe dobry wariat, przynajmiej przetrzesz szlaki ile ta skrzynia jest w stanie wytrzymać ;P

strxxtswxxpxr

Cytat: theanalogs w 03.01.2020, 15:24Hehe dobry wariat, przynajmiej przetrzesz szlaki ile ta skrzynia jest w stanie wytrzymać ;P

Właśnie nie chce XD wole sprzedać sprawną i wsadzić coś mocnego docelowego :D
Fiesta mk6 "STT300" - 382/485