Focus mk3 ST 2.0 projekt 450+

sanczo, 14.01.2020, 22:55 « poprzedni - następny »

T

Aż miło popatrzeć. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sanczo

Mały filmik

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://streamable.com/20alr




A to efekt finalnej pracy

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



sanczo

Procedura taka będzie docierania

7L wlewam oleju i po 15 minutach pracy silnika na postoju wymieniamy olej ( tu zastosowałem OLEJ VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30)
7L wlewamy ponownie olej i 45 minut jazdy i spuszczamy olej VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30
7L wlewamy oleju do docierania silnika Millers CRO 10W40 max 1000 KM
7L wlewamy olej docelowy AMSOIL 5W50 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil

płyn chłodniczy

Płyn do chłodnic Specol Glikospec G 12

jak zacznie się docierać silnik nie będzie wycieków żadnych zastosujemy płyn Evans

czyli:
Płyn do chłodnic Evans Prep Fluid - Wstępny płyn do układu chłodzenia
i docelowo
Płyn do chłodnic Evans Power Cool-Cars 180

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sanczo

Focusik Czeka na przeszczep

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




sseebbaa1

Gratuluję rozmachu! 8) Robi wrażenie.
Wręcz mnie portfel boli, jak widzę Twoje zdjęcia i zakres prac :stupid:

A dlaczego chcesz procedurę docierania tak akurat robić? Chodzi mi o wskazane dwa pierwsze zalania zwykłym olejem. Skoro i tak zamierzasz brać olej na docieranie (też tak robiłem), to moim zdaniem on powinien być od pierwszego uruchomienia, bo to wtedy układają się zwłaszcza pierścienie!
Ja zrobiłem tak, że po remoncie generalnym zalałem tego Millersa CRO, rozgrzałem silnik przez kilka minut i zacząłem ostre docieranie.
Po 250 km zalałem zwykły 5W40 i dalej docierałem przez około 1.200-1.500 km. Potem zalałem 5W40 ale już z Liqui Moly Ceratec (Ceratec'a nie zalewałem wcześniej, bo utrudniłby proces docierania).

Silnik składasz bez fuszerki i nie ma tam żadnych nieczystości, które musiałbyś wypłukiwać tym zwykłym 5W30... Ja bym tego nie robił, bo tylko niepotrzebnie opóźnisz proces właściwego docierania.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sanczo

09.03.2020, 12:15 #50 Ostatnia edycja: 12.03.2020, 07:52 by sanczo
Najgorsze jest pierwsze 15 minut urochomienia silnika

pierscionki się układają i dużo będzie mikro opiłków tego nie widać gołem okiem w oleju jak spuścisz
ale weś latarkę i poświeć zobaczysz jaki fajny brokat będzie w oleju tak powino się robić w każdym nowym silnilniku
najwiecej będzie  z cylindrów tego syfu dlatego robi się taką płukankę przynajmniej raz musisz zrobić po 15 minutach
ja robie 2 tak na wszelki wypadek kupujesz najtajszy dedykowany olej do silnika ja kupiłem Valvoline po 85 zł 5L
wsadziłem w silnik 50000zł więc to grosze a nie zaszkodzi


Śilnik już dostarczony dziś zawiozłem focusa i silnik (fiesta żony dała rade)
dziś rano był wyjazd do KingSoftu
środa może czwartek będe wiedział czy odpalił


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.photo upload site

sseebbaa1

Cytat: sanczo w 09.03.2020, 12:15Najgorsze jest pierwsze 15 minut uchomienia silnika

pierscionki się układają i dużo będzie mikro opiłków tego nie widać gołem okiem w oleju jak spuścisz
ale weś latarkę i poświeć zobaczysz jaki fajny brokat będzie w oleju tak powino się robić w każdym nowym silnilniku
najwiecej będzie  z cylindrów tego syfu dlatego robi się taką płukankę przynajmniej raz musisz zrobić po 15 minutach
ja robie 2 tak na wszelki wypadek kupujesz najtajszy dedykowany olej do silnika ja kupiłem Valvoline po 85 zł 5L

To że są opiłki w oleju, to oczywiste. Przecież mówimy o etapie docierania :)
A dlaczego pierwsze 15 minut jest najgorsze? Bo wtedy zaczynasz najważniejszy etap docierania. Te pierwsze minuty decydują o odpowiednim układaniu pierścieni do gładzi cylindrów. I to wówczas powinno się to robić na oleju zaprojektowanym na docieranie, a nie na jakimś innym.
Moim zdaniem nie powinno się odkładać dociskania pierścieni na potem, a lepiej rozpocząć od razu. Pomyśl o tym i może trochę zmodyfikujesz swój plan na docieranie. To oczywiście tylko sugestia.

Instrukcja załączona do oleju Millers CRO wskazuje, że na tym oleju powinno się robić maksymalnie 800 km przebiegu, ale ja uważam, że to przesada (i tu chyba się zgadzamy) - ja ten pierwszy etap skończyłem po chyba 250 kilometrach i go wymieniłem.

U mnie wyglądało to tak, że rozgrzałem wyremontowany silnik na tym oleju CRO, w trakcie rozgrzewania był kontrolowany wizualnie silnik czy nic nie cieknie. I zaraz po rozgrzaniu wyjechałem z warsztatu.
Dalej wyglądało to tak jak na filmiku (licznik przebiegu dziennego pokazuje przebieg po remoncie - czyli ostre docieranie od pierwszych kilometrów):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sanczo

Cześć

jest wiele szkół docierania silnika i można o tym książki pisać
każdy ma inny sposób

Ja mam znajomego co serwisuje same rajdówki i chłopak naprawdę się zna zrobił dziesiątki silników (robił mi skrzynię)
doradził mi żeby napewno mymienić olej po 15 minutach pracy i tak zrobie bo wiem o tym że tak pasuje zrobić
wkoncu trochę się znam na silnikach (szkołę mechaniczną konczyłem)

zrobie 3 wymiany

po 15 minutach wymiana oleju na olej do docierania i na nim max 300KM ( i nie dłużej niż 4h pracy)
i wleje docelowy olej


jutro ważny dzień dla mnie próba odpalenia silnika żobaczymy jak będzie

co do docierania napewno będzie docierany dynamicznie
ale nie będę przekraczał 4000 obrotów


silnik zrobiłem z myślą kiedyś żeby go zastosować w RS (bo kiedyś napewno kupię RS)
na razie za priorytet postawiłem sobie zrobić jednego z mocniejszych ST w Polsce

sseebbaa1

I bardzo dobrze, że zmodyfikowałeś swój plan docierania :)
Te pierwsze 15 minut na postoju na zwykłym oleju jak najbardziej rozumiem - traktujesz to jako takie pierwsze oczyszczenie silnika. Może i słusznie. Ten czas przyda się też na ogólne sprawdzenie czy nic nie stuka, nie cieknie, bo przecież to będzie pierwsze uruchomienie.
Cieszę się natomiast, że zrezygnowałeś z punktu, w którym miałeś rozpocząć JAZDĘ na zwykłym oleju. Przy jeździe (a nie na postoju) są bowiem całkiem inne obciążenia dla silnika, a więc i dla ciśnień panujących w komorach spalania - a to przecież ciśnienie dociska pierścienie do gładzi.
Rozpoczęcie jazdy na oleju Millers CRO jest na pewno dobrym pomysłem! 8)

Trzymam kciuku za Twój projekt, bo jest naprawdę imponujący! Czekam na dalsze informacje i zdjęcia!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sanczo

Dotarły dziś dobre wieści z Kingsoftu

Odpalili silnik 0 kłopotów 0 błedów silnik bardzo płynnie działa

trochę się namęczyli
1. nie pasował sortowy katalizator Miltek od RS (szkoda kasy było na niego)
w  RS jest troche inaczej sciana grodziowa silnika.
Dobrze że miałem oryginalny katalizator od RS jego przerobili i teraz pasuje
2. wyjście z turbiny do rury która leci pod silnikiem i łączy się z interkulerem za krótka był rura silikonowa ale poradzili sobie
3. Listwa paliwowa z 4 dodatkowymi wtryskami podłączona została od paliwa (ale jej na razie nie odpalamy)

czyli teraz powinna być koło serii z RS 350KM lub więcej myśle że 400KM nie da się przekroczyć za mała turbina

teraz docieranie będzie i dalsza modyfikacja etapowa

na początku kwietnia założe nowy układ wydechowy z MgMotorsport z klapkami i karbonowe koncówki
wydech będzie taki sam jak w RS zderzak już czeka od RS

Późnie lepsza turbina będzie
turbina dedykowana do RS PT turbo możliwości do 600HP

tu można poczytać o niej

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.



w środę odbieram samochód z kingsoftu

Myślę że to pierwszy taki ST z silnikiem RS w PL

fajex

Gratulacje i czekamy na dalsze mody i wiadomości na ten temat👍🚀🚀🚀😁

sanczo

17.03.2020, 20:32 #56 Ostatnia edycja: 19.03.2020, 20:03 by sanczo
Jutro strojenie na hamowni (jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie)
zobaczymy ile wypluje obstawiam 370KM
myśle że to pierwszy ST w PL z silnikiem od RS mowa o MK3

docieranie wygląda tak

15 minut na postoju zmiana oleju
30 minut na postoju zmiana oleju
wlany olej do docierania i zrobione 150 km i zmiana oleju ( około 3h jazdy)
finalny olej 5W50

kbk

Gratuluje i czekam na zdjecia, filmy.

Pominę już kwestie finansów ale cała reszta robi wrażenie.

Pozdrawiam

sanczo

19.03.2020, 20:29 #58 Ostatnia edycja: 20.03.2020, 08:00 by sanczo
Dziś autko odebrałem
trochę się zmieniły plany

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.places that are open right now

mam wgraną mapę do docierania i sam docieram silnik (docieranie dynamiczne)
wsumie już ma zrobione 450km do poniedziałku zrobie 1200 taki mam plan

poniedziałek może wtorek strojenie finalne silnika
bałem się o silnik że zamało dotarty żeby go katować na hamowni

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




więc tak jest zrobione dotej pory

silnik stroker 2.3 cały zakuty (blok silnika 2.0)
wał odchudzony i wywalony BALANCE SHAFT
głowica z turbiną od RS
wtryski od RS
zomontowana listwa paliwowa z dodatkowymi 4 wtryskami (jeszcze nie jest podpięta elektronika)
zmontowana chłodnica Oleju
zamontowany catch Oil
zamontowany jest oryginalny katalizator z RS
poprawiony dolot AIR intake
wsadzona szpera do skrzyni (piekna sprawa jak to teraz jezdzi  w zakrętach )
zamontowane wzmocnione półosie

wydech zdecydowanie zmienił brzmienie bardziej głośniejszy (mam Cobba wydech)
LC (launch control zdecydowanie lepiej działa chodzi całkiem inaczej inny głos silnika niż wcześniej czuć że to inna pojemność silnika)


Następne Mody
większa turbina i finalne strojenie  500+ :)
i wydech MG Motorsport

trchę mi pokrzyżował palny wirus chodzi o zakupy za wielkiej wody
turbiny i nie wiem jak to tam teraz jest  zwysyłkami zobaczymy

fajex

Jest moc ;)  :D  :)  ale to teraz musi jechać :]