Focus mk3 ST 2.0 projekt 450+

sanczo, 14.01.2020, 22:55 « poprzedni - następny »

T

To, jak sądzę, cylinder 3. A skąd jeszcze niższa kompresja na 4?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

fajex

o ja pierdo...😲😱 się porobiło

bishop

Cytat: sanczo w 02.04.2020, 21:49tylko pęknięta tuleja na 3 cylindrze
A tutaj był jakoś modyfikowany blok? Pamiętam jak pisałeś że z 2.0 są udanymi blokami do modów. wiadomo przyczynę? Szkoda. Jakie plany?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sanczo

Cytat: Tomasz w 02.04.2020, 23:36To, jak sądzę, cylinder 3. A skąd jeszcze niższa kompresja na 4?

myślę że to przez pęknięcie na kołnierzu na 3 cylindrze
uszczelka musiała się lekko podać bo to najcieńsza część uszczelki miedzy cylindrami
zobacz tłok 3 i 4 jak są wymyte płynem wiec musiało na obu cylindrach coś się dziać
na 4 podejrzewam że to przez uszczelkę

sanczo

03.04.2020, 14:03 #79 Ostatnia edycja: 03.04.2020, 20:43 by Rijndael
Cytat: bishop w 03.04.2020, 13:49A tutaj był jakoś modyfikowany blok? Pamiętam jak pisałeś że z 2.0 są udanymi blokami do modów. wiadomo przyczynę? Szkoda. Jakie plany?

Nie nic więcej w bloku nie było robione tylko wymiany 4 tulei na mocniejsze ( mocniejsze tylko słownie)

plany tak mam w sumie dwa
dziś wyciągnę  resztę silnik :)
i wsadzę silnik od RS (mam cały kompletny 16 000 km ma przejechane) tylko wymienię w nim instalację i wałek rozrządu wydechowy musi być od ST
wtedy mapa silnika i strojenie zostaje taka sama bo silnik praktycznie taki sam

a jak nie to wsadzę oryginalny silnik od ST  (stoi cały kompletny wraz skrzynią biegów)
ale bardziej ten pierwszy plan silnik od RS aż wywinie ducha :)

fajex

a tego silnika nie będziesz reanimował?

T

Cytat: sanczo w 03.04.2020, 13:57myślę że to przez pęknięcie na kołnierzu na 3 cylindrze
uszczelka musiała się lekko podać bo to najcieńsza część uszczelki miedzy cylindrami
zobacz tłok 3 i 4 jak są wymyte płynem wiec musiało na obu cylindrach coś się dziać
na 4 podejrzewam że to przez uszczelkę

Oczywiście jest taka możliwość. Ale mimo wszystko to dość nietypowe. Pęknięcie termiczne takiej długości powoduje dość znaczny spadek kompresji, bo tuleja w tym miejscu się zwykle lekko zapada. Dziwne więc, że w innym cylindrze jest jeszcze mniejsza, pomimo braku widocznych uszkodzeń. Zmierzam do tego, że o ile nie zamierzasz zezłomować tego bloku, to warto wszystko dokładnie pomierzyć. Być może za spadek kompresji na 4 cylindrze odpowiada jakieś, trudno zauważalne, odkształcenie bloku lub tłoka.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sanczo

Myślę że nie będę już reanimował tego silnika
za dużo ma problemy blok tuleje a dziś zobaczyłem lekko pękniętą podporę wału zaraz pod zębatką
nie wiem czy to było ale raczej nie
jednym słowem kaszana
szkoda mi tylko gratów kutych co dałem do środka

jednym słowem mam już dość

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


bishop

 
Cytat: sanczo w 03.04.2020, 22:13za dużo ma problemy blok tuleje a dziś zobaczyłem lekko pękniętą podporę wału zaraz pod zębatką
Ciekawe co spowodowało takie zniszczenie? Ogólnie blok poddał się w całości.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sanczo

Ciężko jest stwierdzić gdzie to zostało skopane

wszystkie graty w sadzone w silnik były nowe

Nasuwa mi się jedna myśl firma która modernizowała i składała silnik
dała ciała

ten silnik praktycznie chodził z nominalną mocą dla tego silnika

nie wiem co by było jak bym wstawił większą turbinie


To wszystko było zrobione w jednym z lepszych zakładów od Motorsportu w Polsce
firma zajmuje się tylko silnikami


to jest spis co zrobili

Witam,

Przesyłam końcowa kalkulację do zlecenia

- głowica porting CNC/regeneracja - 3000zł

- głowica regulacja luzów zaworowych - 400zł

- wał korbowy sprawdzenie/polerowanie - 200zł

- wał korbowy usunięcie napędu wałków wyważających - 100zł

- układ korbowo-tłokowy wyważenie dynamiczne kpl. - 550zł

- korbowody sprawdzenie długość/oś/wymiar stopki/luz tulejki sworznia - 100zł/kpl

- blok tulejowanie Motorsport/szlif/honowanie z płyta symulacyjną - 2500zł

- blok sprawdzenie wymiaru podpór głównych - 150zł

- blok sprawdzenie/pasowanie luzów panewek - 250zł/kpl

- blok regulacja luzów pierścieni tłokowych - 150zł

- blok mycie/przygotowanie do montażu - 350zł

- mycie wały korbowego - 200zł

- blok składanie układu korbowo-tłokowego "shortblock" - 1200zł

- blok wykonanie CNC zaślepienia kanału - 350zł

- demontaż/weryfikacja dostarczonego silnika - 300zł

- uszczelka głowicy OE FORD 2.3 RS - 250zł

- panewki korbowodowe ACL Race - 280zł

- przesyłka/paleta kurier - 200zł

 

Łączna kwota do zapłaty: 10530zł brutto. Proszę o przesłanie we wiadomości zwrotnej danych do wystawienia FV proforma do wpłaty oraz adresu zwrotnego do wysyłki.



Witam, przesyłam informację o które Pan prosił:
- wał korbowy wymiar czopów głównych 51,99, czopy korbowodowe 51,99, krzywizna wału 0,01
- luz tłok-cylinder zgodnie ze specyfikacją MAHLE ustalony przy szlifie bloku na 0,0025"
- luz panewek głównych 0,05mm
- luz panewek korbowodowych 0,065mm
- luz osiowy wału na p/p oporowym 0,13mm

sanczo

05.04.2020, 06:49 #85 Ostatnia edycja: 06.04.2020, 23:03 by sanczo
Co do firmy na razie była poinformowana co się stało z tuleją (kazali spakować na paletę i wysłać do nich )
o pękniętej podpory wału nie wiedzą jeszcze (zauważyłem w piątek wieczorem)
silnika jeszcze nie zrobiłem dokładnej inspekcji może jeszcze coś wyjść
wczoraj dopiero wyciągnęliśmy  chwile zeszło z tym bo nie wiedziałem że takie jaja wyjdą
na początku był plan ściągnąć tylko głowice bo założyliśmy że to uszczelka a chwile  z tym zeszło, później wyciąganie silnika dołem wyciągaliśmy w domowych warunkach!
bo samochód już stał na kobyłkach

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.host image
tu widać w prawym górnym rogu jak stoi na palecie gotowy silnik do wsadzenia ten jest oryginalny od RS ale seryjne graty

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.keyboard diagnostics windows 10




najlepsze jest to że jeszcze nie ściągnąłem oryginalnego silnika od ST z przyczepki do dziś tam leży (może jeszcze będzie potrzebny)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.russian image hosting


Dziś już inaczej patrzę na to co się stało (bardziej luźniej )
pierwsze dwa dni totalna załamka była

plan jest taki


poniedziałek i wtorek przygotowujemy silnik od RS do wstawienia ( mapa silnika pasuje )
wymienimy  w nim wałek rozrządu wydechowy na ten od ST  (mam nowiutki nie używany)
ustawimy luzy zaworów i wrzucimy instalację silnika od ST i przykręcimy skrzynię

środa,czwartek wsadzamy silnik
w sumie można go zakatować na śmierć :) cokolwiek to znaczy mowa o silniku od RS
jak by wywinął ducha :) wtedy wsadzimy oryginalny silnik od ST tego mi szkoda katować bo ma tylko przejechane 10000 km
i on będzie wsadzony tylko WTEDY gdybym sprzedawał ST


nie poddaje się!
samochód jest zrobiony do zabawy i szkoda że tak stoi nieuruchomiony
pasuje go ożywić :)


co do silnika zepsutego nie wiem jeszcze jakie plany
zobaczymy jakie są wszystkie zniszczenia ale cały czas chodzi mi po głowie odbudować go!
kupić nowiutki blok od ST 2.0 i wsadzić wszystkie graty zakute
no i zobaczymy jak firma która go składała się zachowa


a teraz mała wzmianka o firmie Kingsoft z Starego Sącza
naprawdę godna firma polecenia żadnej fuszerki nie odstawili
przy wymianie silnika montowali dużo rzeczy Catch Can,chłodnice Oleju przewodu są naprawdę super poprowadzone
a jak super przerobili katalizator od RS żeby pasował do oryginalnego Układu od ST

weksla

Zastanawiające jest to co sie stało, na pierwszy rzut oka wyglada to tak, że takie spustoszenie spowodowało zbyt wysokie egt i katowanie go podczas steojenia. Z drugiej strony błąd mógł być popełniony podczas składania motoru. 370ps to nie jest przecież zadna ekstremalna moc. Ciekaw jestem jak zachowa się firma składająca silnik.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sanczo

w czwartek wsadzamy silnik od RS (oczywiście nie kuty) myślę ze do 400KM wytrzyma

już jest prawie gotowy silnik tylko jeszcze skrzynię przykręcić

nie wolno się poddawać

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.russian photo host

sanczo

Mały Update silnik przygotowany do włożenia dziś będziemy wkładać


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



wkładamy ten z lewej czyli 100% od RS 2.3 no chyba że coś nie pójdzie tak i wracamy do oryginalnego od ST 2.0 (ten z prawej)



a ten silnik zakuty który rozebraliśmy na części pierwsze wysyłamy do firmy która go robiła i składała


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sanczo

Wczoraj skończyliśmy montowanie silnika
silnik odpalił od strzała teraz czekam na poprawioną mapę
mają podesłać chłopaki z Kingsoftu