Ford Mondeo MK3 ST220 2005 Performance Blue

Darekptr, 12.01.2022, 15:00 « poprzedni - następny »

Darekptr

Bardziej zastanawiam się, czy komplet sprzęgła podchodzi z X-Type. Konkretnie używając jako przykład, czy sprzęgło z ST220 LuKa o numerach 624332409 to to samo sprzęgło co o numerach 624347309 z X-Type. Że wyprzęglik trzeba mieć osobno to wiem. Zapytam też gdzie indziej.

Edit, to chyba zły przykład, ale szukam dalej. Spodziewam się pary tych samych cyfr przy obu sprzęgłach i Valeo chyba tak ma...ah te oszczędności.

Darekptr

No i mamy to.
Nowa tarcza, docisk, wysprzęglik, uszczelniacz wału i nowy olej do skrzyni(Fordowski FE, nie mam czasu szukać starszego).
Dwumas po 304 tysiącach z zerowym luzem, nic, zero, null.
Filtr oleju, paliwa, 5 litrów syntetycznego 5W-30 od Ravenola, trochę chłodniczego, trochę wspomagania, trochę super DOT 4, czyszczenie K&Na i na razie jestem zadowolony, chociaż pedał sprzęgła przy jeździe, a długim nie używaniu potrafi nie wrócić do samego końca(czuję jak wskakuje na miejsce).

Dalej chcę go mimo wszystko sprzedać. To dobre auto, ale trochę niechciane dziecko. Nie zawiódł mnie w dosłownym tego słowa znaczeniu(no dobra, raz, ale to wąż gumowy zawiódł), ale nie marzyłem o tym, by włożyć w niego połowę za co go kupiłem(w sumie to już więcej)

Darekptr

Zimowe szaleństwo dało się we znaki i z tego powodu zaatakowałem temat spryskiwaczy i wycieraczek.

Zaczynając od wycieraczek, jakoś niedługo po zakupie auta kupiłem AeroTwin Bosha, tylną Boscha i oh boy. Przy prędkościach 120 w górę przód przestawał zbierać w lewym dolnym rogu. Tylna w zamian zbierała tylko środkiem. Kupiłem tylne ramię licząc, że problemem jest sprężyna, ale nie była. Wrzuciłem fordowską oryginalną wycieraczkę na nowe ramię i problem zniknął. Szybka analiza wykazała jeden duży problem z Boschem...jego wysokość. Był zbyt wysoki by poprawnie dociskać się do szyby. I tak poszło 85zł, 35 za wycieraczkę i 50 za ramię.
Przed świętami dorwałem się do kompletu Oximo. Na przód wybrałem model WUH, czyli hybrydowe i dokupiłem tył od nich. Przy 120 i 140 w końcu coś zbiera z przedniej szyby, a tylna jest niższa niż Bosch, chociaż wciąż wyższa niż Fordowski OEM, zbiera prawie idealnie. Zobaczymy jak komplet będzie sobie radził przez najbliższe kilka miesięcy.

Co do spryskiwaczy. Postawiłem na "sprawdzone" dysze mgłowe od Mondeo Mk4/Focusa Mk3/C-Maxa Mk2. Bawił mnie fakt, że większość posiadaczy Mondeo Mk3 była zadowolona z tej zmiany, a posiadacze Mondeo Mk4(bo mgłowa nie była obecna w przedlifcie) wracała do "sikaczy".
Jak na moje mgłowa dysza sprawdza się i zachowuje jak te w Focusie Mk3. Przy 140 i tak wali nisko jeśli nie po masce w obu modelach. Zostało tylko przepatrzyć instalację podgrzewania, bo na razie przełożyłem je bez tego. Nie dziwię się, że potrafią nie działać skoro w wtyczkach dosłownie była obecna woda. Idealnie było by wpiąć się w okolice podgrzewania przedniej szyby i mieć kontrolę na dyszami, a także poprawić izolację i dostęp do całego układu, tutaj w grę wchodzi wymiana oryginalnego wygłuszenia.

Postaram się zgrać jakiś film z działania mgłowych, od siebie polecam.

I byle wytrzymać do zrobienia Volvo przez mojego brata(potrzeba dwóch aktywnych aut w domu). Zabiorę się za kilkanaście detali które trochę straszą, a eliminują mi samochód na kilka dni: szycie fotela, regeneracja lamp, a przy okazji poprawienie działania składanych lusterek. Wgl istnieje szansa, że ukruszył się katalizator więc będę musiał skorzystać ze swoich decatówi złożyć pierwszą część wydechu lub od razu całość, się zobaczy.

T

Na tył pasuje nowocześniej wyglądająca wycieraczka od Astry, chyba G hatchback, ale za to ostatnie nie ręczę (robiłem ,,swap" wiele lat temu).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Darekptr

G Hatchback ma 400mm długości, a Mondeo 275/280 zależnie od producenta wycieraczki. Prędzej bym powiedział, że chodzi o Astrę H HB lub kombi G.

T

Na pewno miałem od hatchbacka, ale generacja mogła być inna niż podałem. Może właśnie H. W każdym razie wycieraczka świetnie wyglądała i świetnie działała w kombi. Skoro jesteśmy przy Oplu, to miałem też środkowy stop LED z Vectry B. To już wymagało odrobinę umiejętności rzeźbiarskich, ale efekt bardzo fajny.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Darekptr

No 300mm jest bardziej pasujące. Ale skoro 300 wchodzi, to może całe ramię z Focusa Mk2 Kombi by weszło, też wygląda ładnie i zastępuje 280mm ramię z Fiesty Mk6 więc takie jakie jest w Mondeo. Zastanowię się nad tym.

A trzeci stop od Vectry raczej mi nie potrzebny :)

T

Cytat: Darekptr w 30.12.2022, 16:34A trzeci stop od Vectry raczej mi nie potrzebny :)

Nie jest to rzecz niezbędna, ale daje fajny efekt, bo seryjny trzeci stop w Mondeo mk3 to zwykłe żarówki W5W.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Darekptr

Mondeo tylko jeździ i jeździ więc zrobiłem mu 3 tygodniowe wakacje, wymontowałem porwany fotel kierowcy, wyciągnąłem światła, zegary i za chwilę dojdziemy do przeglądu olejowego.

Światła dostały tylko polerkę i wciąż marzę by znalazł się ktoś z odpowiednią widzą co przywróci światła DRL jak fabryka przykazała.
Fotel został zszyty na boczku, jednak nie oby się bez ofiary w postaci lekkiego cięcia gąbki. W zamian pojawiło się więcej gąbki w boczku siedziska.
Zegary wymienione mają żarówki, wsadzone 12v W3W, oryginalnie są tam 14v, ale chyba nie umrzemy. Wymienione też w wyświetlaczach W1,2W. Finalnie połamałem jakiś plastiki przy rozbieraniu i teraz zamiast gubić czasem podświetlenie komputera pokładowego, to zacząłem gubić kierunek...kochana elektronika.

W tym stanie byle do soboty, choćby się paliło i waliło to pojadę na WNR, także jak ktoś ma czas sobota 20, to będę tam sobie chodził.

A ogólnie byle do sprzedaży, albo zlotu w Łodzi(zlot ST/RS), nie wiem co będzie pierwsze.

Miha_u

Jeśli odbiorę swój samochód, to podjadę na wnr  :)

Darekptr

Filtry, oleje, świece, uszczelniacze półosi, znów olej w skrzyni, znów płyn od wspomagania i wyrok na tylny wózek. Czas o nim myśleć.

Ktoś zainteresowany 2FLem w ładnych skórach?
Na prawdę, gdyby nie ten gabaryt nawet bym się nie zająknął w robieniu całej podłogi w nim, ale nie mogę się przekonać do tego karawanu.

Przyjmę propozycje zamiany na segment B/C byle w miarę seria i czymś się wyróżniała (dla mnie bardziej pociągające jest 2.0 145KM w pełnej serii  z Zeteciem S/Sportem niż porobione 2.5T które nie przypomina fabryki w żaden sposób)

Darekptr

Ciekawostka, tylne ramie można zamienić na takie z Mondeo Mk4 kombi i wygląda jak cywilizowane(chociaż jest tak samo długie jak seryjne na moje oko). Dziękujcie koledze Miha_u, on przypadkiem ma takie w swoim :D
Przy okazji wiem, że mój Mondeo działa jak zegarek mimo 300 na szafie i braku remontu ;)

Darekptr

Zdjęć nie robiłem, bo nie było po co, temat przerabiany od dawna, a mianowicie, dystans. Padło na używane(były kilka wiosek od domu) firmy GarageLine, dedykowane do Focusa Mk3...dlaczego dedykowane tylko do niego? Wygląda na to, że to dystanse prosto z ameryki, cena tylko w $, a jedynymi Fordami wspomnianymi na stronie jest Mk3 ST, RS i 11-14 SE. Of coz są jeszcze Fusiony, Bronco i Mustangi, ale wiadomo, to nie Europa. Padło na 4x20mm, bo to kombi i ma się nie ocierać przy załadunku(chociaż nivomat powinien zrobić swoje, to jak się skończy to będzie już załatwiony temat :))
W zamian zawieszenie teraz wygląda jakby czekało na leciutkie obniżenie, cytując zielonego ogra: No to se jeszcze poczeka!
Jak klęknie zawias to będę myślał co wstawić(pewnie komplet B6 + Eibach jak znajdę) chociaż lepiej by było jakby chciał się sprzedać ;)

Darekptr

Koniec historii.
Trochę chce się powiedzieć, nareszcie.

3,5 roku używania, jakieś 100 tysięcy kilometrów zrobione. Dobre auto, ale z tym wiekiem, byciem kombi i bez zapasowego worka pieniędzy to nie auto dla mnie. Nie popularne, przyćmione Focusem ST225, z szeregiem dziwnych zabiegów ze strony projektantów i księgowych co policzyli ilość części zapasowych na magazynach, a także marną produkcją zamienników.
Jednocześnie jednak prowadziło się świetnie, było wygodne, wyciszone, rozsądnie wyposażone i technologicznie na dobrym poziomie.

Czy żałuję sprzedaży? Nie. Czy żałuję zakupu? Trochę tak. Czy żałuję użytkowania? Nigdy.

Co dalej? Absolutnie nie wiem, zakres jest od Ka+ przez Fiestę, Mazdy 3 czy Volvo V40.