Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


problem z odpalaniem silnika 2.5T

januszjg, 15.06.2022, 13:32 « poprzedni - następny »

januszjg

Cześć wszystkim,
od pewnego czasu mam problemy z pracą silnika i zapalającym się check'iem.
Samochód: S-Max 2007
Silnik: 2.5T 220KM

Objawy: silnik zaraz po odpaleniu potrafi zgasnąć, po ponownym odpaleniu jest już OK; czasami nie da się odpalić za pierwszym razem; po rozgrzaniu silnika wyczuwalna jest delikatnie nierówna praca silnika na postoju.

Czy ktoś może na podstawie poniższego i powyższego opisu zdiagnozować usterkę?

Dzięki i pozdrawiam.

Poniżej wyświetlające się kody błędów:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Ford

============1==============
P0193
Raw code: 0193
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Potwierdzona
OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - high input
Ford: Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input

============2==============
P0088
Raw code: 0088
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Fuel rail/system pressure too high

============3==============
P0193(00)
Raw code: 019300
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - high input
Ford: Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input

============4==============
P2514(68)
Raw code: 251468
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Event data recorder request - circuit high

============5==============
P0088(00)
Raw code: 008800
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel rail/system pressure too high

============6==============
P0090(00)
Raw code: 009000
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Fuel pressure regulator 1 - open circuit

Tomasz

Wygląda na problem z obwodem listwy paliwowej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

januszjg

Dziękuję za odpowiedź.
Co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Czy uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa na szynie może powodować te wszystkie błędy?

Tomasz

Nigdy nie ma 100% pewności. Ja bym zaczął od sprawdzenia czujnika i instalacji w jego okolicach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

januszjg

Sprawdzić czujnik czyli wymienić czy jest jakiś sposób na jego weryfikację poprawnego działania?

Tomasz

Doświadczony diagnosta potrafi sprawdzić czujnik komputerem patrząc, jak zachowuje się© podczas jazdy. Można też zamontować sprawny czujnik i zobaczyć, czy problem ustąpił.

Tutaj masz polskie opisy tych kodów błędów:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Defekt czujnika sugeruje przede wszystkim błąd P0193. Jednak zaznaczam, że na odległość, na podstawie samych kodów nie sposób podać pewnej diagnozy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club