Chip Tuning

wojoo, 16.05.2010, 14:17 « poprzedni - następny »

heko

165
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

sseebbaa1

Cytat: heko w 22.07.2014, 16:32
2.0tdci 115KM 2010r. na delphi :)

Moment pięknie trzyma poziom! Żadnych zbędnych skoków czy górek.
Rewelacja.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

zeszok

witam
stalem sie szczesliwym posiadaczem nowego focusa, niestety z silnikiem diesla 1.6 95KM. Auto na gwarancji wiec raczej odpada jakakolwiek ingerencja w soft. Pytanie o boxy. Nie wiem za bardzo jak to działa i czy działa bezinwazyjnie dla silnika. Oglądałem ceny roznych powerboxów i zaczynaja sie od 250zl po 1500zl. Jaka jest roznica? Dostalem od kolesia z ktory sprzedaje te najtansze info, ze ma tysiące wyslanych powerboxów, zadnych zwrotów (zresztą komentarze same pozytywne) silnik mocniejszy o okolo 20%, spalanie to samo... zadnych wad przy rewelacyjnej cenie i zastanawiam sie czy rzeczywiscie moze być tak różowo? Po co byłyby te 3-4 razy drozsze rozwiązania skoro najtansze sie sprawdzają? Poprosze o jakies obiektywne opinie i sugestie.

heko

tjaaa...boxy po 150-250zł. i same super opinie :D
sprawdzałem takich dziesiątki na hamowni i zawsze taka sama lipa, perę kuni i tyle
...ale to i tak nie dotyczy Twojego silnika, 1.6tdci 95 i 115KM nie robią się baoxami w ogóle, przyrost prawie żaden, najwyżej trochę klekotu z pod maski więcej
a co do ingerencji w soft, zrobiłem takich wieeele, same na gwarancji i nie ma żadnych problemów, ASO nie widzi tych zmian :)
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

zeszok

dmucham na zimne, bo jak aso zobaczy jakimś cudem to jestem udupiony :)
albo jak wejdzie jakiś update softu i wgraja mi go, to cały zrobiony tuning w soft pojdzie sie........

a z ciekawosci, czemu nie mozna boxem go podkręcić?
i jakie szacunkowe wartosci moze osiągnąc przy dłubaniu przy sofcie? cene to chyba na priva? ;)

heko

28.07.2014, 22:49 #335 Ostatnia edycja: 29.07.2014, 12:47 by heko
...ASO nie zobaczy, bo nie ma narzędzi do tego, więc cuda się nie zdarzają...od 2007r. zrobiłem SETKI Fordów na gwarancji i mam diagnostykę serwisową, taką jak ASO...i nic nie można tam zobaczyć :)
...bo nie reaguje na sztuczne podnoszenie ciśnienia na listwie wtryskowej, wiec możesz śmiało odpuścić temat boxów


« Dodane: 29.07.2014, 12:47 »

:)


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

marlenky

31.07.2014, 10:57 #336 Ostatnia edycja: 31.07.2014, 15:21 by marlenky
Czesc. Wlasnie ogladam wykres 140 KM na 179.4 j.w. Czy masz wplyw na krzywa, czy mozna niewelowac wykres dowolnie, jak jest najlepiej?  Jak przedstawia  sie spalanie w przypadku silnika po modyfikacji i jego zuzycie - sprzeglo, skrzynia polosie? Mozna przeczytac czasami, wystepuja problemy ze slizgajacym sie sprzeglem.Kiedy ten problem wystepuje? Czy jadac delikatnie, bez szalenstw uzyska sie takie same spalanie jak przed? Przykladowo, jadac na tempomacie autostrada 120km/h lub drugi przypadek 140 km/h spalanie bedzie takie samo jak w przypadku wersji 140KM?

Thx Mya

T

Co do spalania to z doświadczenia własnego i znajomych mogę powiedzieć, że przy zbliżonym stylu jazdy, po chiptuningu, często nawet lekko spada. Ma to pewnie związek z większą efektywnością silnika w najczęściej używanym zakresie obrotów. Oczywiście jeśli ktoś będzie non-stop korzystał z większej mocy to spalanie musi wzrosnąć, nie ma cudów, ale w praktyce rzadko się to zdarza.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

marlenky

Czy silnik po modyfikacji moze pracowac inaczej, glosniej? Jak wyglada kultura pracy jednostki?

heko

...wyglada lepiej, na pewno nie głośniej :)
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

marlenky

31.07.2014, 15:19 #340 Ostatnia edycja: 31.07.2014, 15:22 by marlenky
Czesc Heko. Gdybys mogl jeszcze rzucic okiem na posta powyzej i rozwiac moje watpliwosci

"Czesc. Wlasnie ogladam wykres 140 KM na 179.4 j.w. Czy masz wplyw na krzywa, czy mozna niewelowac wykres dowolnie, jak jest najlepiej?  Jak przedstawia  sie spalanie w przypadku silnika po modyfikacji i jego zuzycie - sprzeglo, skrzynia polosie? Mozna przeczytac czasami, wystepuja problemy ze slizgajacym sie sprzeglem.Kiedy ten problem wystepuje? Czy jadac delikatnie, bez szalenstw uzyska sie takie same spalanie jak przed? Przykladowo, jadac na tempomacie autostrada 120km/h lub drugi przypadek 140 km/h spalanie bedzie takie samo jak w przypadku wersji 140KM?"

heko

Krzywa momentu jest odzwierciedleniem pracy turbiny, w momencie gdy wstaje, następuje korekta doładowania, więc jest tak jak ma być, można wyciąć trochę momentu z dołu, będzie wstawała wolniej, ale to nie ma wpłuwu na nic, poza zmniejszeniem dynamiki i prędkości reakcji na gaz
Podzespoły dają sobie radę z ok. 200KM i 430Nm, więc nie ma mowy o szybkim zużywaniu się tych podzespołów
Od 2010r zrobiłem takich dziesiątki i nikt nie miał problemów
Spalanie zazwyczaj spada
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

marlenky

04.08.2014, 11:45 #342 Ostatnia edycja: 04.08.2014, 11:48 by marlenky
Jak wyglda czestosc spalania FAP po modyfikacji? Czy czesciej sie dopala etc? Jak powinna wygladac prawidlowa eksploatacja samochodu po zmianie softu? Czy duza roznica bedzie po modyfikacji softu fabrycznego 163 KM/340Nm do 200 KM/400 Nm?

heko

częstotliwość wypalania może trochę się zwiększyć, ale to w zależności od stylu jazdy
eksploatacja standardowa, warto wymieniać oleje max co 15tkm


a tu dzisiejszy, trochę mocniej :)


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

marlenky

Czy duza jest roznica pomiedzy 163KM/340Nm a softem po modyfikacji?