Przepływki w V6 - SWAP V6=>ST200

gorilla666, 11.10.2010, 23:04 « poprzedni - następny »

gorilla666

11.10.2010, 23:04 Ostatnia edycja: 18.11.2010, 13:42 by gorilla666
troszke sie pod temat podlacze,mam mianowicie pytanie czy przeplywka w w ST200 jest taka sama jak w zwykłym 2.5 ?
czyli idac dalej w mk3 2.5 jest taka sama jak np w 3.0 i st220 ? pytanie jest o tyle dla mnie wazne ze mam zamiar w weekend odpalic mk3 do ktorego zapodalem motor od st200 no i pojawil sie problem wlasnie z przeplywka.... mianowicie ta od st200 owszem pasuje do obudowy filtra z mk3 2.5 ale  nie posiada "chwytaka" powietrza do pomiaru wiec nie ma sily zeby to poprawnie działalo....nachodza mnie mysli,guma od st200 z plastikiem a w nim przeplywka od st200+stozek(nie pasi mi to za bardzo gdyz mam troszke glosny wydech.....) zapodanie standardowej obudowy filtra od 2.5 mk3 z przepywka od tego modelu a moze przeplywka od st220 z obudowa -wiedze ze na All taki set wychodzi jakies 500 wiec praktycznie tyle co zapodanie stozka KNa

generalnie w krocie czy przeplywka bedzie tu miala zasadnicze znaczenie?
Adam  603-78-75-73

T

W mk3 2.5, 3.0 i 3.0 ST220 jest identyczna przepływka. Obudowa też jest taka sama. ST220 ma jedynie dodatkowe otwory w dolnej części airboksa, ale to nie ma związku z samą przepływką.

W mk2 sam moduł był chyba taki sam w 2.5 i w 2.5 ST200, ale ST200 miał obudowę z tworzywa. W zwykłych V-kach różnie z tą obudową bywało. Wczesne miały metalową, potem chyba różnie.

Jeśli wkładasz ST200 do mk3 to najlepiej daj airbox z ST220. Guma z ST200 pasuje, ale trzeba ją trochę skrócić. No i ma niepotrzebny IAT, bo w mk3 IAT jest zintegrowany z przepływką. Sam moduł przepływki może być od 2.5, nr części jest identyczny jak w ST220. Rozumiem oczywiście, że ECU masz z mk3.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gorilla666

Sam moduł przepływki może być od 2.5--rozumiem ze chodzi o mk3

ECU mam kolego od ST200  :D

reasumujac,rozumiem ze spokojnie moge zostawic puche z filtrem i przeplywke od mk3 bo wiazke juz przerobilem ze czujnik zostaje w gumie od St tak jak siedzi fabrycznie,ale czy przeplywka nie jest czasem kalibrowana pod motor ?
Adam  603-78-75-73

T

Jak masz ECU z mk2 to ja bym zdecydowanie zostawił przepływkę z mk2. Jeśli chcesz zastosować airbox z mk3 to możesz spokojnie odciąć od niego obudowę przepływki i przykręcić tą z mk2. Eng tak zrobił więc się da.

W mk3 przepływka ma inną obudowę, sam moduł też wygląda inaczej. Nie ma gwarancji czy taki mix jak zrobiłeś będzie działał poprawnie, raczej jest spore ryzyko nie będzie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gorilla666

problem wlasnie w tym ze przeszczep rury w ktorej tkwi przeplywka st200 do obudowy mk3 wydaje sie nie wykonalny gdyz rura jest wieksza studnica od puchy..... wiec nie zabardzo kumm jak kolega Eng to wykonal-moze jakie foto zapoda  :) bylbym wdzieczny,co do problemow z wszczepem ECU od st200 jak i samym motorem to NA RAZIE usunieto problem zasilania paliwem(to w sumie zaden problem raczej roznica) pozatym jak NA RAZIE oprocz przeplywki to mam zonga z altkiem bo jak sie rozumie nie mam ECU z mk3 wiec niemialbym regulatora napiecia :) bo jak wiadomo w mk3 ladowaniem steruje komp silnika,wiec mam altek od mk2 130 A wzbudzenie doprowadzone itd problem tylko w tym ze na liczniku bedzie mi sie palic lub bedzie zima jesli chodzi o kontolke ładowania gdyz jest to dioda wiec troszke kiszka.... no ale najpierw musze odpalic sztrucla bo instalka wchodzaca do ecu byla dosc konkretnie szydelkowana wiec na dobra sprawe zobaczymy co z tego wszystkiego bedzie.....
Adam  603-78-75-73

T

Hm... ale właściwie to dlaczego nie zrobiłeś tego na ecu z mk3 2.5? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gorilla666

poniewaz na co mi silnik z st 200 z kompem od zwyklasa v6 ,pozatym kazde moje auto rozbieram i skladam od podstaw eliminujac wszystkie slabe punkty,mialem taka mozliwosc zeby wsadzic kompa od zwyklasa 2.5 i chcialem zakupic bluefina ale dalem sobie spokoj i stwierdzilem ze polata z rok na zestawie od ST a przez ten czas uszykuje(zrobie kapitalke) jakiegos dolu od 3.0 potem strojenie itd itp,generalnie rzecz biorac to wkurza mnie to ze auto niby mocne ale tak naprawde to duzo mu do takiego brakuje...a zeby faktycznie cos z tego zrobic to poprostu sie nie oplaca-ja robie z zamilowania i chci dlubania :) no i dlatego tez ze nie lubie jezdzic seria ktorej nie widac na ulicy bo mondow jest poprostu masa....
Adam  603-78-75-73

eng

12.10.2010, 09:39 #7 Ostatnia edycja: 12.10.2010, 12:53 by eng
gorilla666 jak wrócę z roboty to wrzucę fotki przerobionej obudowy od mk3 tak aby pasowała do łącznika z st200.

Znalazłem w kompie taką fotkę:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Obecnie mam puchę od ST220 a tą odłożyłem na bok.

gorilla666

wyglada ok,rozumiem ze to obudowa  filtra od 2.5 b o rzedowki nawet miejsca na przeplywke nie maja.... hmm a ta rura to przypadkiem od vki zwyklatej nie jest? bo widze ze cos na srebrno mi swieci a w eSTku to plastik czarny
Adam  603-78-75-73

eng

No czarny ale z tego co wiem są tej samej średnicy. Oczywiście obudowa ta jest dostosowana już do przepływki od mk3. Można ją bez problemu w niej zamontować.

gorilla666

czyli reasumujac,do obudowy od rzedowki zalozylec rure od V6 mk1/2 i zaadoptowałeś ja pod przeplywke od mk3 v6-zgadza sie? jesli cos pokrecilem wyprostuj  :)  ja musze zrobic dokładnie te sama operacje tylko ze nie bede przerabial rury tylko załoze przepływke od ST200,problem w tym ze po wstepnych przymiarkach ni w ząb nie pasi mi rura do puchy filtra.....rura jest jakby wyzsza niz pucha  :P
Adam  603-78-75-73

eng

A co zrobisz z czujnikiem temperatury którego brakuje w przepływce od ST200? Będziesz musiał podpinać instalację przepływki do czujnika temperatury, który wbudowany jest właśnie w tą rurę.

gorilla666

czujnik tem dolotu siedzi w gumie z ST200 czyli standard

wez mi eng łopatologicznie wytłumacz o co lotto z ta przerobka  puchy na filtr  bo nie łapie...

NA RAZIE z puchy od rzedowki odciełem wystajace ustrojstwa i chce do tego zamontowac  element trzymajacy rure alu z mk1/2 ale bez matalo/plastyki sie nie obejdzie :]  tak czy inaczej odpaliłem gada ! czyli temat adaptacji ECU z ST200 sie udał w sumie to raczej przygotowania instalki od mk3 2.5 do kompa z ST200  :) z elektrycznych problemow pozostal jeden totalny brak komunikacji ECU z licznikiem  :o ale pracujemy  nad tym i mam nadzieje ze da rade...
Adam  603-78-75-73

eng

Cytat: gorilla666 w 20.10.2010, 20:33

wez mi eng łopatologicznie wytłumacz o co lotto z ta przerobka  puchy na filtr  bo nie łapie...


Pytasz po co to zrobiłem? Zrobiłem taką przeróbkę bo uważałem, że większa średnica wylotu powietrza z puchy filtra poprawi osiągi auta. Tomasz twierdził, że nie ja różnicy nie czułem, a że kupiłem puchę od ST220 to obecnie ten projekt wylądował na półce w garażu.

gorilla666

chodziło mi o to zebys wytłumaczyl jak to zrobic... u mnie to koniecznosc bo musze wsadzic gdzies przepływke od ST200 wiec musze miec rure mk1/2/st200  tylko ni  w zab bez wiekszej mataloplastyki nie da rady tego zrobic....

dlatego tez pytam jak to zrobiłes  :D
Adam  603-78-75-73