średnica nowego układu dolotowego ... jaka?

nokitel, 14.10.2010, 15:05 « poprzedni - następny »

nokitel

witam
UIM ST200, przepustnica 65mm w planach airbox karbonowy ze stożkiem BMC lub simoty tylko pytanie jakiej średnicy zamontować "Power Rury" chodzi mi zarówno o rurę która w miejsce standardowego zostanie zamontowana jak i między przepływomierzem a przepustnicą. Na "mądrych" stronach wyczytałem że należy do długości dolotu dobieraj jej średnicę.
czy ktoś sie na tym zna? ktoś to obliczał ?

T

Jedyna sensowna opcja to 3" (76 mm). Wejście do przepustnicy masz mniej więcej tej średnicy, średnica obudowy przepływki też jest mniej więcej taka. Czyli obywasz się bez jakichkolwiek redukcji. Mniejszej do 2.5 nie ma sensu dawać, większej raczej też nie, po za tym przy większej musiałbyś raczej zmienić też przepływkę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

rozumiem ale gdzieś na forum czytałem jak koleś porównywał prędkość i ilość przepływającego powietrza w rurce 76mm i 66mm według jego teorii im większej średnicy będzie power rura tym wolniej będzie się poruszało powietrze. Otwór przepustnicy na wyjściu ma 65mm na wejściu 69mm, rurka w której jest umieszczona przepływka ~77mm ale jej średnice ogranicza sam przepływomierz i to sporo. Zastanawia mnie czy jest sens stosować szerszą rurę jak 70mm nie ograniczy ona w żaden sposób przepływu i nie będzie powodować wcześniej opisanego zakłamania na przepływce. 65mm może powodować że powietrze będzie pod większym ciśnieniem wtłaczane / większa prędkość.

T

Cytat: nokitel w 15.10.2010, 15:32
rozumiem ale gdzieś na forum czytałem jak koleś porównywał prędkość i ilość przepływającego powietrza w rurce 76mm i 66mm według jego teorii im większej średnicy będzie power rura tym wolniej będzie się poruszało powietrze.
Tak oczywiście jest, ale nie oznacza to, że jeśli powietrze będzie poruszało się szybciej to przepłynie go więcej, bo przecież średnica rury będzie mniejsza. Inaczej stosowałoby się rury dolotowe o średnicy milimetra. ;) Oczywiście jest pewne optimum i zwiększanie średnicy w nieskończoność nic nie da (a nawet pogorszy). Ale 3" dla 2.5 V6 to nie jest jakoś specjalnie dużo.

Cytat: nokitel w 15.10.2010, 15:32
Otwór przepustnicy na wyjściu ma 65mm na wejściu 69mm
U mnie rura 3" (76 mm) pasuje dokładnie do wlotu przepustnicy 65 mm (+/- 1 mm). Wątpię, żeby u Ciebie inaczej. Wydaje mi się, że różnica w pomiarze może wynikać z tego, że producenci rurek podają chyba średnicę zewnętrzną, a Ty zmierzyłeś pewnie wewnętrzną.

Zresztą sam zobacz, że rura 3" pasuje niemal idealnie i do przepustnicy 65 mm i do przepływomierza:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gorilla666

eee ten dolot powietrza w mk3 to naprawde skromny jest..... pucha od ST200 miala pozadne wloty,standard od 2.5 mk3 to bida a od ST220 tez nie  powala bo po pozadnym nagrzaniu silnika zasysa duzo ciepłego powietrza

bede sliedził watek co tam ciekawgo kolega zapoda :)
Adam  603-78-75-73

nokitel

na razie zatrzymałem się bo na jednym z for wyliczono mi że do przepustnicy 65mm dolot powinien być 60mm :) nie wiem już sam. Dziś mam skrócony oryginalny dolot tzn ostatnia jego część która zawija się do góry i w głupi sposób zwęża na końcu została wyczepiona a w zamian wstawiona około 20cm rurka która idzie w poziomie i kończy się na za dolną kratką tak by bezpośrednio zasysać zimne powietrze. Dodatkowo przerobiłem standardowy airbox dodając na wzór tego z st220 dodatkowy wlot z kawałkiem rurki prostokątnej. Poprawiło to trochę w dolnym zakresie przyśpieszenie (częściej zrywają koła przyczepność przy starcie. hehe)

gorilla666

tak koncowka co idzie do gory przy kocu  łapacza powietrza jest beznadziejna.... mam zamiar zrobic dokładnie to samo tzn obrocic ja w kierunku jazdy a na łaczeniu z nastepna zapodac rajstope damska celem zatrzymania wiekszych syfow złapanych a troszke sie tego zbiera :)
Adam  603-78-75-73

nokitel

samo obrócenie nic ci nie da. Ja skróciłem, powiększyłem wlot i wyprostowałem ten dolot co powinno przynieść więcej pożytku. Co do pończochy hehe dobre na pewno nie będzie przeszkadzać a może choć o tysiąc kilometrów więcej sie zrobi zanim będzie trzeba prać filtr.

T

Cytat: nokitel w 21.10.2010, 10:03
na razie zatrzymałem się bo na jednym z for wyliczono mi że do przepustnicy 65mm dolot powinien być 60mm :)
Jesusek ma chyba zły dzień. ;)

« Dodane: 21.10.2010, 18:47 »

Cytat: gorilla666 w 21.10.2010, 16:46
tak koncowka co idzie do gory przy kocu  łapacza powietrza jest beznadziejna.... mam zamiar zrobic dokładnie to samo tzn obrocic ja w kierunku jazdy a na łaczeniu z nastepna zapodac rajstope damska celem zatrzymania wiekszych syfow złapanych a troszke sie tego zbiera :)
Powiedz, że żartujesz z tą rajstopą. A tak po za tym to nic to szczególnego nie da. Eng ma coś takiego. Efekt znikomy albo żaden. Szkoda zachodu i ryzyka zassania wody.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

gorilla666

nie ,nie zartuje  :D  ,fakt zassanie wody bardziej prawdopodobne
Adam  603-78-75-73

Saliwawa

Cytat: Tomasz w 15.10.2010, 16:29

U mnie rura 3" (76 mm) pasuje dokładnie do wlotu przepustnicy 65 mm (+/- 1 mm). Wątpię, żeby u Ciebie inaczej. Wydaje mi się, że różnica w pomiarze może wynikać z tego, że producenci rurek podają chyba średnicę zewnętrzną, a Ty zmierzyłeś pewnie wewnętrzną.

Zresztą sam zobacz, że rura 3" pasuje niemal idealnie i do przepustnicy 65 mm i do przepływomierza:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





odgrzewam kotleciora - czy tu jest airbox st220, bo zrobiłem dolot st200, do tego mam airboxa st220 jak to najlepiej połączyć (mam rury orginalną, st200, st220 i żadna nie pasuje)? czy dorzucać catch tanka? jeżeli tak to jak to efektywnie zrobić?

qca

65mm przepustnica

butterfly 65mm*8mm = 520mm2

przepustnica 65mm^2/4*3,14=3316mm2

3316 -520 = 2796 mm2

2796/3,14 * 4 = 3562 mm2 i z tego pierwiastek a to jest 59,7 mm

najoptymalniejszy dla zachowania jak najwyższego momentu obrotowego w jak najwiekszym przedziale tychże obrotów to 60 mm srednicy wewnetrznej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link. sexshopmasbarato.es - PozdrawiamOla1kr1c

Saliwawa


slavko

Cytat: Tomasz w 14.10.2010, 15:16
Jedyna sensowna opcja to 3" (76 mm). Wejście do przepustnicy masz mniej więcej tej średnicy, średnica obudowy przepływki też jest mniej więcej taka. Czyli obywasz się bez jakichkolwiek redukcji. Mniejszej do 2.5 nie ma sensu dawać
A do motorku 3.0l V6 z ST z 2003 przedliftowego? Też od dłuższego czasu dumam nad optymalnym rozwiązaniem w kwestii "stożkowej" :D Taki jak u Ciebie, wydaje się być oka, tylko Ty posiadasz 2.5 silnik jeśli się nie mylę?

T

Cytat: slavko w 09.11.2015, 14:41A do motorku 3.0l V6 z ST z 2003 przedliftowego? Też od dłuższego czasu dumam nad optymalnym rozwiązaniem w kwestii "stożkowej" Cheesy Taki jak u Ciebie, wydaje się być oka, tylko Ty posiadasz 2.5 silnik jeśli się nie mylę?
Ja mam 3.0, ale inne, ale to ma małe znaczenie. W ST220 wlot do przepustnicy to ok. 70 mm (sama przepustnica ma 60 mm), natomiast wylot z przepływki to 76 mm albo trochę więcej. Więc są dwie opcje -- albo 76 mm i redukcja przed przepustnicą albo 70 mm i redukcja od razu za przepływką. Trudno powiedzieć, która opcja będzie lepsza.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club